• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Hemma igen... träffade en klart rolig läkare som aldrig slutade prata..hahah!

Iaf... han visade mig ett foster och ett pickande hjärta och sen försökte han avsluta behandlingen men jag sa "det andra då?"
    Han sa då att han inte ville säga något men att hinnsäcken såg ut att ha kollapsat och han ville inte oroa mig, pratade om vanishing twin syndrome.. Han sa att han inte tyckte sig se nått hjärta slå där men så tittade han lite igen och såg då hjärtat! Han sa att den var lite mindre än den andra, vet inte hur han kunde se det för han mätte dem inte men... Hinnsäcken tyckte jag hade samma form som sist, lite avlång med en inbuktning på ena "kortsidan" typ..

Sååå... fortfarande två men kanske lite ovisst hur det blir framöver, det kanske skiljer mkt i storlek mellan dem?

Han var lite emot ultraljud om man inte haft blödningar och så just pga nya studier som visat sig påverka hjärncellerna.. jag antar att han menar den om att fler blir vänsterhänta?? Så han gjorde inga mätningar för han "ville inte störa den lilla"... =)

Två veckor till nästa gång....

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Näe jag tror inte heller att det är farligt på det sätt han beskrev det.. då skulle man inte göra det...

Jag har tittat massor på VUL bilderna från förra gången... och där finns en bild till på den "inbuktande" hinnsäcken från en annan vinkel och då är den inte alls inbuktande utan avlång. Oh well. Time will tell! =)

Tack för era ord! Ha en bra dag allihop!

• MCT79
    Happiness skrev 2011-07-20 13:01:39 följande:
    MCT79: Kollade testet några minuter eftr jag skrivit. Det hade torkat och då såg jag ett nästan osynligt streck. Men hur var det nu igen. Det torkade strecket säger ingenting va? Läste av det efter 15 minuter som det står på paketet.

Tog ett till nu på morgonen. Tyvärr inte med natturin. Nu är det faktsikt helt blankt. Ger dessa test lätt spökstreck? Tog ju 2 CB för några dar sen och fick sånt där tunt som antagkigen är spök...Fattar inte varför jag går upp i vikt nu..2 kilo  på kort tid utan ändring av LCHF. Fattar noll??
    Jag har aldrig fått spöksteck på testlagret men det finns andra som säger att de har. man ska ju inte kolla efter tiden så bortse från det tycker jag...

Om det är så att din kropp håller på startar igång med cykeln efter graviditeten så kanske det kan vara så att du samlar på dig vätska tillfälligt? Jag vet faktiskt inte.  Hade inte du hypothyreos? Kolla de värdena?
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-07-20 13:28:00 följande:
    Tack...ok då bortser jag från dessa spökisar och ser mig som icke-gravid. Tills mensen icke kommer. Precis det måste vara vätska. Sen har jag kanske inte ätit tillräckligt med fett det sista. Stress och sömn..ja bägge är det dåligt med. Hade ju svärisarna hemma. Stressit värre!

Japp har Hypo. Du har bra minne Har lagt till Liothyronin till Euthyrox (Levaxinet). Hade pressat TSH för inte så länge sen men man vet ju inte. Det kanske blir annorlunda värden när cykeln kommer igång igen...eller??Kanske krävs en högre dos då.

GRATTIS TILL 2 HJÄRTAN. Nu kan väl ingen "bara" tillbaka bildas utan det som finns det finns YES!
    Jag har både minne och rumpa som en elefant! Cool Värdena kan ju förändras när man är gravid så då borde de ju kunna ändras när kroppen återställer sig igen....i teoriiin..=)

Jag hoppas båda stannar jag också!! :)
  • MCT79

Underbart Mmmbop!! Yes!! =))

Mamma till W skrev 2011-07-22 12:51:25 följande:
    Nej det är klart att jag inte är. Men sovtröjan var fortfarande på och ingen bh! ;)
    Du är så generös! ;)

Skönt att höra att ni mår bra SoMa och Mmmbop!
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2011-07-22 15:33:27 följande:
    Och hur mår Du, sötis? Klarat av en hel vecka på jobbet sen semestern, bra kämpat... Solig
    Precia men igår eftermiddag övervägde jag att hoppa från Västerbron! Hahah!

Kom hem idag, galet trött, slutade tiiidigt... bebisarna ville ha en näva chips och ett stort glas vatten till lunch (*host*) sen däckade jag ca 12,30 och vaknade 15...

Har fått betala för min fina lunch med ett jobbigt illamående dock. Så nu jobbar jag på en mer näringsriktig måltid. ;)

Annars mår jag .. väldigt illamående vissa dagar, nästan inget andra..
  • MCT79
    Safireee skrev 2011-07-22 16:31:48 följande:
    Min kiddo vill ha special-flingor! Känns rätt nyttigt i sammanhanget faktiskt. Sedan gillar den melon väldigt mycket. Och havregryn! (gröt, chokladbollar, havreflarn)
    Ja det lät nyttigare! Vet inte vad som föll mina in i dag..haha! Normalt sett vill jag ha frukt och icke söta saker... och salt... det kan iofs vara saltet som spelade in nu?
  • MCT79

21,53...fredagkväll... sovit midddag x 2 efter jobbet..... nu sängen för natten... OJ vad rolig jag är!

• MCT79

Usch jag har en sån sjuk huvudvärk.. har haft den några dar nu... ger sig inte.. ha provat med alvedon ett par gånger men icke...
    Från ögonlocken och upp över pannan fram till halva huvudet ungefär... nån som känner igen det? Kan det ha med graviditeten att göra?

• MCT79

Toppen bara härda ut alltså!

Nu har vi varit på återvinningen och Willys.... vi vet hur man roar sig en lördag.... hahah!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma