Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

ODD: Kramar till dig för att du verkar ha en VÄLDIGT upptagen svärmor. Suck....man kan ju undra vad det är som är så viktigt i hennes liv? ATP poäng eller? Är hon rädd för att missa en dag i pensionen eller?

Nä men skit i henne hon verkar ju inte vara intresserad. Jag menar är det inte viktigare för henne att lilleman ska må bra...nä då ska han inte vara där heller. Men som jag alltid säger det kan ju slå tillbaka mot henne i framtiden. Klart att denna typ av svek kan få konsekvenser. Det får hon ju räkna med.

Din son mår nog allra bäst av att vara med sin pappa. Han kan vara med under förlossningen tillsammans med din mamma. Sen beroende på sova över en natt och åka och hämta din son på morgonen och vara med honom tills du kommer hem. Det tror jag hade varit det allra bästa för honom.

Vi kommer lösa det på det sättet. Håller med dig det är viktigt att sonen får det så bra som möjligt och det är ju med pappan. Min man är med mig under förlossningen men sen är tanke att han ska hem till sonen så fort som möjligt. Det är ju inte så att det är första gången jag föder . Nog för att det är vikigt att jag och Sofia har det bra men det är nog så vikigt att sonen får vara med pappa (bonuspappa i mitt fall). Speciellt om man inte är van vid att bli bortlämnad.

*KRAM*
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-13 19:52:09 följande:
    Daniel sa strax efter "du akn komma in nu, hon drog en filt över"... Så när det var dags att amma var jag redo... men farfar var inte det. haha
    Oj då...stackarn. Verkar som han bott ensam länge.... Inte van vid vackra behag
  • Happiness
    ODD: Skönt att det ordnade sig Ja det gäller att vara om sig och kring sig Kram

Småland: Hur gick det med obehagskänslan? Försvann den? Kram
  • Happiness
    sugarrush skrev 2011-01-13 17:54:23 följande:
    Tack happi och två (tre-) barnsmamma!
    Ja, den här gången ska jag fanimej hålla mig kvar i tråden fram till september! Sambon verkar ha supersimmare ja ..hihi... och testerna från missfallsutredningen fick vi igår, så han har tydligen finfina kromosomer också. (Vilken karl alltså! ) Nej men allvarligt talat så har det känts fantastiskt skönt mitt i misären att vi varje gång har blivit gravida snabbt igen. Och det var skönt att proverna var normala, det tyder på att vi bara kan ha haft en sabla otur, 3 ggr i rad. Typiskt mig...

Men glad är jag, för jag känner mig verkligen gravid nu också, nästan löjligt mycket för att vara 3 dagar innan BIM. Okej, jag verkar inte glad för jag grinar över precis allt! Satt precis och läste en tråd om hur folk berättade för sina föräldrar att de skulle ha barn.. jag satt och stortjöt över varenda inlägg! Bölade på jobbet idag i två timmar över att en kompis råkade få reda på att jag blivit gravid, jag ville ju berätta det på ett fint sätt senare liksom. Helt hopplöst, jag gick hem tidigare för att jag inte kunde sluta grina. Och igår var på sjukhuset igår och pratade om progesteron, då började jag böla så till den milda grad att sjuksköterskorna trodde jag fått missfall igen...

I övrigt molvärk, stickningar i brösten, metallsmak, men jag klagar INTE! Fast om jag hade kunnat hade jag gärna bytt bölandet mot lite snygga gravidboobs, det är ju roligare att ha liksom  
    Förstår att det måste kännas väldigt skönt att veta att det trots allt inte är något medicinskt "fel". Alltid en säkerhet. Har du fått proggisar att stötta graviditeten med?

Ja gud ja vad jag har bölat denna gravditet men det är nog också för man är ganska utmattad på att försöka bli gravid hela tiden. Psykiskt knäckande!  Sen är det också stressande att just göra en utredning...tänk om man fått något rikigt negativt besked. Som tagit lång tid att bli kvitt. Tror höga prolaktinvärden tex är ganska jobbigt att få bukt på. Eller liten äggreserv tex....fasansfullt! Så Grattis igen till en fin och hel kropp + den lilla extra kroppen i magen
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-13 20:13:16 följande:
    nja han har varit änkeman i 3 år nu i februari... Så jättelänge är det ju inte! men farbrorn är ju 81 så är ju kanske liiite skillnad. haha.. Det roliga var ju att jag hade linne på mig, men det räckte inte tydligen- här skulle det vara skoteroverall! :)
    Haha ojoj...där hände det grejer . Vilken tur att farbrorn kunde smita ut i köket. jag hade nog blivit generad å hans vägnar. "skoteroverall" med amningsomlott. Nä det hade nog inte varit tillräckligt.

Jag tog fram tuttisarna överallt, badstränder,café, busshållplats,,,osv. Nä jag fick aldrig någon kommentar om det som jag kommer ihåg. Det fanns ett amningsrum kommer jag ihåg på det köpcentra ( typ NK) där vi bodde. Kändes väldigt bra och lyxigt.

Men jag kommer däremot ihåg...tror det var 2 år sen...när jag och sambon (ja och du vet vi är ju inga tonåringar) var på Marstrand. Vi stod och pussades på en gata där. Då kommer det en dam, inte särskilt gammal ( runt 65) och sa något i stil med att detta hemska ville hon minsann inte se och att vi omedelbart skulle sluta. Haha!

Vi gick sen till den lilla kyrkan på ön. Vem satt på raden framför? Jo damen som tyckte vi var äckliga
  • Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 20:58:59 följande:
    Happi: ska vi skratta i dag hahaha
    Läs detta
    En kåt make hjälper sin fru med ett lösenord till datorn, han knappar in: "MIN_SNOPP" . Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet:
    "ERROR: NOT LONG ENOUGH
    Asflabbar...vad får du alla galna historier ifrån...Men denna var rikigt bra Gött att få skratta ordentligt. Haha "not long enough"....
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-13 21:37:23 följande:
    Happi;

Jag har inte orkat fixa me bilderna idag.. va iväg på dan ju, blev förbannad, åkte till Babyland, sen hem, badade, sen iväg o hämta mannen, hem för o keka o sen tokdäcka vi på soffan.. vaknade upp igen för en halvtimme sen, puh! Trött. Men imorn hämtas spjälsängen hem, min pappa hjälper mig så på eftermiddan skruvas den ihop o då ska de möbleras om! Då ska jag ta lite kort! :) Ska nämligen rensa och städa på förmiddagen, sen iväg till dietisten för uppföljning.. sen e de redo här hemma för bilder! ;D
    Ser framemot morgondagen då Lycka till med alla göromål...Det kommer bli så fint. Glöm inte att tacka lilla pappsen för hjälpen!

kan du inte försöka sova nu då? KRAM
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-13 21:34:24 följande:
    Happi, känslan är kvar men mest när jag står/går. Får se hur det är imorgon, är det inte bättre ringer jag BM och kollar. KAN ju vara så att han fixerar sig och kommer åt en nerv eller något. Du minns rätt, tappen minskat mer senast jag var inne, 22mm tror jag att den va inte så farligt med den gången sökte jag ju INTE för mina SD som var lugnare just då. Får se hur dagen imorgon blir! Tack för din omtanke!! Kram
    Ja det kan ju absolut vara fixering på G...Men om obehagskänslan sitter kvar kanske det är bäst att ringa som du säger. Du har varit så kanon duktig som härdat ut alla dessa veckor. Tänk du är i vecka 34. Du kommer gå tiden ut.

Tänk om ditt lilla busfrö räcker lång näsa till alla och stannar kvar därinne  på övertid. Fast du är uppe och går och hoppar. Då ser vi ut som fågelholkar allihopFörvånad
  • Happiness
    rontgen: Jag vet att min son kunde vara väldigt lessen efteramning. Gav också minifom...Han låg hos mig i sängen på nätterna och ammade. Jag var för trött och slut för att studsa upp och ner. Han sög konstant. Stor kille med stort sug och mat behov.

Kom på att han inte fick rapat ordentligt när vi ammade på natten. Bara lite men sen förstod jag att det verkligen skulle komma avgrundsvrål ...Klart att han fick ont i magen. Så efter det var jag tvungen efter varje måltid ställa mig och han upp i lodrätt läge och eftr det mådde han mycket bättre.

Kommer inte riktigt ihåg men finns det inte andra livsmedel som kan påverka mjölken så bebisen får ont i magen. Komjölk...men det finns fler grejer.

*KRAM*
  • Happiness
    BEV-GUMMAN.......Längtar efter att du ska höra av dig i tråden Så spänd på hur allt har gått med dig och din knodd Skriv,skriv,skriv

Sofy: Hur har det gått idag. Har det blivit någon extreme homemakeover?
    Spänd på bilderna.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma