Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-17 15:30:13 följande:
    Uscha happi, låter jobbigt med alla dessa stick i fingret och kosten! Jag äter när jag är hungrig vilket kan vara 1-100 gånger/dag. Skulle inte palla att gå på matschema, framför allt inte som gravid!

Mer än 4 timmar har gått sen den äckliga flytningen och inga värkar! kan ju vara så att det var en bit av slemmisen men att det inte startar för det, den kan ju återbildas oxå så det hoppas jag på! Tappen va ju som sagt inte allt för lång senast så det är inte omöjligt, kan ju hålla sig såhär ett ta till (hoppas jag)! Men tack snälla för svar! Och tack mabaja oxå!
    Min man kom hem från jobbet idag och berättade om en Erik som bor i Småland. han och sambon väntar barn. Min man beskrev exakt din situation. Så jag bara utbrister, Henne känner jag hon är med i vår tråd .

Sen blev det vissa detaljer som inte stämde. Hon var i V.26..Men ändå din man heter inte Erik va? Eller vänta nu du bor ju inte i Småland nu? Haha jag är så snurrig va...så det inte är sant.
  • Happiness
    acure skrev 2011-01-17 19:19:47 följande:
    Bm-besök idag Vecka 34 (33+2)

Vikt: 78 kg
    SF-mått: 30 cm
    Hb: 110
    Blodtryck: 114/73
    Fosterljud: 136

Nu har jag gått upp 10 kg sen inskrivningen vecka 12. Hur mycket hade ni andra gått upp i vecka 34?
    Jag är orolig att jag ska lägga på mig en massa nu de sista veckorna. Börjar få tillbaka min aptit som annars
    varit ganska dålig under hela graviditeten, känns som om att jag äter hela tiden. Särskilt nu när jag jobbar halvtid och är hemma så mycket. Nu kommer jag säkerligen bli heltidssjukskriven också pga SD och det kommer säkert innebära ännu mer mat, eller snarare snask och sånt dumt för att fördriva tiden. Hade tänkt att jag skulle hålla mig under 80 kg-strecket men inser nog att det är kört. Hur mycket gick ni upp de sista veckorna?

Vill inte fixera mig så mycket vid vikten. Kroppen lägger väl på sig det den behöver, men som de flesta tjejer idag så stirrar man sig blint på vikten oavsett om man är gravid eller ej.
    ja men hur gick det nu med svamp-frågorna och pencillin frågorna. det var ju det som var viktigt .

Om du blir sugen på godsaker så kan du alltid komma til mig så bjuder jag på lite godsaker...linfrön,pumpafrön.Yammi!
  • Happiness
    ODD: Ja nu börjar det dra ihop sig. Ska bli så spännande detta. Så kul att vi alla varit med från början hela tiden. Ni ska vara på TV också. Då kommer det bli ännu mera som vi i tråden är med Nu blir jag nostalgisk och sentimental igen. Låter som du boat ordentligt nu. KRAM!

2barnsmamma: Kontakta läkare genast! Dina små bebisar behöver sin friska mamma.

Alltså Elias är en riktig liten kerub. Bara sååååå söt!

Sofy: Hur har det gått för dig idag? {#emotions_dlg.flower}
    Dels med rastlöshet och var det inte BM du skulle till?

Ego: Så trött idag och igår...orken försvann ihop med kolhydraterna. HAha!

jag tycker verkligen att vi ska använda tråden till att rapa ur oss. Ja precis som bebisar typ. Alla motgångar och jobbigheter rapar vi upp här. Så att de försvinner ur kroppen. Vi klagar som galningar härinne. Och ingen behöver skämmas . Det är ju perfekt. Våra barn och män behöver lyssna och vi mår mycket bättre av att ha rensat rören . För stunden vill jag rapa upp att jag mår piss av den här grav. diabetesen. Blä!

Prata med mamma idag men hon var liksom på en annan planet och hade ingen förståelse för att detta skulle kunna vara jobbigt. Visst tröttnar man på att berätta ibland. Så nu vill jag rapa upp det. Blä för oförstående mammor.

