• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-03 13:46:19 följande:
    Kalla mig fia :) Mitt smeknamn annars, funkar här också ;) Mja, vi diskuterade min utbildning + praktik o hon tyckte de va sååå fel o blabla o blev väldigt otrevlig som sagt.. men FL e speciellt, haha..
    Jag har lagt till dig i min adressbok igen då

Och KRAM till dig också för din barndomskompis *kramkramkram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-11-03 13:53:46 följande:
    Ja, FL drar till sig lustiga människor tror jag. INTE vi i tråden så klart som alla är helt normala :) Kan inte låta bli ibland att läsa de här helt galna trådarna om typ huruvida det är ok att ta ett glas vin och gå ut och dansa som mamma. Folk blir helt rabiata! Det kan vara lite underhållande faktiskt.

Lite gravidfrågor nu: Är det nån mer än jag som fortsätter att ha massa flytningar vecka efter vecka? Hur länge håller det på? Varför och vad kommer det ifrån liksom?? Sen undrar jag hur vanligt det är att må toppen på morgon och dagtid för att sedan må dåligt på eftermiddagen och kvällen? Det är samma sak varje dag, mår skit framåt fyratiden. Är det inte på morgonen man ska må dåligt? Jag tror varje morgon att jag tappat alla symtom för att jag mår så bra.
    Jag med, kan inte gå en dag utan trosskydd. Men men

Och jag har med både lilleman och nu mått sämre på eftermiddagen / tidig kväll än vad jag gjort på morgonen. Heeeeelt normalt
  • Pancakes

Tack för era svar tjejer! Jag tror helt klart att det har med mat att göra. Äter bra frukost runt sjutiden och sen bra lunch runt 12 och sen är jag lite dålig med mellanmål, ofta blir det bara nån frukt på eftermiddagen och så middag runt sju. Då mår jag inte bra utan är supertrött och illamående.

• Odetta
    Pancakes skrev 2010-11-03 15:06:48 följande:
    Tack för era svar tjejer! Jag tror helt klart att det har med mat att göra. Äter bra frukost runt sjutiden och sen bra lunch runt 12 och sen är jag lite dålig med mellanmål, ofta blir det bara nån frukt på eftermiddagen och så middag runt sju. Då mår jag inte bra utan är supertrött och illamående.
    Du, skulle jag äta så sällan som du skulle jag inte heller må bra! Jag stoppar i mig nått varannan eller ögst var tredje timme om jag inte gör det så dippar mitt blodsocker och jag blir deppig och trött.

Så ÄT nått kvinna

(kan tipsa om att Lidl har sånna där mussli-bar-mellanmål. De passar perfekt för det ger snabb energi och är lätt att ha liggandes i handväskan)

*kram*
  • miraclee

Alltså denna jävla huvudvärk.. varför? Migränliknande varje dag sen nån vecka, jag oooorkar inte! Lider aldrig av de annars o blir helt knäpp avre! Demon

• Pancakes
    Odetta skrev 2010-11-03 15:17:12 följande:
    Du, skulle jag äta så sällan som du skulle jag inte heller må bra! Jag stoppar i mig nått varannan eller ögst var tredje timme om jag inte gör det så dippar mitt blodsocker och jag blir deppig och trött.

Så ÄT nått kvinna

(kan tipsa om att Lidl har sånna där mussli-bar-mellanmål. De passar perfekt för det ger snabb energi och är lätt att ha liggandes i handväskan)

*kram*
    Tusen tack, ska prova det. Runt tre-tiden bör man nog äta nåt mer matigt och inte bara en frukt så en sån musli-grej är nog bra och så kanske kokt ägg eller keso eller nåt.
  • Lallan
    Odetta skrev 2010-11-03 15:17:12 följande:
    Dom levde jag också på en period
  • Muffe80

I dag är en bra dag, har fått i mig mycket mat mot vad jag brukar...

- Fil och grova flingor i morse + te och en Mitt Val Kvinna utan att spy upp den...
    - 2 smörgåsar med korv och gurka
    - 3 pepparkakor
    - Lite jordnötter
    - 1 morot
    - Melon till lunch + en actimel och en liten knäckemacka med smör
    - Vatten

Vad tror ni om mitt extremt näringsrika matintag? Duger det? så här ser nämligen en typ vanlig dag ut hos mig, plus lite mer mat när jag sen kommer hem från jobbet... eller mat och mat, ngt i det som finns ovan för det mesta, det som går ner helt enkelt.

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-03 15:32:37 följande:
    Alltså denna jävla huvudvärk.. varför? Migränliknande varje dag sen nån vecka, jag oooorkar inte! Lider aldrig av de annars o blir helt knäpp avre! Demon
    Jag hade värk i två dagar tills jag tröttnade och tog en alvedon, sen dess har det inte kommit mer. Har du tagit nån tablett?
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-03 15:48:01 följande:
    Jag hade värk i två dagar tills jag tröttnade och tog en alvedon, sen dess har det inte kommit mer. Har du tagit nån tablett?
    Alvedon fungerar inte..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma