• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    maria204 skrev 2010-11-30 20:40:44 följande:
    Hej igen! Här har det hänt grejer! Grattis till den stundande födseln tvåbarnsmamman!

Jag var på VUL idag och fick se mitt lilla pyre med ett tydligt tickande hjärta. En gång till får jag komma, den 16/12, men det var mest för att jag gärna ville det.  Fostret var i rätt storlek och tårarna rann på mig när jag åkte därifrån. Lycka!<3

Nu vågar jag hoppas på ett syskon till mina grabbar till av sommaren. 
    Wooohooooo vad BRA! NJUT nu vännen....du är gravid, har en bulle i ugnen, är på smällen och på tjocken!!!
     *bamsekramar*
    Muffe80 skrev 2010-11-30 17:34:32 följande:
    Åh alltså, det måste vara små sparkar jag känner! Det buffar till lite i magen, ofta på samma ställe. känns som någon petar mig i magen inifrån liksom Har känt samma sak i flera dagar men mer tydligt i går och idag... vilken lycka, vad häftigt, men ändå lite obehagligt
    Visst är det häftigt? Njut av dem små buffarna...innan du vet ordet av det så är det inga små buffar längre, då är det regerätta sparkar och vassa armbågar och du får ont i revbenen

*kramkram*
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:08:11 följande:
    3 barns mamma på ONSDAG NÄSTA VECKA !!!!!!
    Gå och göm dig...jag är inte alls avis (joooo...jag är avis, men även sååååååååå glad för er skull! Åh så snart...woohooo!)

*bamsekram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Jag vill också ha vår bebis snart juuuuuuu! Skrikandes Och inte tusan blev det bättre av att jag nu har tvättat alla små söta pluttenuttiga bebiskläder och vagnen står i nedre hallen och jag känner mig stor som ett hus!

Haha....ibland går tiden fruktansvärt långsamt, även när den springer fram. Vecka 31 i morgon 

*kram på er alla*

• 3 barns mamma84

Odd:
    Haha snart har jag min pojk *lipar* haha nääh gumman jag e så glad över att det snart är dags men jag e oxå jätte jätte rädd
    Grattis till dina 31 vecor snart snart har din din bebbe hos dig med ååh vad mysigt ja jag fixade vaggan idag och köpte strumpor till pojken oxå och morgon napp ersättning och blöjor
    i morgon går jag in i vecka 38 snabt det går
    Snart är du där herregud

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-11-30 20:55:20 följande:
    Jag vill också ha vår bebis snart juuuuuuu! Skrikandes Och inte tusan blev det bättre av att jag nu har tvättat alla små söta pluttenuttiga bebiskläder och vagnen står i nedre hallen och jag känner mig stor som ett hus!

Haha....ibland går tiden fruktansvärt långsamt, även när den springer fram. Vecka 31 i morgon 

*kram på er alla*
    Jag ocksååå! ;) Dock "bara" v 20.. men fasen va tiden går fort ändå! Tycker jag nyss kom in här o började skriva i v 5.. herregud! Då va du i v 16.. men snaaart e du framme i mål också, jul & nyår ska förbi bara sen e de nedräkning på riktigt! :D

Men de va SÅ roligt o se honom på RUL, de va definitivt en grabb - ingen som helst tvekan haha ;) Han va ju så vild o så fin.. lång o smal..

Blir många grabbar nästa år, riktigt kul! :D

Grattis till sjukskrivningen förresten, tror jag missat o skriva de.. är lite smått förvirrad känns de som!

Kraaam!
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-30 20:55:20 följande:

*kram på er alla*
    din mmage är inte stor! bara jättefin!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Längtan efter liten

oj här händer det saker..
    grattis 2barnsmamma till onsdagen att se fram emot...

går in i vecka 23 imorgon.. det går snabbt (men sakta) haha... snart jul och sen nyår, sen är man inne på 2011 då bebisen kommer.. häftigt....

Längtan efter liten är stor
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-11-30 21:49:18 följande:
    Jag ocksååå! ;) Dock "bara" v 20.. men fasen va tiden går fort ändå! Tycker jag nyss kom in här o började skriva i v 5.. herregud! Då va du i v 16.. men snaaart e du framme i mål också, jul & nyår ska förbi bara sen e de nedräkning på riktigt! :D

Men de va SÅ roligt o se honom på RUL, de va definitivt en grabb - ingen som helst tvekan haha ;) Han va ju så vild o så fin.. lång o smal..

Blir många grabbar nästa år, riktigt kul! :D

Grattis till sjukskrivningen förresten, tror jag missat o skriva de.. är lite smått förvirrad känns de som!

Kraaam!
    Grattis till lyckat rul tjejjen! Jag tänkte också på det att det verkar bli många pojkar nästa år Och egentligen går tiden i en rasande fart....men inte tillräkligt bara

*kram*
    Mamma till W skrev 2010-11-30 22:04:30 följande:
    din mmage är inte stor! bara jättefin!
    Haha, gulle dig Mabaja! Om det gick skulle jag låna ut den till dig i några dagar så slapp du sakna så mycket Men jag känner mig stor i magen...han ligger så himla högt upp att jag får fasiken halsbränna även om jag sitter spikrak och sträcker på mig...rackarns unge liksom

Hur mår ni annars? Hur mår världens finaste Wilda?

*bamsekram till er båda*
  • miraclee

gomorron världen! :)

vart vaken sen 04.. sömnlösa nätter o vakna tidigt verkar va min grej just nu! sen ere någon som gör kullerbyttor o sparkar på mig också, haha. börjar kännas en del nu, blir ju kul när han blir starkare.. ;)

kram på er!

• Smålands jänta i storstaden

God morgon och grattis till KS och lyckat VUL!

Ego: sovit oroligt inatt, haft som mensvärk flera dagar nu och mina SD går lixom längre ner. Ska vila lite till nu men blir det inte bättre blir det ett samtal till BM eller förlossningen..

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma