• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe80

Godmorgon på er!

Sitter på jobbet och är jättetrött, samtidigt som det buffar lite i magen Ska försöka stoppa i mig något att äta snart, men mår så illa....

Hur går det för dig med spyandet Miraclee?

Jag har börjat se samband mellan mina "sammandragningar" och onda i magen, och det är värre när jag behöver gå på toa... hm, kanske trycker det på på alla olika sätt nuförtiden?

Imorse när jag vaknade hade jag en kula som man såg tydligt när jag låg på mage, mysigt MEN, jag kollar varje dag så jag inte fått bristningar, är så himla rädd för det!!!

• Muffe80

Förresten, en fråga. Ofta på jobbet så pratar vi barn och jag är lite orolig för hur livet kommer se ut med en bebis, vi som gillar att vara två, att resa, att ha det bra och ha mycket tid till saker och ting... och ofta hör man av alla "ja passa på nu för sen är det för sent" eller "ja vänta du bara" eller "oj oj du vet inte vad du gett dig in på"....

Ni som redan fått barn, typ Mabaja... är det så hemskt? Kan man inte leva längre?

Vi vill nog försöka ha kvar "livet", vårt liv, även om det kommer bli annorlunda. Men vi vill fortfarande resa, lämna bort barnet när det är äldre för att bo på hotell en natt osv, men det kanske är tankar som bara finns i min drömvärld?

Jag har vänner och bekanta som inte lämnar bort sina barn nån gång, som inte skaffar barnvakt eller gör annat än att låta livet kretsa kring barnen, ska man inte tänka som ngn skrev här i tråden - att barnet kommer in i VÅRT liv, inte tvärtom?
    Självklart kommer vi älska vår plutt massor, men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?

• 3 barns mamma84

Idag kommer jag gå här hemma som en sombie har inte sovit ett piss i natt utan bara rullat runt i sängen och gått på toan och bara tänkt i massor om allt det var bara en pang dag igår herregud men idag inatt hoppas jag att det blir en bättre somn !!
    Idag ska vi åka till Tyskland handla saker vi nu måste ha utan att bara säga till sig själv vi ''väntar'' nej nu måste vi
    Vi måste ha Napp Ersättning och strumpbyxor till mannen när han tittar ut de e ju kallt ute.

Hur har ni haft det i natt flickor hur har ni det idag är era bebisar snälla ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-01 08:58:44 följande:
    Förresten, en fråga. Ofta på jobbet så pratar vi barn och jag är lite orolig för hur livet kommer se ut med en bebis, vi som gillar att vara två, att resa, att ha det bra och ha mycket tid till saker och ting... och ofta hör man av alla "ja passa på nu för sen är det för sent" eller "ja vänta du bara" eller "oj oj du vet inte vad du gett dig in på"....

Ni som redan fått barn, typ Mabaja... är det så hemskt? Kan man inte leva längre?

Vi vill nog försöka ha kvar "livet", vårt liv, även om det kommer bli annorlunda. Men vi vill fortfarande resa, lämna bort barnet när det är äldre för att bo på hotell en natt osv, men det kanske är tankar som bara finns i min drömvärld?

Jag har vänner och bekanta som inte lämnar bort sina barn nån gång, som inte skaffar barnvakt eller gör annat än att låta livet kretsa kring barnen, ska man inte tänka som ngn skrev här i tråden - att barnet kommer in i VÅRT liv, inte tvärtom?
    Självklart kommer vi älska vår plutt massor, men varför varför säger alla att livet är slut och att jag ska passa på med allt nu?
    Kan vi inte införa "Dagens fråga.." från Muffe? ;) Haha! ;D

Alltså, de är väl klart livet blir annorlunda, och jag tror måååånga säger "Livet är slut".. men alltså - nä! Det blir ju självklart annorlunda, och det kommer ju krävas mer planering, men självklart kan ni fortfarande LEVA! Livet börjar ju på nytt när den lilla bebisen kommer, så ser jag det iallafall. Sen får man ju lyssna till bebisens behov men självklart kan ni ha barnvakt en natt om ni känner för det längre fram osv, det är ju upp till varje föräldrapar att bestämma.
  • miraclee
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 09:03:07 följande:
    Idag kommer jag gå här hemma som en sombie har inte sovit ett piss i natt utan bara rullat runt i sängen och gått på toan och bara tänkt i massor om allt det var bara en pang dag igår herregud men idag inatt hoppas jag att det blir en bättre somn !!
    Idag ska vi åka till Tyskland handla saker vi nu måste ha utan att bara säga till sig själv vi ''väntar'' nej nu måste vi
    Vi måste ha Napp Ersättning och strumpbyxor till mannen när han tittar ut de e ju kallt ute.

Hur har ni haft det i natt flickor hur har ni det idag är era bebisar snälla ?
    Som jag skrev, nästintill sömnlös me toabesök + en bebis som gillar o göra kullerbyttor o sparka hejvilt.. det börjar verkligen kännas nu.. Så jag e trööött! Varit uppe 5 timmar nu! :D

Men åååh snart får du sniffa bebis!!!
  • 3 barns mamma84
    miraclee skrev 2010-12-01 09:10:22 följande:
    Som jag skrev, nästintill sömnlös me toabesök + en bebis som gillar o göra kullerbyttor o sparka hejvilt.. det börjar verkligen kännas nu.. Så jag e trööött! Varit uppe 5 timmar nu! :D

Men åååh snart får du sniffa bebis!!!
    Vad jobbigt jobbigt att ta sig upp och gå på toa jag e jävligt trött på det iaf.
    hehe en vild bebis som ska bli en akrobat haha det tror jag nog den blir eller lika busig som sin mamma haha
    Hoppas du får sova bättre denna natt gumman med en snällare bebbe

Ja snart får jag hålla om min pojk spännade
  • miraclee
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 09:13:24 följande:
    Vad jobbigt jobbigt att ta sig upp och gå på toa jag e jävligt trött på det iaf.
    hehe en vild bebis som ska bli en akrobat haha det tror jag nog den blir eller lika busig som sin mamma haha
    Hoppas du får sova bättre denna natt gumman med en snällare bebbe

Ja snart får jag hålla om min pojk spännade
    Hahah jaa jag brukar ligga kvar tills de verkligen inte går mer, orkar inte springa hela tiden.. ;D Jotack.. de lär bli någe sånt.. han e ju redan vig o vild så.. Skrattande 

Jaa, sjukt mysigt.. vill ocksååå :( Men 20 v kvar.. suuuck!
  • Bjornis

Jag tänkte bara säga att många i vår närmaste bekantskapskrets kanske inte reser så mkt med sina barn men barnen är med på allt vi hittar på. Vi kan åka och vandra ett helt gäng då är kidsen med, kräftskiva, julfest osv. Vi ser ut som ett enda kollektiv när vi umgås. Barnen har många "föräldrar" de dagarna/kvällarna.

Sen har jag visserligen vänner som reser en del också. Har vänner som precis kommit hem från en 8 v lång Thailands"luff" med sin 10 månaders. De reste tillsammans med ett annat par som har två små barn under 3 veckor också. De har åkt buss och flyg osv. men denna gången bott lite bättre än under deras tidigare "luffar". Hehe.
    Jag har visserligen också  fått höra (speciellt på jobbet) att "passa på nu". Men eftersom jag sett hur allt flyter på för alla som vi känner så litar jag inte på mina kollegor. Hehe. Och som Miraclee skriver så kommer så klart livet bli annorlunda men med lite planering så vet jag att det kommer bli kalas!
  • 3 barns mamma84
    miraclee skrev 2010-12-01 09:16:32 följande:
    Hahah jaa jag brukar ligga kvar tills de verkligen inte går mer, orkar inte springa hela tiden.. ;D Jotack.. de lär bli någe sånt.. han e ju redan vig o vild så.. Skrattande 

Jaa, sjukt mysigt.. vill ocksååå :( Men 20 v kvar.. suuuck!
    Hahaha
    Gumman 20 veckor jag lovar dig det går fort plötsligen står man där och tänker ''jävlar det gick fort'' haha underbart och sen + eller - man får antingen många dagar innan eller månader eller så går man tråkigt nog över.
    Men alltid kommer en bebis snabbt ut vad det nu blir
    Tänk när jag e här med min lille man ligger du sen inne på förlossningen och jag är avis på DIG då du har en NYFÖDD hos dig
  • Pancakes

Jag är inne på din linje helt och hållet! Det verkar vara mycket en fråga om inställning hos föräldrarna. Det blir nog vad man gör det till. Ja, och så beror det väl på hur "kinkig" ungen är också så klart. Jag tycker att det allmänt är ett väldigt daltande i min bekantskapskrets bland de som har barn. Jag har några kompisar som är mina förebilder som har världens skönaste inställning och inte slutar leva men ändå är jättebra föräldrar. Lite så som man själv är uppväxt, dvs man hängde med på fester och sov i nån soffa med andra barn och hade jättekul. Verkar knappt existera längre, nästan alla jag känner som har med sig barnen åker alltid hem jättetidigt eller tackar nej till saker för "det funkar inte med barnen" osv.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma