• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Sommaren2005 skrev 2010-05-28 15:05:14 följande:
    Hej alla... behöver lite peptalk här nu... Är i v 5+3 bara men är ju ändå lyckligast i världen som blev gravid efter mf i april (och innan dess 13 månaders resultatlösa försök). Har haft symptom som hungrig och ömma bröst... men idag när jag sitter här (förkyld och snorig som en tok) känner jag plötsligt att brösten inte är ömma längre. Inte alls. Inte ens bröstvårtorna :-O Det har de varit hela tiden innan. Kan det vara så att det kommer och går? Någon med erfarenhet där det inte säkert måste handla om ett annalkande mf..?Försöker intala mig att det är den här mastodontförkylningen som tar död på all annan sensibilitet i kroppen :-S
    Det kommer och går! Mina bröst var ömma fram till kanske v 7 och nu är de inte ömma alls (kanske nån gång ibland) och igår såg vi ju bebis vinka så glatt till oss. Och när jag fick ma i höstas hade jag alla möjliga symptom (illamående osv) men det gick ändå åt skogen så det jag lärt mig är att alla graviditeter är olika och symptomen kommer och går!
  • Sommaren2005

Åh gulliga Björnis, TACK! Jag är så ledsen och orolig här nu och det tar sån snurr när man sitter med allt själv och tänker och känner. Jag behövde en annan röst som sa något annat och där var du

Vilken fin bild av er lill* igår och vinkningen, det första mötet. Magiskt. Jag har också tänkt att få till ett tidigt vul någonstans där det finns möjlighet. Har du gjort det via din "vanliga" gyndr?

Tacktack IGEN!

• Bjornis
    Sommaren2005 skrev 2010-05-28 15:18:11 följande:
    Åh gulliga Björnis, TACK! Jag är så ledsen och orolig här nu och det tar sån snurr när man sitter med allt själv och tänker och känner. Jag behövde en annan röst som sa något annat och där var du Vilken fin bild av er lill* igår och vinkningen, det första mötet. Magiskt. Jag har också tänkt att få till ett tidigt vul någonstans där det finns möjlighet. Har du gjort det via din "vanliga" gyndr? Tacktack IGEN!
    Varsågod! Jag vet att det tar snurr och speciellt när man sitter framför datorn. Haha. Aldrig att jag nojar så mkt som framför datorn! Shit, jag har googlat ALLT!!
    Jag bor i gbg och här gör iaf min gyn vul. Kostar 200 kr för ett besök. Han tar frikort också. Så det är det lätt värt.
    Gå på känslan också. Känns det som att det är bra förutom att dina bröst inte ömmar som ju "alla" andras gör (hehe) så är det säkert också bra!
  • Sommaren2005

Här har du ytterligare en googlare

Jo, det känns faktiskt bra, det har du rätt i. Jag har fortfarande den där känslan i magen och blöder ju inte (vilket jag har hört talas om ska vara ett ganska tydligt tecken på mf... hm... ). Ja, det är på gott och ont det här, verkligen. Men varje gång man googlar så vill man ju bara få bekräftat att allt är normalt och att det kommer att gå vägen, vilket ju är omöjligt att få veta nu.

Well, man kanske skulle investera i en ultraljudsapparat och gå omkring och vara uppkopplad dagarna i ända..?

• Bjornis
    Sommaren2005 skrev 2010-05-28 15:34:39 följande:
    Här har du ytterligare en googlare Jo, det känns faktiskt bra, det har du rätt i. Jag har fortfarande den där känslan i magen och blöder ju inte (vilket jag har hört talas om ska vara ett ganska tydligt tecken på mf... hm... ). Ja, det är på gott och ont det här, verkligen. Men varje gång man googlar så vill man ju bara få bekräftat att allt är normalt och att det kommer att gå vägen, vilket ju är omöjligt att få veta nu. Well, man kanske skulle investera i en ultraljudsapparat och gå omkring och vara uppkopplad dagarna i ända..?
    Tro mig, tanken har slagit mig.  Var det inte Tom Cruise och va hon nu heter (dawsons tjejen, tappat namnet) som gjorde det till sitt barn? Eller ryktet sa så iaf. Hehe.
  • Daniela01

jag har en sak som jag funderar över, var och gjorde vul vecka 5+3. Läkaren sa inte så mycket utan mätte hinnsäckarna (2st) och jag frågar lite förvånat om det är tvillingar? Hon sa då att det är för tidigt att säga ngt nu och att vi ska ta ett till vul vecka 7+3. Så på tisdag skall jag dit igen. Och jag känner precis som några ovan att symptomerna avtar lite.. och jag är så rädd och nervös... :(
    Men sen så har jag googlat lite på det här med två hinnsäckar, och det kan vara tvillingar, fast oftast så utvecklas bara en (har jag läst på ngn sida).. Det ska bli skönt när tisdagen är gjord :)

• Bjornis
    Daniela01 skrev 2010-05-29 08:54:09 följande:
    jag har en sak som jag funderar över, var och gjorde vul vecka 5+3. Läkaren sa inte så mycket utan mätte hinnsäckarna (2st) och jag frågar lite förvånat om det är tvillingar? Hon sa då att det är för tidigt att säga ngt nu och att vi ska ta ett till vul vecka 7+3. Så på tisdag skall jag dit igen. Och jag känner precis som några ovan att symptomerna avtar lite.. och jag är så rädd och nervös... :(Men sen så har jag googlat lite på det här med två hinnsäckar, och det kan vara tvillingar, fast oftast så utvecklas bara en (har jag läst på ngn sida).. Det ska bli skönt när tisdagen är gjord :)
    Fast OOO va spännande. Tänk om det är två. Hihi. Tisdag är snart!
  • Daniela01

jag kommer att vara som ett litet nervvrak när jag är hos läkaren på tisdag.. urs.. ska bli så skönt när det är över och jag får veta att allt är bra.. nu är man bara rädd.. och så tänker man på alla andra som inte haft mf/ma innan och går hur lungt som hellst till vecka 18 för första ul.. och här är jag som ett darrigt litet löv i början av graviditeten..

• mallanis

Daniela01- Tänk va spännande om det är två ;) det är nog säkert fin fint men klart man oroar sig ;)

Jag ska "jaga" en privat gyn i veckan har fått tag på ETT namn som finns i min stad ;)
    Annars har jag varit sjuk ihelgen feber, halsont  och sängliggandes och hoppas att pyret har mått bättre än vad jag gjort! Måste kanske ta det lite lugnare och lyssna lite bättre på kroppen!!

Hur mår ni andra då? Jag gråter och gråter mest till och från SÅ mycket hormoner som driver med mig. Såg på sex in the city igår och grät nog flera liter!!! Mannen skrattar mest åt mig och tycker jag är gullig....sista jag känner mig, gullig altså ... sjuk, gravid och öm över allt!

• Bev

Frågar här oxå,  har haft ont i svanken i 2 dagar LIVRÄDD för att det ska va ytterligare ett MF men har fortsatt ó må riktigt illa och va super trött så jag håller alla tummar jag kan för att det bara är växtvärk... Någon som vet? eller oxå haft ont i svanken från o till är i vecka 9 nu.

KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma