• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Längtan efter liten skrev 2010-11-16 16:25:42 följande:
    men du får inte i dig medicinerna alls eller? eller klarade du av det igår utan att behöva spy?
    Mjo, de har gått ok nu sen igår.. men ingen förbättring alls än, mår verkligen som ett ruttet äpple!
  • Längtan efter liten
    miraclee skrev 2010-11-16 16:26:49 följande:
    Mjo, de har gått ok nu sen igår.. men ingen förbättring alls än, mår verkligen som ett ruttet äpple!
    usch, jag lider verkligen med dig. jag kan säga att jag INTE är avundsjuk. får nästan dligt samvete när man haft en drömgraviditet med båda barnen. det enda ndenna är att jag varit lite orolig... men aldrig mått dåligt.
    jag önskar för din skull att det snart kommer vända för dig så du kan få njuta lite...
    Längtan efter liten är stor
  • miraclee
    Längtan efter liten skrev 2010-11-16 16:34:40 följande:
    usch, jag lider verkligen med dig. jag kan säga att jag INTE är avundsjuk. får nästan dligt samvete när man haft en drömgraviditet med båda barnen. det enda ndenna är att jag varit lite orolig... men aldrig mått dåligt.
    jag önskar för din skull att det snart kommer vända för dig så du kan få njuta lite...
    Äsch, ingen idé o tycka synd om mig! ;) Alla har ju olika graviditeter o ja lyckades få en som inte är så lätt.. haha! Är dock inte förvånad ;D Men de som e bra är ju att jag inte haft ork o vara orolig sen illamåendet drog igång i början.. haha! Har nog me o försöka överleva dagarna :D

Tack för omtanken vännen.. får se om ja ringer läkarn imorn om de inte är bättre då! {#emotions_dlg.flower}

(Vilden i magen buffar för fullt nu iallafall.. mys!!!)
  • Längtan efter liten
    miraclee skrev 2010-11-16 16:42:43 följande:
    Äsch, ingen idé o tycka synd om mig! ;) Alla har ju olika graviditeter o ja lyckades få en som inte är så lätt.. haha! Är dock inte förvånad ;D Men de som e bra är ju att jag inte haft ork o vara orolig sen illamåendet drog igång i början.. haha! Har nog me o försöka överleva dagarna :D

Tack för omtanken vännen.. får se om ja ringer läkarn imorn om de inte är bättre då! {#emotions_dlg.flower}

(Vilden i magen buffar för fullt nu iallafall.. mys!!!)
    jo visst är det så att alla har vi olika graviditeter. men en graviditet är något man ska få njuta av, för det är verkligen det häftigaste en kvinna får vara med om..
    Men du kanske får en underbar förlossning och ett lätthanterligt barn istället :) jag kanske får en till vilde som hans storasyster :) haha, dock hade jag en lätt förlossning också :) och hoppas på det denna gången också.

tycker allt du ska rtinga för att kolla iaf... blod är aldrig bra när de kommer uppifrån så att säga... hälsa lillknodden att buffa lite extra för sin mamma :D
    Längtan efter liten är stor
  • färnik
    rontgensyrran skrev 2010-11-15 21:17:08 följande:
    Då verkar det ju som den hypotesen stämmer :)
    Jag vill dementera! Jag hade en helikes halsbränna hela graviditeten, och dottern föddes skallig och hade bara fjun på huvudet fram tills 1½ års ålder! Oskyldig
  • färnik

Är inte på humör för att skriva en massa, men vill bara säga tack odd för ditt snälla inlägg!!! Kyss

• Odetta
    färnik skrev 2010-11-16 17:14:08 följande:
    Är inte på humör för att skriva en massa, men vill bara säga tack odd för ditt snälla inlägg!!! Kyss
    Det var så lite så vännen! *bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

hihi...idag var jag på castinsamtal med dem från dokumentären. Fick en massa bra information och jag har goda förhoppningar att kunna övertala älskade mannen min nu. Jag håller er uppdaterade

nu ska lilleman få lite gröt och sedan ska jag natta honom och efter det, då ska jag läsa ikapp. Syns om en liten stund

*kramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • PåvägMotSyskon

Va på bm besök igår (33+2) och sist va de 25 dagar sedan,då va sf måttet 27, de hade växt till 33 =) enligt henne normalt. men me första barnet hade jag 32 och han vägde 4960 när han kom. tur ja ska på tul 1-2v innan bf.....

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-16 10:25:25 följande:
    Måste ha er hjälp tjejer!

Vi har bokat en resa med ca 4 timmars flyg om ca 3 veckor...
    men så läser jag detta på niomånader.se

"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"

Ska jag avboka för att jag hade blödningar i början?

Tror ni man får missfall eller vad kan hända?
    jag hade som sagt blödningar och flög utan problem till Egypten i somras... man ska inte tro allt man läser på internet, är du orolig ska du fråga mvc eller någon annan "gravidmottagning", inte tro på det du läser via nätet
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma