Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

pinklove: HUr går det med svampen?

Du kan utan problem ta två kurer på raken. Ingen fara alls. Sen ska du ett uppehåll....Försök att få bukt på det ordentligt nu. Kan du inte beställa tid till mvc.läkare och prata om hur du ska göra med penicillinet? Som du skriver det är ju inte konstigt att du får svamp när du äter det.

Om jag var du ade jag testat själv en sista gång sen hade jag snackat med läkaren. Du kan ju inte ha återkommande infektioner resten av din graviditet. Det måste finnas något de kan göra....Fråga hur de brukar ta sig an patienter som har denna typen av problem. Kankse att du kan gå dit regelbundet och bli penslad (?) i förebyggande syfte. KRAM
  • Happiness
    acure skrev 2011-01-16 15:17:36 följande:
    Happi: har inte tagit mig ut idag och köpt någon kur. Vi har problem med bilen och jag har för mycket sammandragningar för att promenera ner på stan. Imorgon ska jag ändå till barnmorskan så då kan jag ta svängen förbi apoteket. Men det är inte kul nu, kliar till förbannelse!!! Men jag får skylla mig själv som inte orkar ge mig ut idag. Kan ju fråga sambon men då får jag så dåligt samvete för han kommer känna sig tvungen då. Haha. Men du rekommenderar pevaryl istället för canesten? Och den med 1 långtidsverkande tablett inte 3? Jag vill helst inte trycka upp nåt "där" alls, får för mig att det ska påverka tappen, eller att det ska ta sig in till bebisen och infektera den. Vet att det inte funkar så men jag tror ju att jag är ett undantag. Haha. Usch vad jag nojjar över allt.
    Vad bra att du ska till BM imorgon. Be henne ge dig en tid till läkaren så du får komma på samtal. Har lite svårt atttförstå att de ger penecillin i förebyggande syfte. Har faktiskt aldrig hört det....bra om du kommer till någon annan läkare än den som säger att du ska äta pencillin hela graviditeten. Jag har också haft UVI innan jag blev gravid men de har aldrig sagt att jag ska äta penecillin för det som förebyggande. Är det på spec. mvc de sagt det? Eller är det MVC.läk? Bara nyfiken Hur motiverar dom det?
    Helt rätt försök att ta det lugnt och vila, men ja tycker gott din man kan ge sig ut och köpa Pevaryl.
    Ja det kan löna sig att byta märke . Allt är ju värt att prova nu bara för at bli av med eländet. Du ska inte ha dåligt samvete...mår mamman dåligt, ja då påverkar det hans barn. Så jag tror faktiskt han vill hjälpa dig
    Eftersom du inte provat långtidsverkande så tycker jag du ska göra det. Värt att prova! För mig funkade det bra.
    Det påverkar inte tappen.  Svampen sitter på slemhinnorna inne i slidan så vagitorie är ett måste. Det spelar ingen roll hur mycket man smörjar utan på Som sagt det är OK att göra det två gånger på raken. Men problemet är ju ditt penecillin och jag tycker du ska ifrågasätta det hos din läkare Om det är vanlig UVI skulle jag hellre sluta med penecillin och se tiden an. Kom ihåg du har rätt att bestämma själv!
  • Happiness
    Mabaja: Hon ser cool ut vilda WILDA när hon kommer i sitt vrålåk. Jag tror hon håller på att övningskör
  • Happiness
    ODD: Nu blir jag nyfiken vad var det för film ni såg? Är ju film nörd

Idag ska vi se 127 timmar och imorgon får det bli Black Swan. Men inga skräckisar eller blod klarar jag nu. Ej heller filmer där barn far illa. Har Changeling liggandes här men den kan jag asbolut inte se nu.
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-17 09:39:54 följande:
    Ego: varning först lite äckel!!! ljusbrun/mörkgula seg klump flytning i morse, men hade tid till BM vid 8. Kunde vara en bit av slemmisen sa hon men kan oxå vara normalt.. Har iof bara haft vita vattniga innan men vi får se, vågar nu inte gå på toa för att kolla :-0 hur har era slemmisar sett ut ni som redan är mammor!?

BM besöket gick bra, hb 125 varannan dag med niferex mrn jag kommer ta var tredje som innan, socker 6,1, sf 32 växer på bra och följer medelkurvan fortfarande. Svårt att känna hur han ligger troligen med huvudet ner sa hon men högt upp, efter det skulle hon lyssna på hjärtljuden men liten var stressad av allt buffande så pulsen var hööög. Vila 10 min och pulsen var okej på 148. Nu ska jag vila en stund, sen montera ihop spjälsängen!
    Min slemmis var precis i de nyansera du beskriver . Skiftade från gult till mörkbrunt. Hela slemklumpen kom med på en gång ca 4 timmar innan förlossningens start.

Lycka till med spjälsängen
  • Happiness

Här stick det i fingrar som aldrig förr. Kommer få men för livet. Tycker väldigt synd om mig själv som måste hålla på med detta. Skit jobbigt rent ut sagt.

Men jag är GLAD idag för jag ifck ett fint frukostvärde. Det är det enda värdet som är högt under dagen. Så det verkar som att jag slipper insulin *ta i trä*

Ska dit på onsdag men ringde dem idag och sa att vi tar det på telefon, eftersom det är en bit att åka. Men återigen den enda risken är att barnet blir stort och att det föds med för lågt blodsocker vilket man kan rätta till i ett nafs. Som tur är har jag en graviditet att jämföra med och min lilla Sofia kommer inte komma upp i sonens vikt. Helt övertygad.....Men TUL vill jag ha ändå. HAha!

jag måste äta konstant nu känns det som.  Två små frukostar (8 och 10 typ), lunch (mycket sallad och proteiner) mellanmål (smörgås med proteiner) stor middag mellan mål igen. Ja ni fattar vilket planerande. man blir galen. stackars min man han fick köpa en massa grejer igår. Det är ju så himla dyrt också detta. Sen i fredags har jag nog bränt 2000 kr på mat BARA till mig själv. Vilket vansinne. Men det är så inget ris, ingen,pasta, inget "vanligt" bröd, ingen potatis, inga flingor, skorpor..inget med vetemjöl eller flingor (typ havregryn) bara hela korn, ingen mjölk. Alltså man får inte äta någon produkt med detta i sig. Ja ni förstår det är kämpigt...Vad ska man äta liksom. BM föreslog makrill på burk *vrålskrattar* men hon måste vara skogstokig...känner nog tre som gillar det. SOFY, min man och min pappa

Sticker mig 6 gånger strax före måltid och 1 1/2 timme efter. Ja men ni förstår vilket meck....hela livet kretsar ju kring detta nu och jag som bara vill njuta av att vara gravid. Lång näsa! Haha!men jag tänker på vad ni har sagt tjejer. Fram till förlossningen bara och förhoppningsvis är det borta för alltid sen. Då ska jag fullkolmligt VRÄKA i mig godis VARJE dag *skojar* Nu ska jag sluta tjata om detta, men jag var helt knäckt igår kväll och bara bölade. men som sagt vet jag att jag har kunnat få ner det höga värdet.

Puss på er!

En sak till här nere i GBG har snön smällt bort lite. Underbart för då kan jag ut och gå igen! 2 saker att glädjas över. Nej en sak till. Jag och mannen skiter i Elite Hotel till helgen och åker till Ullared istället och köper barngrejer. MYCKET bättre!

Låg på 4,3 mmol/l nu innan lunch. Ska snart sticka mig igen och se vad det blev. Får absolut inte vara mer än 8 men sen ska det helst inte stiga mer än 2,5 enheter. Nä nu ska jag sluta svammla.

• Happiness

och självklart inget med socker heller . Det viktigaste glömde jag. har köpt Canderel och det funkar ibland på tex frysta bär tycker jag. Bär får jag äta en gång per dag typ.

• Happiness
    Sofy: Du är så himla gullig du

pusspuss!

Snart blir det sticki sticki...

Du har ju både varit sänliggandes och inne länge nu så jag förstår att detta inte är kul ...Vem som helst får ju ångest i ett sånt läge. Hur går det? Jobbar du något nu eller har tar du det lugnt?

Vilket prep. är det du tar annars) Speciellt för adhd eller?

Vad bra att du har kunnat fixa lite hemma trots allt. orkar du läsa något nu? Du som gillar att lära dig en massa nya saker och gillar medicin. Stick ner till bib. och låna lite grav.böcker och varför inte gyn.böcker...
    Älskar att läsa sånt.

KRAM!
  • Happiness

2barnsmamma: Tusen tack vännen!

Men vad fint ni bor. Vad härligt med en gräs till barnen och en sandlåda. GULD värt. Vilken duktig man du har . Dagens ros till honom

KRAM

• Happiness

Så där ja....skönt 5,2 låg det på...Men är det för lågt eller? Haha nu är jag rädd att det är för lågt också ..Nä jag tror nog inte det kan bli det.

Nu ligger det nålar och teststickor överallt i hela huset...haha! Tur att man inte har småbarn

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma