• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Spännande, det är många bf på gång nu verkligen! Skitkul! Vad tiden går fort! Själv är det ju ett halvår kvar idag...känns lååååångt :)

Jag har berättat på jobbet idag. Går in i vecka 15 imorn så jag tyckte att det var ok att berätta nu. Men fy vad läskigt det är! Ångrar mig nästan ändå för jag känner mig fortfarande osäker på att det verkligen blir en bebis. Har ju inga gravsymtom alls typ. Men ska slå bort de tankarna nu och bara vara glad! NU är det på riktigt och helt offentligt för allmänheten!

• Muffe80

Dagens fråga.... ja det kanske vore ngt

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-12-01 09:57:01 följande:
    Dagens fråga.... ja det kanske vore ngt
    Hahahaha ;) Jag retas bara! Tycker de ser så roligt ut när du inleder med "En fråga bara.." varje dag Skrattande

Nu vill vi se ny magbild på dig!!
  • Muffe80

ja jag vet, har tänkt på att jag inleder så ofta... tror det är för att "försvara" mig lite haha, att jag frågar så mycket konstigt hela tiden

Ja ja kan försöka ta en bild ikväll!

• LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-12-01 09:27:36 följande:

Spännande, det är många bf på gång nu verkligen! Skitkul! Vad tiden går fort! Själv är det ju ett halvår kvar idag...känns lååååångt :)

Jag har berättat på jobbet idag. Går in i vecka 15 imorn så jag tyckte att det var ok att berätta nu. Men fy vad läskigt det är! Ångrar mig nästan ändå för jag känner mig fortfarande osäker på att det verkligen blir en bebis. Har ju inga gravsymtom alls typ. Men ska slå bort de tankarna nu och bara vara glad! NU är det på riktigt och helt offentligt för allmänheten!

Jag berättade på jobbet häromdagen... Var i vecka 8+0 (samma dag som jag varit på vul). Men det är lite läskigt att ha berättat.

Mitt illamående börjar avta. Får utgå från att det är normalt. Har halsbränna istället. Runte vecka 15 är det väl det man kallar spökveckorna!! Kroppen har vant sig lite vid alla hormoner, Hcgt är inte så skyhögt längre (har ju en topp runt vecka 8-9 tror jag det var, sen är det bara högt.) och så har man inte börjat känna bebis ännu.. Så tycker det låter helt normalt att du inte känner så mkt nu! Det kommer gå superbra Pancakes!!

Nä nu måste jag nog hitta på lite lunch innan jag skall jobba. Mycket att göra idag Men blir nog bra när jag är klar. Laddar lite här hemma i soffan framför tv och dator.
  • 3 barns mamma84

Någon som vet om dagens barn är vaccinerade mot ''röda hund'' fick för mig att dagens barn var det :-s nu undrar jag då det går röda hund på sonens dagmamma fick reda på detta igår och jag e ju gravid :-/

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 10:25:27 följande:
    Någon som vet om dagens barn är vaccinerade mot ''röda hund'' fick för mig att dagens barn var det :-s nu undrar jag då det går röda hund på sonens dagmamma fick reda på detta igår och jag e ju gravid :-/
    www.1177.se står det 

I Sverige erbjuds alla barn vaccination mot nio sjukdomar: Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, mässling, påssjuka, röda hund samt infektioner orsakade av Haemophilus influenze typ B och pneumokocker.

Så antar att de som tackar jag till fullt vaccination får allt dette. Så kanske både du och dina barn är vaccinerade?? Hoppas det. Har för mig att min BM tog blodprov och kollade antikroppar för att dubbelkolla att jag var vaccinerad. Men mins inte mot vad. Tror det var röda hund. Står det kanske i några av dina papper från BM? Och om barnen har det. Rubella heter rödahund "medicinskt."
  • 3 barns mamma84
    LillaMy3 skrev 2010-12-01 10:32:02 följande:
    www.1177.se står det 

I Sverige erbjuds alla barn vaccination mot nio sjukdomar: Difteri, stelkramp, kikhosta, polio, mässling, påssjuka, röda hund samt infektioner orsakade av Haemophilus influenze typ B och pneumokocker.

Så antar att de som tackar jag till fullt vaccination får allt dette. Så kanske både du och dina barn är vaccinerade?? Hoppas det. Har för mig att min BM tog blodprov och kollade antikroppar för att dubbelkolla att jag var vaccinerad. Men mins inte mot vad. Tror det var röda hund. Står det kanske i några av dina papper från BM? Och om barnen har det. Rubella heter rödahund "medicinskt."
    Jag e nog vaccinerat mot allt jag med och när jag fick sonen 08 så fick jag en vaccin som hade gått ut kommer ej ihåg vilken typist men ja ebba o didos är vaccinerade mot detta så det borde vara så att det inte går att bli smittad då.
    Tack gumman var så orolig jag vill inte bli sjuk nu eller ha en sjuk pojk eller en i magen
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • LillaMy3
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 10:36:31 följande:
    Jag e nog vaccinerat mot allt jag med och när jag fick sonen 08 så fick jag en vaccin som hade gått ut kommer ej ihåg vilken typist men ja ebba o didos är vaccinerade mot detta så det borde vara så att det inte går att bli smittad då.
    Tack gumman var så orolig jag vill inte bli sjuk nu eller ha en sjuk pojk eller en i magen
    Röda hund är ju väldigt ovanligt nu när nästan alla vaccineras!! Så bra att du/ni är vaccinerad! Då slipper du med största säkerhet att bli smittad! Skönt.
  • LillaMy3

På vaccinationskortet så står det MMR för vaccinet som är mot bla rödahund. Ser på nätet att det varit med i vaccinationsprogrammet sen 1982.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma