Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-02-17 13:28:22 följande:
    Nu börjar jag känna pyret mer och mer på dagarna tycker jag, mysigt.

Men dagens fråga blir ändå: När ska man egentligen inse att man ska bli MAMMA?
    Jag kan inte fatta att det är till mitt barn som jag köper säng och fixar hemma osv. När insåg ni?
    För mig går det i etapper. man fasas in i rollen. Sakta sakta...det är nog därför vi ska vara gravida i 9 månder och verkligen tänka till. Sen när man gjort det. Blir det raketer och störtförälskelse när barnet väl ligger på bröstet. Men även efter det kan man tvivla. Just nu och då är sonen 8 år känne jag mig som mamma men bättre kan det bli. Att föda ett barn är en sak att vara mamma en annan.

jag vill så jättegärna vara mamma så jag försöker att varje dag göra mitt bästa för att sonen ska förstå hur mycket jag älskar honom. Kärleken ska komma villkorslöst. Super viktigt för mig. Tycker man ska försöka anstränga sig som mamma på alla plan. har sett så mycket elände...där mammorna bara skiter i sina barn. Hemska tanke!!!! Nä det är vårat jobb att se till att våra barn får de allra bästa föräldrarna och då får man jobba lite hela tiden
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 13:41:37 följande:
    Det tycker jag! *he he* Tänkte bara flytta ner de som garanterat måste ha fött nu, men det vore ju trevligt att hamna lite högre upp på listan... Oskyldig
    Haha....låter väldigt trevligt. Vi rikigt plöjer oss fram i tråden.

Då kommer det stå Pinklove....eller så blir det Småland innan.
    Småland,pinklove, färnevik...jag och Kolboda
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 14:17:19 följande:
    Runt spjälsängen? Hur manar du då?

(visst ser detganska myyyysigt ut runt min spjälsäng i dagsläget!? *he he*)
    Haha nä nu håller jag på att skratta ihjäl mig. Runt spjälsängen....Vad ni är roliga alltså. Dagens flabb....Ser jätte mysigt ut...varmt och ombonat. Haha!
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 14:09:03 följande:
    Nu har jag tittat på sängen, Gud så gulligt!!! Hjärta Verkligen jättesött! (TÄNK om det trots allt skulle bli en liten kille nu!? *he he*)

Det här är vår spjälsängssatatus...

dvs stående bland skräp och bröte på brygghusvinden sedan över 3 år tillbaka. Jag tror inte jag kommer ta ner den innan förlossningen... utan det får fixas lite snabbt och lätt när vi isf är hemma med bebis sedan.

Jag har inte ens köpt ett paket blöjor, och vet inte om jag kommer göra det heller innan förlossningen. Kanske tar vi det isf på vägen hem från bb? Känns jobbigt att förbereda, ifall vi sedan inte får använda sakerna... Obestämd
    Detta var den roligaste bild jag sett på länge..... *vrålskrattar* Skulle vilja spara ner den .
  • Happiness
    Färnevik: Haha ja tänk om det blir en kille...Sötfilur du kanske skulle vilja köpa den isåfall? Nu borde du komma in .
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 14:43:12 följande:
     Nog tycker jag det är lite väl drastiskt av dig att sälja en eventuell son för att han inte passar ihop med tillbehören... Oskyldig
    Haha nä nu får du slut afår ju ont i magen...SD..

Och så resonemanget över om att vara en bra mamma. Haha!
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 14:47:02 följande:
    Skippa hallonbladsteet, du kan få låna mig! Oskyldig
    Det gör jag så gärna Hjärta
  • Happiness

Sötfilur.. jag ändrat. tror jag hade ditt gamla nick. Speldosan ska jag höja upp lite..som den hänger nu är den ju mitt i ansiktet. Sen är det ju bra att ha spjälskyddet hela vägen runt. Jag min klant köpte bara ett. Tips är att kollla längd oftast ska man ha två.

• Happiness

Är någon med i GOboken här än? Fick hem det andra paketet idag och det var väl inte så bra tycker jag. Blir att returnera. Svårt att avbeställa innan också när man inte sett det.

Har fått välkomst paketet...men jag tror jag hoppar av. Ska ni andra vara med?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma