• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Jag har längtat efter att bli gravid emn när jag väl blev gravid har jag typ ångrat mig haha för jag hade så sjukt jobbig graviditet denna gången.
    Och säga att med dottern var det ett paradis och med andra lika så men denna tredje HÄMSK jobbig
    Är i vecka 35 imorgon enligt sista mensdag och jag mår SKIT jag har foggisar sendrag munherpes trötthet och yrrsel magen spänns så jag kan inte stå upp längre tid och hans buffar vändningar med arm o ben är JOBBIGA och smärtsamma
    Nu vill jag bara ha ut honom

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Odetta

Röntgensyrran!!!

ÅHHHH vad jag har SAKNAT dig vännen!!! så härligt att se dig igen....men fan att du ska ha det så tufft just nu, vad är det som har hännt??? 

Hoppas att det går jättebra på banken i alla fall, är lite förvirrad....ska du köpa ut honom och ha lägenheten då eller hur funkar det? Kan inte HAN köpa ut DIG istället? Då får du väl ett bra startkapital att börja något nytt med menar jag. Bara en tanke. Skönt med den ensamma vårdnaden också...

ÅH...jag har tänkt så mycket på dig och kommer fortsätta göra så. Massor med stora ENORMA kramar!!!!!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Lite Ego:

Idag hade jag min första sjukgymnastik i poolen och ÅÅÅHHHHHH SÅÅÅÅÅÅÅ SKÖÖÖÖÖÖNT!!!!!!!

Altså, min sjukgymnast är ju lite av en tomte och jag är inte riiiiktigt säker på hur bra han är med sjukgymnastiken för gravida (han känns lite flummig) men bara att få vara i poolen gör det hela värt vartenda sekund! altså, när jag klev ner för trappan in i vattnet och med varje steg kom vattennivån högre upp på magen och då för varje steg så blev jag lättare och det onda försvann....jag hade heeeeeelt glömmt bort hur SKÖNT det är att bada som gravid!

Så jag ska träffa honom 1 gång i veckan och sedan har jag klippkort på badhuset så jag funderar på att utöver gå simma en gång i veckan själv också. Det kändes så genomgående toppenkanonbra

Så idag känner jag mig jättepigg och hälsosam och mår riktigt kanon Jag kan VARMT rekomendera vattengympa/bad/simmning som gravid

*bamsekram*

• Odetta
    Muffe80 skrev 2010-11-02 15:18:47 följande:
    Galen fråga kanske: men tycker alla här inne att det är så himla underbart att vara gravid?
    Jag tycker mest det är läskigt att ha ansvar för en annan människa i min mage haha. Kanske känns så för jag mår dåligt, jag vet inte. Hoppas det vänder för det är ju ett tag kvar så att säga...

Nehej du...jag tycker då INTE att det är så himla underbart att vara gravid!

Jag är konstant orolig, har ont och vill ha min kropp tillbaks för mig själv...så känner jag Men jag försöker faktiskt se det underbara i det hela ändå, för mest troligt blir det här sista gången jag någonsin i hela mitt liv kommer bära på ett barn och det ÄR en otrolig och fantastisk upplevelse och händelse.

Men mest längtar jag efter förlossningen (DET tycker jag är bland det häftigaste) och så självklart efter vår bebis: målet med hela denna resa

*kram*

• Cat79

Som sagt så är jag inte inne här så mycket och hinner ej ikapp allt ni skriver. Imorgon blir det troligen internet hemma - äntligen.

Rontgensyrran: Underbart att höra ifrån dig. Stor kram till dig.

Om man mår bra i en graviditetet så njuter man nog mer. Jag kommer också att sakna min mage...

Var hos BM förra veckan (hade gått 30 fulla veckor då) och värdena var kanon :) Hade gått upp 0,5 kg på 3 v så nu är jag uppe i ca 7,5-8 kg upp sen start.

Nu ska jag börja jobba igen. Ha en fin onsdag. Kram

• Muffe80

Imorse vaknade jag utan illamående och var hur pigg som helst. Hade en myskväll i går med massa tända ljus, glögg och tv :) Somnade väl dock i soffan som vanligt, men det var mysigt haha. Snart är det advent också, myspys.

Imorse åkte jag till jobbet senare just för att jag hade sån energi, var tvungen att fixa och städa lite hemma haha!

Hoppas jag har ork att sy upp mina mammabyxor ikväll så jag slipper ha dem uppvikta

• rontgensyrran

Hej sötnosar!

Det gick bra på banken i går. MEN vi måste göra en bodelning först. Allt detta jäkla skit som ska fixas hela tiden, vet inte hur jag ska ha ork med allt. Känns som jag är på gränsen till utbrändhet. Jag vill bara att nån annan ska komma in och invadera min kropp och lösa allt rent praktiskt åt mig. Pricken över i:et var såklart att fd mannen förlorat sitt jobb from igår och inte verkar ha någon tillstymmelse till framtidsplan. Jag vet att vi lever separerade liv från och med nu och borde inte bry mig. Men jag mår sååå mycket sämre av att jag ser att han inte mår bra och verkar skita i det mesta. Under natten har jag knappt fått nån sömn alls. Går runt med en klump i magen (ej bebis). Och bebis däremot har väl kännt av min oro och sparkat loss rejält i magen under natten.

Önskar jag hade nån som kunde fixa allt åt mig :(

Sofy......har du bytt namn??? Försökte mejla dig innan och då fanns du inte kvar.

• toksnippa
    rontgensyrran: uschja.. önskar man kunde trolla för dig så du kunde få lugn o ro, slippa detta jobbiga. Efter regn kommer solsken och det är du värd! Kram!
    underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 31)
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-11-03 10:13:39 följande:
    rontgensyrran: uschja.. önskar man kunde trolla för dig så du kunde få lugn o ro, slippa detta jobbiga. Efter regn kommer solsken och det är du värd! Kram!
    Tack vännen. Jag försöker att tänka så med men det är tyvärr inte lätt att se vägen ut, när det är så mycket tråkigheter. Jag brukar alltid säga att allt har sin mening. Jag hoppas verkligen att detta för något bra med sig.

Kram
  • toksnippa
    rontgensyrran skrev 2010-11-03 10:18:16 följande:
    Tack vännen. Jag försöker att tänka så med men det är tyvärr inte lätt att se vägen ut, när det är så mycket tråkigheter. Jag brukar alltid säga att allt har sin mening. Jag hoppas verkligen att detta för något bra med sig.

Kram
    Förstås, det känns förmodligen väldigt motigt nu men du kommer starkare ur det! Tänker på dig iallafall, du är stark som bara den!
    underbargava.blogg.se - nu väntar vi på lillskrutten! (v. 31)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma