Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Längtan efter liten skrev 2011-02-17 12:22:16 följande:
    Jag skulle också kunna föda imorgon om det inte vore för bebisens bästa.. men tror han väger bra för en födsel imorgon haha..
    Jag ska på TUL nästa vecka... när jag var i vecka 27 så gjorde vi en viktuppskattning och då vägde han 1038 och var då 11% större än normalvikten.
    så jag väntar nog en bjässe...

Med dottern gick allt kanon bra, hon var ju bara en skrutt på 2590g och kom 11 dagar tidigare än bf.
    jag antar att det är runt där som denna väger nu om inte mer...

väntar du ett stort barn också?
    Åh ska du också på TUL!?! Tyckte de att magen drog iväg?Vad roligt att så många av oss har fått igenom det. Här nere är det jätte svårt att få. Då måste det vara ett rejält "hack" på kurvan. Uppåt skiter de i men då neråt. Att flödet inte funkar. Allt annat går bort säger de.  Ojoj 11% procent större. vart ska detta sluta

Du har med andra ord haft två helt olika graviditeter? och du kommer kanske få lite olika förlossningar också. Jag funderar ju väldigt mycket på hur det kommer kännas nu andra gången. Hoppas verkligen inte det gör så ont som med första

jag försöker analysera vilkten på detta barn med hjälp av kurvor från sonen. Men det r ju ett väldigt trubbigt verktyg. jag ser på min BM hur hon mäter lite som vindarna blåser. 1 cm kan utgöra en jätte skillnad. Sist jag var där kunde hon inte bestämma sig för hur hon skulle mäta. Sonen vägde 4,6 och denna lilla flcika känna mycket nättare. Huden är inte lika utspänd osv.

Hon ligger på exakt på övre kurvan nu. Vet inte vad det blir i procent. Men ska på TUL den 2 mars. Då blir det förhoppningsvis mer exakt. Ska föda som vanligt ej igångsättning. Läkaren har lovat mig hinnsvepning om jag går över tiden så det känns ju bra. TUL:t är nog mer för att jag inte ska var så rädd Sen måste jag ju göra en dubbel koll av könet
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 12:44:43 följande:
    Det tycker jag! Så kommer vi närmare toppen! Skrattande
    Kan inte du göra det...du har ju varit en sån kanon tråd-skötare hela tiden. jag skulle bara sabba hela tråden. Blommor opch grejer överallt
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 12:44:43 följande:
    Det tycker jag! Så kommer vi närmare toppen! Skrattande
    Exakt så tänkte jag med. Upp till toppen ska vi
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 12:42:33 följande:
    Vad gullig du är! Tja, jag mår inte särskilt bra faktiskt... Obestämd oron är fortfarande väldigt, väldigt central i mitt liv... Jag hoppas verkligen att det ska gå att sätta igång förlossningen om 3 veckor, för jag orkar nog inte mkt längre än så...

Sjukvården är jag dock väldigt nöjd med, de är väldigt engagerade och goa allaihop, både på spec-mvc och psykologen. Även när jag bara är på SMVC för en CTG-kurva, så tar sig barnmorskorna tid om jag verkar behöva det, sist satt en av dem och pratade med mig i över 45 minuter trots att de hade jättemkt att göra, och jag egentligen bara skulle köra en kurva, som sagt... Så de är bra.
    Suck ja den förbenade oron. Är det inte det ena så är det andra. Men jag tror ändå att så fort du får höra din lilla skrika så kommer allt vara som bortblåst. För då blir det ju på rikigt! Du ser att allt är bra, att hon har det bra. Du kan kontrollera och styra på ett helt annat sätt. Försäkra dig om att hon har det bra. Håller med dig det är väldigt svårt att vara lugn när man inte vet ett skit om vad som händer i magen. man är ju mer eller mindre maktlös.

Vi håller tummarna att om 3 veckor är allt klart.  Då får du ta hand om henne "själv" och det kommer kännas så mycket bättre. Jag känner att jag vill ha reda på allt nu precis som du. Vill så gärna försäkra mig om att hon har det bra. Att allt är som det ska.

Nä Färnevik....nu får de komma så vi slipper oroa oss mer

Underbart att höra att sjukvården har fattat galoppen. Det gör så mycket.
  • Happiness
    sugarrush skrev 2011-02-17 13:02:28 följande:
    Ja, om två veckor ska vi på nästa VUL. Och sedan har vi två ultraljud i vecka 12/13 också.
    Alltså totalt 5 ultraljud första trimestern. Vågar knappt säga det till folk, alla kommer tycka man är helt knäpp och ohälsosamt orolig...
    Perfekt.....precis så ska det vara. Nu får de anstränga sig lite Tycker det skulle vara lag....att har man fått så många MF så ska man automatiskt bli kollad med jämna mellanrum och slippa jobbet med att tjata om det.

Tror också att när du nu är inne i VUL svängen så kommer de att fortsätta kolla dig hela vägen. De ändrar nog sig inte. Från att vilja kolla din graviditet till att släppa den vind för våg.

Så skönt!!!!!! Vad du kommer få se din bebis ofta. Starkt band från början.
  • Happiness
    Längtan: Det måst ejag också testa. Hallonblads te sa du...Köper man det på hälso-kosten?
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 13:08:12 följande:
    Hallonbladste har jag oxå druckit i ca 2 veckor, märker inte så mycket på dagarna men dricker jag på kvällarna får jag bara sjukt ont i magen, både tarmarna och bebismagen. Så efter 16 blir det inget för mig och jag sover bättre om jag inte dricker så sent. Men om det gör någon nytta vet jag inte... Inte känner jag mina SD mer än innan...
    Oj nä det lät ju inte något vidare. jag vill inte ha sjukt ont i magen. Blir bara orolig då.
  • Happiness
    Färnevik: listan blev jätte fin! Ska vi flytta ner INGA och ctjes också. Har inte sett dem i tråden och datumen har ju passerat....
  • Happiness
    färnik skrev 2011-02-17 13:15:57 följande:
    Här fans det inte på hälsokosten iaf... Jag har köpt härifrån: www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod...  Beställde på måndagen, brevet kom på tisdagen. De har butik i Gbg också...
    Tack så mycket för länken! om jag går övertiden vet jag en som kommer sitta och bälja detta hallonte
  • Happiness

Om ni vill kan ni kolla i mitt galleri. har lagt in en bild på den säng jag försökt knåpa ihop till Sofia.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma