Plus igen efter mf/ma
Längtan efter liten skrev 2011-02-17 12:22:16 följande:
Jag skulle också kunna föda imorgon om det inte vore för bebisens bästa.. men tror han väger bra för en födsel imorgon haha..Jag ska på TUL nästa vecka... när jag var i vecka 27 så gjorde vi en viktuppskattning och då vägde han 1038 och var då 11% större än normalvikten.
så jag väntar nog en bjässe...
Med dottern gick allt kanon bra, hon var ju bara en skrutt på 2590g och kom 11 dagar tidigare än bf.
jag antar att det är runt där som denna väger nu om inte mer...
väntar du ett stort barn också?
Du har med andra ord haft två helt olika graviditeter? och du kommer kanske få lite olika förlossningar också. Jag funderar ju väldigt mycket på hur det kommer kännas nu andra gången. Hoppas verkligen inte det gör så ont som med första
jag försöker analysera vilkten på detta barn med hjälp av kurvor från sonen. Men det r ju ett väldigt trubbigt verktyg. jag ser på min BM hur hon mäter lite som vindarna blåser. 1 cm kan utgöra en jätte skillnad. Sist jag var där kunde hon inte bestämma sig för hur hon skulle mäta. Sonen vägde 4,6 och denna lilla flcika känna mycket nättare. Huden är inte lika utspänd osv.
Hon ligger på exakt på övre kurvan nu. Vet inte vad det blir i procent. Men ska på TUL den 2 mars. Då blir det förhoppningsvis mer exakt. Ska föda som vanligt ej igångsättning. Läkaren har lovat mig hinnsvepning om jag går över tiden så det känns ju bra. TUL:t är nog mer för att jag inte ska var så rädd

oron är fortfarande väldigt, väldigt central i mitt liv... Jag hoppas verkligen att det ska gå att sätta igång förlossningen om 3 veckor, för jag orkar nog inte mkt längre än så...