Har varit på bib. och lånat 2 böcker. "Obstetrik och gynekologi" (läromedel)...sen "graviditetens möjligheter en tid då relationer skapas och utvecklas". Ska bli kul att läsa! Senare ska mannen och jag träna på profylax. Herregud det är ju så kort tid kvar. Jobba, jobba!

Har börjat boa på ordentligt . Ullared till helgen och igår köpte jag underlakan/påslakan/örngott till Sofias spjälsäng (allt i Hello Kitty ). På Ullared vill jag köpa babysitter och spjälsängsskydd bl a. babygym. Mobil över sängen i Hello Kitty har jag inte hittat, så det får bli Humphrey på den.

Ska fixa bilder när det är klart: Alla kanske inte vill se bebisinredning/kläder/barnvagnar osv i tråden. Är det bättre att ha en separat tråd för det i TS?  Så kan de som mär intresserade länka? Ja en slaskbildstråd liksom. Där man kan lägga in allt som man vill visa. Vad tror du?

KRAM
  • Happiness
    BEV: Hon är så himla fin din prinsessa. Helt ljuvlig! Vilken kalufs hon har såååå fin. Grattis igen!{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    Sofy: Gött och Grattis till sjukskrivning...eller? Svårt att veta nu när du är rastlös. Frågade du något om det eller tar du det med din andra läk?

Har funderat på vad du ska göra? ...Hög musik i öronen och ut och gå Får du simma eller vatten gympa? Skriva brev...HAha. Du kan skriva ett brev till mig ett riktigt alltså. Fika kan du inte bara träffa någon och fika en heldag...typ ute i skogen eller nått? Eller på ett café....Ladda ner massor av filmer. Vet ju att du gör det redan.

kan du inte sy något? Jag ska köpa Hello Kitty tyg och sy en himmelsäng till Sofia i dagarna. Tips på billiga tyger är Jysk. De har mycket med barn mönster..ja du vet Disney osv.

Funderade på antidep. funkar de? Kan snurret i skallen bli bättre av Lergiganet...man blir ju så in i norden trött av dem iallafall. Jag bara sov när jag tog åt de. Ja vad kan vi mer hitta på....bebiskläder. Allt fixat för det? jag har inte kommit halvvägs än. Behöver någon fleeceoverall, mössa och tossor. Jag vet....spana in ebay UK de har mycket kul där. Slå på scull eller nått då borde de ju komma upp en massa kraniegrejer..

KRAM
  • Happiness

skriver somen skata...i EGO-inlägget ska det ju stå "INTE"...våra barn och män behöver INTE lyssna. Som något med socker hade inte varit fel...

• Happiness

Haha...ja ren HK-tjej ....dock ingen HD tjej om mamma får bestämma. Hade jag haft orken hade jag målat en stor Hello Kitty på sänggaveln till spjälsängen. Målade en stor Humphrey där åt sonen...känner mig själv det kommer bli det vart det lider. Ska det vara HK så ska det

Nä det är sant du har så kort tid kvar...men kan du ta dina starka prep om du ska amma eller?
    Själv vill jag ju gärna börja med T3 Liothyroin för sköldkörteln men jag måste höra med en läk först (endokrin) om det är OK. Det är ju lite olika teorier där. Försökte få tag på han i veckan men nu hade gubben (långt över pensionålder) gått och opereratryggen. Hade varit skönt att träffa honom och få recept innan Sofia kommer. Ska in och kolla direkt vad FASS säger. Jag vet att han inte tycker att det är bra att ta det när man är gravid men den andra endokrin jag gick till tyckte inte det. HAha som vanligt!

• Happiness

Nä men snälla lilla Happi...jag lägger ner skrivandet för idag. Har jag gått och fått dyslexi också eller . GUBBEN TYCKER DET ÄR BRA ATT TA LIO UNDER GRAV. Stön!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma