acure skrev 2011-01-16 15:17:36 följande:
Happi: har inte tagit mig ut idag och köpt någon kur. Vi har problem med bilen och jag har för mycket sammandragningar för att promenera ner på stan. Imorgon ska jag ändå till barnmorskan så då kan jag ta svängen förbi apoteket. Men det är inte kul nu, kliar till förbannelse!!! Men jag får skylla mig själv som inte orkar ge mig ut idag. Kan ju fråga sambon men då får jag så dåligt samvete för han kommer känna sig tvungen då. Haha. Men du rekommenderar pevaryl istället för canesten? Och den med 1 långtidsverkande tablett inte 3? Jag vill helst inte trycka upp nåt "där" alls, får för mig att det ska påverka tappen, eller att det ska ta sig in till bebisen och infektera den. Vet att det inte funkar så men jag tror ju att jag är ett undantag. Haha. Usch vad jag nojjar över allt.
Vad bra att du ska till BM imorgon. Be henne ge dig en tid till läkaren så du får komma på samtal. Har lite svårt atttförstå att de ger penecillin i förebyggande syfte. Har faktiskt aldrig hört det....bra om du kommer till någon annan läkare än den som säger att du ska äta pencillin hela graviditeten. Jag har också haft UVI innan jag blev gravid men de har aldrig sagt att jag ska äta penecillin för det som förebyggande. Är det på spec. mvc de sagt det? Eller är det MVC.läk? Bara nyfiken

Hur motiverar dom det?
Helt rätt försök att ta det lugnt och vila, men ja tycker gott din man kan ge sig ut och köpa Pevaryl.
Ja det kan löna sig att byta märke

. Allt är ju värt att prova nu bara för at bli av med eländet. Du ska inte ha dåligt samvete...mår mamman dåligt, ja då påverkar det hans barn. Så jag tror faktiskt han vill hjälpa dig
Eftersom du inte provat långtidsverkande så tycker jag du ska göra det. Värt att prova! För mig funkade det bra.
Det påverkar inte tappen. Svampen sitter på slemhinnorna inne i slidan så vagitorie är ett måste. Det spelar ingen roll hur mycket man smörjar utan på

Som sagt det är OK att göra det två gånger på raken. Men problemet är ju ditt penecillin och jag tycker du ska ifrågasätta det hos din läkare

Om det är vanlig UVI skulle jag hellre sluta med penecillin och se tiden an. Kom ihåg du har rätt att bestämma själv!