• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Lallan
    Daniela01 skrev 2010-05-29 08:54:09 följande:
    jag har en sak som jag funderar över, var och gjorde vul vecka 5+3. Läkaren sa inte så mycket utan mätte hinnsäckarna (2st) och jag frågar lite förvånat om det är tvillingar? Hon sa då att det är för tidigt att säga ngt nu och att vi ska ta ett till vul vecka 7+3. Så på tisdag skall jag dit igen. Och jag känner precis som några ovan att symptomerna avtar lite.. och jag är så rädd och nervös... :(Men sen så har jag googlat lite på det här med två hinnsäckar, och det kan vara tvillingar, fast oftast så utvecklas bara en (har jag läst på ngn sida).. Det ska bli skönt när tisdagen är gjord :)
    Jag åkte in och gjorde vul i v 8 just för att jag mått så bra hela den veckan och var bombsäker på att allt var över men båda två var kvar. Dagen efter började jag må dåligt igen så det kan helt klart gå i vågor.
    Bev skrev 2010-05-29 20:27:25 följande:
    Frågar här oxå,  har haft ont i svanken i 2 dagar LIVRÄDD för att det ska va ytterligare ett MF men har fortsatt ó må riktigt illa och va super trött så jag håller alla tummar jag kan för att det bara är växtvärk... Någon som vet? eller oxå haft ont i svanken från o till är i vecka 9 nu.KRAM
    Inte alls omöjligt att det är växtvärk, hade så med första barnet.

Själv har jag också nojjat igen just för att jag varit pigg och inte mått lika illa men samtidigt så ulkar jag då och då och just då så känner jag mig lugnare
  • Lallan

Kan inte komma ihåg allt ...

Nu vet både min mamma, min bror och sambons föräldrar och då börjar jag helt plötsligt känna press på mig (sjukt men så är det). Dom andra gångerna har dom inte vetat om något förrän efteråt när det gått snett. Går liksom inte att dölja längre då det syns tydligt nu så det var bara att berätta.

• kajsalisa

Förstår hur du känner dig Bev. Jag tycker man slängs mellan hopp och förtvivlan mest hela tiden. Ena dagen känns allt prima och andra dagen är man övertygad om att det inte finns nåt därinne.

• kajsalisa

Det är total babyepidemi runt oss just nu. Senaste två veckorna har vi fått reda på tre (!) vänner som också väntar barn. Två av dom är riktigt nära vänner och har bf samma vecka som oss. Vad är oddsen? Tyvärr bor den ena i Umeå och den andra i Australien. Tredje tösen dock, som ska ha ett par månader före oss, bor här i Gbg.

• rontgensyrran

Hej flickor.

Förlåt för min inaktivitet. Men efter jobbet orkar jag ingenting. Gör inget annat än att sova och försöker äta lite för att jag inte ska må illa :/

Men som sagt är glad för alla mina symptom :)
    Fungerar ni normalt hemma och på jobb?

• kajsalisa
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 06:31:03 följande:
    Hej flickor.Förlåt för min inaktivitet. Men efter jobbet orkar jag ingenting. Gör inget annat än att sova och försöker äta lite för att jag inte ska må illa :/Men som sagt är glad för alla mina symptom :) Fungerar ni normalt hemma och på jobb?
    Vet hur du känner dig. Mitt illamående varade dock en väldigt kort period, men tröttheten sitter i.
    Jobbet går bra tycker jag, men spenderar mesta hemmatiden på soffan. Känner mig som världens sämsta fru, men lyckligtvis så har jag en förstående man....
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-31 08:48:22 följande:
    Vet hur du känner dig. Mitt illamående varade dock en väldigt kort period, men tröttheten sitter i.Jobbet går bra tycker jag, men spenderar mesta hemmatiden på soffan. Känner mig som världens sämsta fru, men lyckligtvis så har jag en förstående man....
    Även jag. Har aldrig vart så tacksam över honom som nu. Ifredags så storstädade han hela lägenheten, jag blev så glad att jag snyftade lite. Har inte orkat ta tag i nåt när det gäller matlagning och städning, känns som man bara exicesterar och inte mer :/ Vilken vecka är du i nu?
  • mallanis

Hej tjejer! Skönt med denna tråd! Och att få höra era symptom och BRIST på symptom!

Jag har nu insett att jag måste gå till v 11 innan jag ens kommer att veta om jag har något som tickar där inne. Helt galet, pratat m gyn (och grååååtit) och min BM, ringde idag också till barnmorskeavdelningen och de har tagit bort läkarundersökning i v 10-11 om man inte har "särkilda skäl". Härligt med ett landsting som bara skär ner och ner!!! Nu fick jag iaf till ett möte med samma läkare som konstaterade vårt MA sist, gullig kvinna som "släkten" känner lite men jag vill gärna ha henne igen! Jag har inget problem med att hon känner svärmor hon har ju tystnadsplikt, det är väll mer om läkaren tycker att det är jobbigt?

Lite oroad är man ju så klart också har varit sjuk i helgen, knaprat alvedon och haft hög feber, hoppas att den lill har mått bättre än vad jag gjort! Lite oroad också för att bröstvårtorna inte är lika ömma som förrut men som ni skrivit tidigar ei tråden symptomen kan ju variera....jag känner ju iaf av molvärk ;) tjooohooo!

• fröken SJ
    rontgensyrran skrev 2010-05-31 06:31:03 följande:
    Hej flickor.Förlåt för min inaktivitet. Men efter jobbet orkar jag ingenting. Gör inget annat än att sova och försöker äta lite för att jag inte ska må illa :/Men som sagt är glad för alla mina symptom :) Fungerar ni normalt hemma och på jobb?
    Förstår precis.Kämpar oxå med mitt "nyfunna" illamående som gav sig till känna förra veckan.Kan endast äta mindre portioner men mycket oftare för annars börjar jag må illa.
    Och på morgonen är det värst,och det förvärras av mitt jobb med SÅ mycket olika dofter som nu är pest och pina(undersköterska på ett korttidsboende för äldre)

Det sägs ju att det oftast håller i sig ca 3 mån.....{#lang_emotions_surprised}
  • Happiness

Hej tjejer!!!! Stoppar in huvudet här en snabbis för att höra om ni hört något från ODD? Tänkte hon kanske hade synts till härinne eftersom hon plussat....

Väntar på att höra något från henne!!!

Hoppas ni har det bra småmammorna...PUSS!PUSS!!!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma