• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Lallan skrev 2010-06-01 22:04:48 följande:
    Ni som gör kub test här i tråden är ni alla över 35 eller bekostar ni det själva?

Vill göra ett vul/ul runt v 14 för att känna mig lugnare då det var då fostret dog sist. Funderade på kub men här måste man bekosta det själv och helt gratis är det ju inte.
    Jag går privat och då ingår detta gratis. Så det är skönt med en extra koll.

Kajsa-lisa jag tror att vi alla nojar till och från. Speciellt när man närmar sig VUL- u-ljud.

Jag har symprom som illamående som kommer och går. Trötthet och aningens öm i tuttarna.

Det är säkért okej vännen detta är våran tur nu! Kram
  • Sommaren2005

Hej och tack för alla goda omtankar och tummar som hålls. Jag älskar den här tråden. Här är det berg- och dalbana. Bättre idag. Inget blod eller rosa på pappret än så länge och jag känner lite ömma bröst nu på morgonen, älskade ömma bröst
    Puh... men har ringt och bokat tid för vul nästa vecka, v. 7+2, får se ifall det är för tidigt eller om man kan se något fint då.

Men inte kan väl ett mf börja så här? Pytteblödning i söndags sen inget, inget i måndags, och så lite igår och inget idag. Näää? Eller hur? Håll med mig ? När jag hade mitt mf började jag blöda lite lite på morgonen och sen blev det mer och mer för att övertyga mig morgonen därpå.

Mallanis - hur har det gått för dig??

Jag undrar också som Renoveringsobjekt (vars namn för övrigt väcker nyfikna frågor ): Vilken vecka har ni andra gjort vul?

• rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-06-02 08:46:46 följande:
    Hej och tack för alla goda omtankar och tummar som hålls. Jag älskar den här tråden. Här är det berg- och dalbana. Bättre idag. Inget blod eller rosa på pappret än så länge och jag känner lite ömma bröst nu på morgonen, älskade ömma bröst
    Puh... men har ringt och bokat tid för vul nästa vecka, v. 7+2, får se ifall det är för tidigt eller om man kan se något fint då.

Men inte kan väl ett mf börja så här? Pytteblödning i söndags sen inget, inget i måndags, och så lite igår och inget idag. Näää? Eller hur? Håll med mig ? När jag hade mitt mf började jag blöda lite lite på morgonen och sen blev det mer och mer för att övertyga mig morgonen därpå.

Mallanis - hur har det gått för dig??

Jag undrar också som Renoveringsobjekt (vars namn för övrigt väcker nyfikna frågor ): Vilken vecka har ni andra gjort vul?
    Jag gjorde 7+4 och belv då flyttad en dag frammåt till 7+5
  • Bjornis
    toksnippa skrev 2010-06-02 08:58:11 följande:
    Jag ska på mitt vul idag och är i 8+3
    Spännande!!

Sommaren2005: Det låter ju lovande att det stannat upp igen. Helt klart. Som sagt så verkar det ju himla vanligt med blödningar i början.

Jag var och tog kub-blodprov imorse och barnmorskan var så söt. Sa att jag inte har så många symptom och hon sa: "Det är så de här veckorna. Det spänner inte lika mkt i brösten å så". Kändes skönt att höra.
  • toksnippa
    Bjornis: ja nu är äntligen dagen här Har inte heller mycket symptom, ja förutom illamåendet då som går i vågor. Hur lång tid tar det innan ni får veta svaret på kubprovet?
  • Bjornis
    toksnippa skrev 2010-06-02 09:50:03 följande:
    Bjornis: ja nu är äntligen dagen här Har inte heller mycket symptom, ja förutom illamåendet då som går i vågor. Hur lång tid tar det innan ni får veta svaret på kubprovet?
    Vi gör nupp-ulet nästa vecka på torsdag så i samband med det antar jag iaf. Haha. Frågade inte. Var lite nervös. Är lite nervös för att jag mår så bra som sagt men hon tog ner mig på jorden igen. Gött.
  • mallanis

Blir tillbaka till gamla tråden för mig nytt mf. Inte lika stor chock denna gång om man nu ska se något positivt i det hela =(  lycka till nu vidare tjejer!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma