• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Renoveringsobjekt skrev 2010-06-01 21:13:03 följande:
    Vid vilka veckor har ni gjort VUL?
    Jag gjorde ett i 7+4 och ett i 9+5.
  • kajsalisa

Ni som befinner er i v 9-10, hur mår ni? Symptom? Läste någons inlägg tidigare om avtagande symptom, och det är precis så jag känner. Är i v 9+2 och tycker inte alls jag är lika trött å hungrig längre. Det är därför jag nojjar. Hur är det med er andra?

• Lallan
    kajsalisa skrev 2010-06-01 21:50:05 följande:
    Ni som befinner er i v 9-10, hur mår ni? Symptom? Läste någons inlägg tidigare om avtagande symptom, och det är precis så jag känner. Är i v 9+2 och tycker inte alls jag är lika trött å hungrig längre. Det är därför jag nojjar. Hur är det med er andra?
    Jag är ju en av dom som skrivit ovan men som sagt så mår jag mindre illa och känner mig mindre gravid men dock med en del symptom som kvarstår.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-01 21:50:05 följande:
    Ja, jag är ju typ i 10+1 nåt sånt och jag mår riktigt bra. Rätt trött fortf men det har varit VÄLDIGT mkt på jobbet på sistone så hade ant varit på vippen nästan lika trött ogravid. Nån kort släng av illamående ibland när jag är hungrig (speciellt innan lunch) och en och annan sur uppstötning. Annars har gasigheten och svullnaden lagt sig och jag mår "som vanligt"... Jag hade nog oroat mig mer om det inte var så att jag mådde så här minst en vecka innan förra vulet då allt så bra ut. Nu är jag iofs fortf orolig och ÖNSKAR att det varit ul imorn då det är kub-blodprov. Skulle på NÅT vis vilja veta att allt fortf är OK där inne...
  • kajsalisa

Jo, jag har också ett par symptom kvar, bl.a. riktigt ömma bröst, men för mig är det en klen tröst då jag kände likadant trots ma förra gången.... Nä, nu får jag gaska upp mig!!!

• Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-06-01 21:58:19 följande:
    Jo, jag har också ett par symptom kvar, bl.a. riktigt ömma bröst, men för mig är det en klen tröst då jag kände likadant trots ma förra gången.... Nä, nu får jag gaska upp mig!!!
    Ja, ingen idé att ta ut nåt i förskott. Det har jag iaf försökt intala mig själv. Ett par dar innan vul är det alltid extra svårt men nä fasen. Nu jäklar är det vår tur!
  • Lallan

Ni som gör kub test här i tråden är ni alla över 35 eller bekostar ni det själva?

Vill göra ett vul/ul runt v 14 för att känna mig lugnare då det var då fostret dog sist. Funderade på kub men här måste man bekosta det själv och helt gratis är det ju inte.

• Bjornis
    Lallan skrev 2010-06-01 22:04:48 följande:
    Ni som gör kub test här i tråden är ni alla över 35 eller bekostar ni det själva?

Vill göra ett vul/ul runt v 14 för att känna mig lugnare då det var då fostret dog sist. Funderade på kub men här måste man bekosta det själv och helt gratis är det ju inte.
    Nä, 1600 spänn (31 år) får vi punga ut med på Mama Mia i gbg.
  • Lallan
    Bjornis skrev 2010-06-01 22:06:16 följande:
    Nä, 1600 spänn (31 år) får vi punga ut med på Mama Mia i gbg.
    Ungefär som här då!
  • kajsalisa

Fina tjejerna! Tack för stöttning. Du har nog rätt i det du skriver. UL nästa vecka så det är nog därför jag är nojjig. Kram på er sötisar!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma