Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Nu hemma från BM!
    Hade bara gått upp 4,5 kg, hade själv tippat på 6-7 kg så det var en trevlig överraskning. Bebisen var aktiv och låg på snedden och sparkade på dopplermikrofonen...  Hjärtslag kring 147-150 slag/minut.
    Mitt HB låg på 103, vilket var högre än sist.. då var det 99. Ändå äter jag TVÅ duroferon om dagen och dricker blutsaft. Men BM klagade inte, det var ju ändå bättre än sist!

Ska bli spännande att se om du har rätt 2barnsmamma!
    Kram på er!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Grattis Safireee! Hihi, vilken blyg bebis, vad sött!

• sugarrush

2barns: Ja, det känns faktiskt lite skönt att flera tecken pekar på flicka, nu har jag liksom ställt in mig på att det blir en tjej, men vem vet!

Jag äter ungefär som vanligt, fil o flingor och en macka till frukost, någon frukt på förmiddagen, lunch, 1-2 frukter på e.m och kanske någon liten chokladbit, rejäl middag och senare ev. lite flingor eller en macka innan läggdags. Det enda som skiljer sig mot mitt vanliga matintag är frukterna och nattmålet. Borde jag äta mer?

Känner mig så sjukt lättad och glad att jag och sambon äntligen lyckats enas kring en vagn! Äntligen!!!! Efter ett helt år av letande! Måste skynda mig att beställa innan han ändrar sig igen... hihi

• sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-29 16:48:52 följande:

Trevlig morsdag till er alla
    Detsamma vännen!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Pancakes skrev 2011-05-28 11:55:15 följande:
    Hej tjejer!

Här är jag ifall ni undrat! Har flyttat in i huset de senaste veckorna och det har varit väldigt fullt upp och har inte installerat datorn osv så jag har varit lite avskärmad från omvärlden. Det där med att ta det lugnt innan bebisankomst har jag visst inte riktigt följt... Men roligt är det och stormtrivs i huset och barnrummet är redo för bebisen nu. Den har fortfarande inte vänt sig och det är rätt kört tror läkarna. BF igår och på måndag är jag inbokad för kejsarsnitt. Lite läskigt med det känns ändå bra nu. Har vant mig vid tanken.

Hur mår ni allihop?

Kramar!
    Åh så spännande! STORT lycka till imorrn (om nu inte knodden redan tittat ut )
    Tänker på dig!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Safireee, försök att eliminera så mycket av motionen som möjligt tills det blir bättre. Vila mycket. Lyft inget tungt. Det sade min läkare när jag åkte in och kollade upp mina sd förra veckan. Kram!

• sugarrush

Sötfilur,, det är bra med mig! Är på väg till Stockholm på en mysig weekend, jag och sambon. Ska försöka ta det lite lugnt dock, har insett att man inte orkar riktigt lika mkt som vanligt nu... Läkarna hittade iaf till slut att jag hade svamp! Skönt, då fick man äntligen en förklaring till obehaget - och behandling!

Hur mår du? Hur är det med söta dottern? Ja, det var länge sedan, saknar dig!

• sugarrush

Det kliade som satan. Mycket flytningar emellanåt. Ev var det även den som gjorde livmodern irriterad så att den gjorde ont.

• sugarrush

Prommis, jag fick en receptbelagd tablett, som man bara tog en gång och sedan skulle det försvinna. Väldigt bekvämt får man säga, hoppas det funkar nu. Har du testat ngt receptbelagt preparat?

• sugarrush

Undrar hur Pancakes har det med sin lilla bebis?

Själv har jag det så otroligt härligt, är på minisemester i Stockholm men min underbara sambo. Solen skiner och bebisen sparkar hårt och tydligt flera gånger om dagen. Men det gör inte ont, den sparar säkert på krafterna tills den når upp till revbenen..!

Känns skönt att närma sig vecka 25 också, då de flesta bebisar kan räddas OM något skulle hända.

Känner ni andra igen att magen blir spänd och gör lite ont när man är mycket kissenödig? Nästan som om urinblåsan inte får plats. Blir kissenödig väldigt ofta nuförtiden (v.24) och ibland tror jag att jag har sammandragningar, men det visar sig ofta att jag bara behövde gå och kissa....!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma