• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 

• Happiness
    maria204 skrev 2010-11-03 16:40:53 följande:
    Jag gör ett litet gästspel. Det var lääänge sedan jag var här inne och jag har hållit mig borta från FL sedan mitt andra MA. I söndags plussade jag igen, försök tre efter mitt senaste missfall. Jag är livrädd och säker på att varje molvärk, klåda, illamående är tecken på misssfall. MEN vad roligt att se att ni är så många och att ni som stöttade mig vid mina MA har små pyren i magen. Sist var du ju knappt gravid, Happiness! 
    vad du är söt maria!!! Grattis till tråden och till plusset. Hur länge är det du har hållit på nu igen. Känns som vi känt varann for ever här på FL. Nä jag var nu den sista som plussade innan du också försvann. Ja det är så undebart att den ena efter den andra kommer hit . ALLA är med från den första tråden! . Den som jag gärna vill se här nu är MCT79 hon är väl den som kämpat länsgt i MF tråden nu.

Återigen underbart att du kommit hit! KRAM!
  • maria204
    Happiness skrev 2010-11-03 16:53:41 följande:
    vad du är söt maria!!! Grattis till tråden och till plusset. Hur länge är det du har hållit på nu igen. Känns som vi känt varann for ever här på FL. Nä jag var nu den sista som plussade innan du också försvann. Ja det är så undebart att den ena efter den andra kommer hit . ALLA är med från den första tråden! . Den som jag gärna vill se här nu är MCT79 hon är väl den som kämpat länsgt i MF tråden nu.

Återigen underbart att du kommit hit! KRAM!
    Och nu fick jag tårar i ögonen...

Den 9 juli har jag BF, så det är verkligen inte en långt gången graviditet.

Jag fick mitt första MF i februari, så det var knappt ett år sedan jag blev gravid första gången (sedan vi bestämde oss för att få ett syskon).  
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-11-03 16:35:24 följande:
    Haha jadå allt är OK här borta....Har haft så otroligt mycket att göra den senaste tiden så jag bara usrafr och tar det lite lugnt just nu. Skönt med vila på alla plan. Vad gullig du är som frågar. Läser många av inläggen ....Det har varit en period då min man har jobbat mycket.... Just nu har jag kört ut barnen för att få lite lugn. Här i GBG är det höstlov och då vill jag göra lite extra saker. Igår var det fullt ösa. Vi drejade i köket. Haha lera överallt och mycket att städa. Men vi gjorde en jätte fin godis skål. Barnen var nöjda.

Det är mycket körande och planerande med aktiviteter  varje dag. Tre st som har kompisar och olika sporter. Men det är bara roligt. Sonen har tennis på fredagar och det gillar han. Innebandy var inte alls hasn grej. Ej heller jujitsu. Handboll blir nästa grej att testa. Min mans son är ett sportfreak. Otroligt bollsinne!!!! Kastar över 40 m med liten boll. Rekord på skolan och han går bara i 4.an. Han spelar allt han får. Fotboll, innebandy och utebandy. Min mans dotter..håller också på och testar runt...pnigis,ridning,gymnastik,utebandy. Haha!
    Imorgon ska de gå på bio med min mor....

Nu är det min tur (igen) att få svampinfektion (er). Blir så jävla trött skiten försvinner ju inte. Jobbigt att ha på sig byxor t o m. har köpt vagitorie idag . Enligt BM skulle det vara Ok.

Sofia sparkar och lever rullan i magen. Ser framemot att få det första SF måttet Går in i vecka 22 idag.

Annars är livet lugnt . Blir inte så mycket över för en själv bara. Hur är det själv? Allt väl?
    Vad bra! Blev lite orolig :( Du brukar ju va så flitig ;)

Oj, låter verkligen som du har fullt upp! Fast måste va ganska skönt de också, så dagarna går! ;) Häftigt me sonen där, att han e så duktig.. kanske blivande proffs inom ngt? :D Sport e bra, sånt ska man uppmuntra!!

Men, usch! Jag har klarat mig sen sist iallfall.. tack o lov! De är inge skönt o ha :( Hoppas vaggisarna hjälper o inte ger såna hemska biverkningar som jag fick, usch!

Åååh, jag vill också känna sparkar o buffar nu! Riktiga.. men jag har iallafall börjat känna livmodern nu o de har ja inte gjort innan, så den kanske är påväg fram nu, äntligen ;) Så kanske man får liite mage snart också, de vill jag ha! När börjar man mäta de, v 25 va? Snart ju! De går foooort för dig nu.. jisses!! Härligt att höra att du/ni mår bra iallafall, det glädjer mig! {#emotions_dlg.flower}

Här är de väl sådär. Äter för dåligt, va ju hos BM igår o hade gått ner 6,2 kg sen inskrivning - inge bra. Fick inte gå ner mer nu, äter för sällan.. kanske 1-2 ggr om dagen o de är inte mycke ja äter, är inte stor i maten o har aldrig varit, så de går trögt. Illamående eller "uppkördhetskänsla" har jag i magen o kan därför inte heller äta, o är inte sugen på nånting. Har en hemsk huvudvärk som liknar migrän varje dag nu o jag hatar det, + att en barndomsvän gick bort imorse, fick veta de vid lunch av min pappa som ringde. Hemskt. Han hade tydligen hängt sig.. Gråter Han va nog världens snällaste människa, så omtänksam och go, alltid glad UTÅT sett o ja, de e hemskt. Tragiskt.

Bebis mådde iallafall bra igår, hjärtljud på 155, den (han?) gillade inte dopplern utan blev stressad, förståeligt. Lågt blodtryck, 100/60.

Men jaja, idag är en halvbra dag men imorn är en ny dag så då ere bara fortsätta framåt! :)
  • miraclee
    Vi har nog inte setts i den andra tråden, jag joinade dom i maj eller något sånt ;) Men jag välkomnar dig hit ändå! Underbart. Nu ska de gå bra!!

Grattis!!
  • Smålands jänta i storstaden

Hej tjejer! Jag läser allt ni skriver men finner sällan ord just nu. Allt tänkande lägger jag nog på fel, men jag läser allt jag kan om hur det gått för mammor i min sitts. Helt inne i mig själv är jag men hoppas på att det är ok att jag håller mig utanför diskussioner etc. Men jag följer er och tack för att ni är så fina med era kramar och tankar!! Lätt FL's bästa tråd!! KRAMAR

• miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-03 17:18:59 följande:
    Hej tjejer! Jag läser allt ni skriver men finner sällan ord just nu. Allt tänkande lägger jag nog på fel, men jag läser allt jag kan om hur det gått för mammor i min sitts. Helt inne i mig själv är jag men hoppas på att det är ok att jag håller mig utanför diskussioner etc. Men jag följer er och tack för att ni är så fina med era kramar och tankar!! Lätt FL's bästa tråd!! KRAMAR
    Ingen fara vännen, vi förstår!! Jag kan bli likadan..

Du skriver när du känner att du är redo igen, prata snällt me grabben därinne nu o förklara att de e varmare o mysigare där än härute ;) Hur går de förresten me alla SD? Bättre?

Massa kramar!!
  • Lallan
    maria204 skrev 2010-11-03 16:59:29 följande:
    Och nu fick jag tårar i ögonen...

Den 9 juli har jag BF, så det är verkligen inte en långt gången graviditet.

Jag fick mitt första MF i februari, så det var knappt ett år sedan jag blev gravid första gången (sedan vi bestämde oss för att få ett syskon).  
    Nämen va härligt, stort grattis till plusset! Håller både tummar och tår att det går vägen den här gången
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-03 11:42:40 följande:
    Ja, det är en hel del...men man kan dela upp det ändå för mycket av det som behöver göras kan du inte styra över i alla fall.

Du har bokat tid för faderskapet: KLART!

Du har ansökt om skilsmässan: KLART!

Du har pratat med banken: KLART!

Då börjar du med Skatteverket. Ring dem om en tid idag så kan du checka av att du behöver ta kontakt med dem.

Sedan fortsätter du att jobba med bodelningen (på den punkten ingår också upplåtelseavtalet av lägenheten)

När det är klart är det Banken som blir nästa punkt.

Sedan finns det inte så mycket mer att göra på den punkten. Då är det läge att ringa till FK och resten får faktiskt vänta.

Faderskapet behöver inte fastställas så länge ni fortfarande är gifta, då blir det överlåtelse av vårdnad som gäller = inget du kan göra nu. Hinner skillsmässan dock gå igenom så hinns faderskapet med, dem brukar inte ha så långa väntetider. Likaså överlåtelsen av dagar, det kan man inte heller göra förrens bebis är född. Mitt råd är dock att du ber ditt ex om att ge dig skriftligt redan nu att han ger dig hela vårdnaden sedan. Det är något ni får skriva ihop själva som blir en trygghet för dig om han sedan skulle få för sig att ändra sig.  

Så, och för att göra allting ännu mera lättöverskådligt: Skriva en sak på ett papper och delasedan upp det i olika högar!

Hög 1: skatteverket, bodelning, banken, lägenheten

Hög 2: Försäkringskassan

Hög 3: Bebisen

Den första högen (hög1) blir den du kan jobba med NU. När du har gjort det du kunnat och bara sitter och väntar så tar du tag i hög 2 (försäkringskassan) så du får igång dina pengar. Hög 3 kan inte göras något med så länge skillsmässan inte gått igenom eller bebisen är född...så den kan du tills dess lägga åt sidan

Kram gumman! Jag förstår att det är mycket nu, inte minst det känslomässiga, men du fixar det här! Ett steg i taget med en fot framför den andra. Och så glömmer du inte att klappa magen mellan varven också.

*bamsekramisar*
    Åhhhh tack för all pepp! Jag kan sannerligen behöva det! Idag har vi vart på skattemyndigheten och kollat upp restskatt vilket visade sig vara bytydligt mindre än vi trodde. Så JIPPI!!!!!! Nåt som går rätt väg! Sen har vi skrivit färdigt på boendedelningen, så vi ska lämna dem på banken imorgon, så hoppas att vi fyllt i den bra. Isf är det dags att boka in ännu ett nytt bankmöte där vi delar upp allt. Känns verkligen som man kommit en bit på vägen. Känns dock väldigt ledsamt och vemodigt att träffa den fd maken. Om jag bara visste att han mådde bra så hade allt kännts betydligt lättare, för då hade man kunnat glädja sig åt det iaf.

Du borde jobba med att organisera odd!!!! Grym på det!
    Pancakes skrev 2010-11-03 13:33:01 följande:

Hej på er tjejer! Här fanns det mycket att läsa! Har varit iväg och tränat på lunchen. Känns bra men är fortfarande lite rädd ibland. Försöker komma över det dock. Mår ju bra av det fysiskt.

Usch, Sofy vad trist med din barndomsvän! Eller Miraclee som du heter nu.... Vad är det för galen människa som tvingar dig byta namn..jösses!

Röntensyrran, tänker på dig och kan inte ens föreställa mig hur du måste må just nu. Vet inte bakgrunden men känns det någonstans som att det är rätt beslut ändå? Är det ömsesidigt och kan ni vara vänner? Oj, vad man tar saker för givet ibland. Din historia får en ett tänka till lite extra. Stor styrkekram till dig!

Odd, vad du är gullig och engagerad och kommer med hjälpsamma inlägg!

Jodå det är rätt beslut. Visst kommer vi vara vänner men han kommer inte ha vårdnaden om barnet. Så det kommer typ vara när han känner för det som vi kommer att umgås. Jag hoppas dock att han få rätsida på sitt liv och finner glädjen igen och då vill engagera sig och träffa sitt barn. Men det är inget jag förväntar mig ska ske tyvärr.Kramar tillbaka
  • LillaMy3
    Grattis! Har också beräknad BF 9 juli!!! (försök fem eter mitt första, och jag HOPPAS enda missfall)

Hur mår du? Jag är tok-hungrig allt som oftast, liiiiiite illamående men mest bara "uggig" i magen. Bananer är plötsligt inte alls gott, men klementiner går ner Trött och gråtmild också, men det kan vara en tilfällighet...

Jag tänkte jag skall få bokat ett tidigt vul om några veckor så jag får se att allt är som det ska. Men har inte vågat boka ännu... Tänkte vänta till nästa vecka.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma