färnevik: Jag loggade precis in för att höra de goda nyheterna. GRATTIS! Det är ju underbart. Hade det på känn hela tiden. Du ligger bra på SF- måttet. Då mår ju skruttan bra eller hur? Strålande. Allt ser ju bra ut!!
Skit i det där lyckligt gravid. Det är ju egentligen ingen här i tråden som är lyckligt gravid. Vi har gått igenom MF och har det i bagaget. De andra har inte varit med om detta och kan heller inte förstå att oron finns där i bakhuvudet hela tiden.
Se mig jag har ju fått massor skit denna graviditet, Sofy har sin skit med SD, Småland sängliggande, ODD kämpar med sitt...
Men är det inte så för dig också egentligen? Att du har en liten gnagande oro för att allt ska gå bra? Nu har du fått "bevis" på att allt är bra. Sen ska du göra TUL ytterligare bevis. Nästa gång är det TUL och om allt ser bra ut då....har du lust att lova mig en sak då? Halvera orospåslaget så att det blir uthärdigt. För jag förstår att du inte känner så. Men som sagt det är en känsla. Och du och jag vet at känsla är INTE samma sak som fakta. Visst skulle det vara så att om du får mer fakta om hur din flicka mår då skulle du kunna slappna av eller hur? För nu finns det ju INGET som tyder på att din lilla flcika skulle ha det dåligt hos dig..Eller hur? Hon växer vännen.....Hon har det bra hos dig det är där hon ska vara. Glöm inte det!
Fundera på vad som skulle krävas för att du ska kunna mildra ångesten? Jag tror nämligen om du får TUL och ser med egna ögon att din flicka mår bra plus att en läakre säger att allt ser fint ut med fostervatten osv. Ja då kan du hantera denna ångest kring ditt barns mående. Helt 100. För vi leker med tanken när hom är född och du får se och klämma så hon mår bra...skulle du fortsätta vara orolig då? Ja det kan hända att oron sitter kvar även då. Det tåls att fundera över. Men om du vet nu att DÅ skulle oron försvinna ja men då är det ju viktigt att du får se flickan se att hon har det bra. Läk. säger att hon mår bra. Då kan det ju hjälpa dig.
ja men varför kan inte sjukvården ge dig ett UL varannan vecka tex fram till förlossning? Tror det skulle ta bort oron. Vad säger egentligen BM? Som alltid med sjukvården de ger fel vård. Det hjälper egentligen inte dig det minsta att börja med antidep. för barnets oros skull. Den finns ju kvar ändå. Eller hur?
De missar poängen. Blir så irriterad att de inte fattar *morr*