• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Det var bra skrivet av dig rontgensyrran! Vissa har det lite tuffare innan man nått målet och vi är några av dem. Tillsammans i denna tråd tycker jag vi lyckats bra med all peppning o s v.

Ja du får verkligen ta det lugnt Smålands jäntan så att ni båda mår bra. Måste vara rastlöst för dig men vad gör man inte för bebis i magen. KRAM

• Cat79

Jag kan inte förstå att jag bara jobbar 1 vecka till??? Efter ex antal år av kämpande i motgångar så vågar jag inse att nu är det snart min tur att vara mammaledig och ta hand om min dotter el son Hjärta

Nu snart börjar våra bebisar komma en efter en, så mysigt.

• Smålands jänta i storstaden

Va söta ni är röntgen och cat! Bara bebis mår bra får jag stå ut här i sängen/soffan. Ja inte är det så lätt som det låter att bli gravid och sen föda, nej det är många prövningar på vägen! Hoppas detta i långa loppet stärker mitt och sambons förhållande, för just nu är jag världens sämsta sambo!

• 3 barns mamma84

3 dagar kvar nu och jag e dunder förskyldSkrikandesvill bli frisk.
    Att vara sjuk var det sista jag ville VARFÖR in i helvette ska man bli sjuk nu ?????
    Det var min marddröm att vara sjuk på ens fölossning !!!!!! fast det är snitt så är det förbannat jobbigare man ska snyta sig med ett öppen sårGråterdet kommer att göra piss ont.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Cat79
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 11:27:38 följande:
    3 dagar kvar nu och jag e dunder förskyldSkrikandesvill bli frisk.
    Att vara sjuk var det sista jag ville VARFÖR in i helvette ska man bli sjuk nu ?????
    Det var min marddröm att vara sjuk på ens fölossning !!!!!! fast det är snitt så är det förbannat jobbigare man ska snyta sig med ett öppen sårGråterdet kommer att göra piss ont.
    Det är 3 dagar kvar och förhoppningsvis är du mycket piggare då. Ät mycket c-vitaminer och vila! Sänder över en krya-på-dig-kram
  • 3 barns mamma84
    Cat79 skrev 2010-12-05 11:43:48 följande:
    Det är 3 dagar kvar och förhoppningsvis är du mycket piggare då. Ät mycket c-vitaminer och vila! Sänder över en krya-på-dig-kram
    Fy jag måste göra allt nu.
    Ska ta en varm duch snart koka te (kammomil tee) ta på mig tjocka strumpor ta folysyra massa vitaminner som finns i min jern tablett burk blandade och bara hoppas på att allt hinner försvinna innan.
    Snoret börjar att släppa men nu hoppas jag att det försvinner.
    Brukar bara vara sjuk i 4 dagar och nu har jag varit sjuk i 2 dagar räknar medidag med då.
    Så jag HOPPAS men bara för att då är det säker längre nu *Suckar* tar tagit alverdon oxå mot tryck i huvet men,men få se om det försvinner.

Tack gumman{#emotions_dlg.flower}
  • färnik

tack allihopa! En kompis som såg bilderna sa på en gång att "det går inte att missa vem som är pappan iaf", typ. Hon tyckte lilltjejen var lik sin far redan. Skrattande

Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! Gråter

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2010-12-05 12:11:08 följande:
    tack allihopa! En kompis som såg bilderna sa på en gång att "det går inte att missa vem som är pappan iaf", typ. Hon tyckte lilltjejen var lik sin far redan. Skrattande

Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! Gråter
    ta jogyrt då gumman och ta lite åt gången så länge du får i dig något är det bra med det.
    Hoppas du blir bättre snart har du provat tabletter mot illamående ?
    ååh hoppas du snart har det mycket bättre{#emotions_dlg.flower}
  • mallanis

Hej tråden har varit borta på jobb och festligheter...så har lite att läsa igen men...

Grattis Lallan!!!! 
    och Färnevik till fint 3D UL!

Tredje gången gillt!?
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-05 12:19:28 följande:
    Hoppas du blir bättre snart har du provat tabletter mot illamående ?
    ååh hoppas du snart har det mycket bättre{#emotions_dlg.flower}
    Jo då, jag äter både lergigan comp och primperan sedan 3½ månad tillbaka, så visst är jag medecinerad. men det går upp och ner iaf, just nu mest ner. Urk!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma