• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!

Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n

• rontgensyrran
    mallanis skrev 2010-06-01 10:22:17 följande:
    Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n
    Jag tycker att när man ringer kk akut här i Malmö så får man bara till svar att man ska vänta. De kan inte förhindra ett missfall och så vidare. Om du är orolig åk in och sätt dig då kan de inte neka dig iaf! Det hade jag gjort. Hur långt är du gången? Hoppas allt är bra med den lille *kram*
  • kajsalisa
    Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n
    Hoppas att det är falskt alarm...

Ego: Är sedan ett par dagar inne i en riktig neggoperiod. Har ingen positiv känsla alls och är precis livrädd för UL nästa vecka. Är helt övertygad om att det inte finns nåt därinne, precis som förra gången. Vet inte om jag orkar gå igenom allt igen...
  • kajsalisa

Såååå nyfiken nu Daniela. Hur har det gått??

• Sommaren2005
    Daniela01 Håller tummarna för fint fint VUL!!!

Här har alla symptom avtagit OCH har fått en brun flytning....känns inte helt kanon! Har ringt gyn får väll se om man kan få en tid nu då? =( f-n
    Åh, hur går det? Jag hoppas det bara är något tillfälligt. Men jag känner igen mig hos dig. Har inte alls samma symtom längre och igår och idag lite, lite blodblandat på pappret. JAG VILLINTEVILLINTE igen Håller tummar för oss båda....
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-06-01 16:20:53 följande:
    Åh, hur går det? Jag hoppas det bara är något tillfälligt. Men jag känner igen mig hos dig. Har inte alls samma symtom längre och igår och idag lite, lite blodblandat på pappret. JAG VILLINTEVILLINTE igen Håller tummar för oss båda....
    Usch inte du med. Jag håller även mina tummar och tår för er två. Vi i denna tråden har fått nog av sånt! Vi förtjänar att det går bra denna gången.
  • Lallan

Tycker mina symptom blivit mindre också men brösten är fortfaarnde ngt större och jag ulkar lite då och då men man blir ju värre och värre ju fler bakslag man haft. Jag har dock inte haft några blödningar alls denna gång och det är första graviditeten av 6 som jag inte haft det och då har jag trots allt två friska barn. Blod eller bruna flytningar är inte samma sak som missfall även om man blir skitskraj och det kan betyda ngt negativt. Håller tummarna för oss alla här i tråden!

• Renoveringsobjekt

Jag plussade i söndags, nästan exakt ett halvår efter mitt MF. Har ett barn sedan tidigare. Känner mig någonstans mellan apatisk och skräckslagen. Ringde min BM idag, vi hade en överenskommelse sedan jag fick komma dit på samtal efter mitt MF att jag skulle höra av mig så fort jag plussat. Vi bestämde att jag ska komma dit på ett samtal (inget annat än samtal) nästa fredag och sedan inskrivning under andra halvan av juli. När jag var på uppföljningssamtal efter mitt MF sa hon att jag kunde få VUL tidigt om jag ville vid ev. kommande graviditet men det sa hon inget om idag. Vi får se vad hon säger på fredag, skulle kännas skönt med ett tidigt VUL vad det nu en visar (och vad än som händer efter). 

Till er övriga som är skäckslagna kan jag säga att jag hade bruna flytningar vid två tillfällen när jag väntade min dotter men det gick ju bra. Sedan hade jag det förra graviditeten också men efter några dagar övergick det till färskt blod och sedan slutade det i MF. Så det kan ju vara väldigt olika.

Känner mig illamående (men är ju bara i början av vecka 5). Kan det vara grav eller är det något annat? Känner mig konstant åksjuk och har gjort det igår och idag (värre idag än i går). Det har jag varit vid tidigare grav också men då mycket senare.

• maria204

Daniela01: Hur har det gått? Håller tummarna för en bild på en/eller två småttingar!

Jag får vänta en vecka till tills nästa VUL. Det känns faktiskt som att det kommer att gå bra den här gången. Jag mår illa och är jättetrött, och på morgonen, om jag ligger på magen och är kissnödig, kan man se en fin kula på magen. Annars är det mest fett som döljer den väl {#lang_emotions_wink}

Sommaren2005 skrev 2010-06-01 16:20:53 följande:
    Jag håller också tummarna. Jag har haft bruna flytningar i 5 veckor nu, och ännu inget missfall. Ett par gånger forsade det till och med blod. Hoppas att ni får komma till GYN så att de kan säga vad det beror på. Lycka till!!!!
  • Renoveringsobjekt

Vid vilka veckor har ni gjort VUL?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma