Plus igen efter mf/ma
Hemma igen... träffade en klart rolig läkare som aldrig slutade prata..hahah!
Iaf... han visade mig ett foster och ett pickande hjärta och sen försökte han avsluta behandlingen men jag sa "det andra då?"
Han sa då att han inte ville säga något men att hinnsäcken såg ut att ha kollapsat och han ville inte oroa mig, pratade om vanishing twin syndrome.. Han sa att han inte tyckte sig se nått hjärta slå där men så tittade han lite igen och såg då hjärtat! Han sa att den var lite mindre än den andra, vet inte hur han kunde se det för han mätte dem inte men... Hinnsäcken tyckte jag hade samma form som sist, lite avlång med en inbuktning på ena "kortsidan" typ..
Sååå... fortfarande två men kanske lite ovisst hur det blir framöver, det kanske skiljer mkt i storlek mellan dem?
Han var lite emot ultraljud om man inte haft blödningar och så just pga nya studier som visat sig påverka hjärncellerna.. jag antar att han menar den om att fler blir vänsterhänta?? Så han gjorde inga mätningar för han "ville inte störa den lilla"... =)
Två veckor till nästa gång....
Värdena kan ju förändras när man är gravid så då borde de ju kunna ändras när kroppen återställer sig igen....i teoriiin..=)