• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-03 15:47:24 följande:
    I dag är en bra dag, har fått i mig mycket mat mot vad jag brukar...

- Fil och grova flingor i morse + te och en Mitt Val Kvinna utan att spy upp den...
    - 2 smörgåsar med korv och gurka
    - 3 pepparkakor
    - Lite jordnötter
    - 1 morot
    - Melon till lunch + en actimel och en liten knäckemacka med smör
    - Vatten

Vad tror ni om mitt extremt näringsrika matintag? Duger det? så här ser nämligen en typ vanlig dag ut hos mig, plus lite mer mat när jag sen kommer hem från jobbet... eller mat och mat, ngt i det som finns ovan för det mesta, det som går ner helt enkelt.
    Jag har ätit 4 små finncrisp me lite makrill på idag, that's it. Igår en dafgårds låda, karins lasagne, lite ananas på kvällen..
  • Pancakes

Finncrisp med makrill lät gott! Och när du äter makrill får du ju i dig omega 3 och såna bra grejer!

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-03 15:52:24 följande:
    Jag har ätit 4 små finncrisp me lite makrill på idag, that's it. Igår en dafgårds låda, karins lasagne, lite ananas på kvällen..
    oj det var inte mycket mat idag... du kanske inte känner hunger när du mår illa?
  • Muffe80

Ja det lät jättegott, ska nog köpa hem makrill idag.... då kommer sambon hata mig, han gillar det inte

• Pancakes

Muffe, det är ju inte mycket mat men bebisen klarar sig! Flera av de grejerna du nämnde är ju dessutom nyttiga!

• Pancakes

Jag har märkt att när jag mår illa så är det enda som hjälper är att äta. Fast egentligen vill man ju inte det men det känns alltid bättre efteråt.

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-03 15:54:20 följande:
    oj det var inte mycket mat idag... du kanske inte känner hunger när du mår illa?
    Mår inte så illa idag, de e bara stopp i magen liksom så får inte i mig ngt. Alltså inte stopp som förstoppad, men stopp.

Mm makrill e gött..

Men ja e inte sugen på ngt, ja har alltid varit likadan me mat, äter knappt o vill ja inte så skiter ja i de.. inge bra alls :(
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-03 15:54:01 följande:

Finncrisp med makrill lät gott! Och när du äter makrill får du ju i dig omega 3 och såna bra grejer!

De e najs! :) Jaa, de e ju bra iofs.. ;) Min man kokar pasta nu som han ska ge mig me makrill, haha.. söt!
  • miraclee
    Happiness, de e så tyst från dig.. e allt ok?
  • Happiness
    miraclee skrev 2010-11-03 16:04:52 följande:
    Happiness, de e så tyst från dig.. e allt ok?
    Haha jadå allt är OK här borta....Har haft så otroligt mycket att göra den senaste tiden så jag bara usrafr och tar det lite lugnt just nu. Skönt med vila på alla plan. Vad gullig du är som frågar. Läser många av inläggen ....Det har varit en period då min man har jobbat mycket.... Just nu har jag kört ut barnen för att få lite lugn. Här i GBG är det höstlov och då vill jag göra lite extra saker. Igår var det fullt ösa. Vi drejade i köket. Haha lera överallt och mycket att städa. Men vi gjorde en jätte fin godis skål. Barnen var nöjda.

Det är mycket körande och planerande med aktiviteter  varje dag. Tre st som har kompisar och olika sporter. Men det är bara roligt. Sonen har tennis på fredagar och det gillar han. Innebandy var inte alls hasn grej. Ej heller jujitsu. Handboll blir nästa grej att testa. Min mans son är ett sportfreak. Otroligt bollsinne!!!! Kastar över 40 m med liten boll. Rekord på skolan och han går bara i 4.an. Han spelar allt han får. Fotboll, innebandy och utebandy. Min mans dotter..håller också på och testar runt...pnigis,ridning,gymnastik,utebandy. Haha!
    Imorgon ska de gå på bio med min mor....

Nu är det min tur (igen) att få svampinfektion (er). Blir så jävla trött skiten försvinner ju inte. Jobbigt att ha på sig byxor t o m. har köpt vagitorie idag . Enligt BM skulle det vara Ok.

Sofia sparkar och lever rullan i magen. Ser framemot att få det första SF måttet Går in i vecka 22 idag.

Annars är livet lugnt . Blir inte så mycket över för en själv bara. Hur är det själv? Allt väl?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma