• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Igår var vi iväg och gjorde 3D-ultraljud i stora staden! Vi ska, precis som vi trodde, få en liten flicka till, en liten Tilde tror vi att det blir! Hjärta Känns helt fantastiskt att veta att det är en liten lillasyster därinne!

Bilderna blev sådär, enligt BM så var det viktigt att barnet låg i en viss vinkel, och hade mkt vatten framför ansiktet för att få optimala bilder. Våran lilla låg skapligt, men envisades med att ha navelsträngen mitt i ansiktet hela tiden. =) Inte ville hon flytta sig på beställning heller, men hon visade iaf glatt upp ett stooort gap när hon svalde fostervatten, mm. Skrattande

Annars har jag mått väldigt dåligt sista dagarna, har spytt massor och varken igår eller idag har jag fått behålla något. Rynkar på näsan Det är då skit att jag inte ska kunna få må bra! Det har ju varit lite bättre det sista, så jag trodde väl att det skulle fortsätta så, med bara enstaka kräkningar, men tydligen inte...
  • 3 barns mamma84

Färnevik: åååh grattis till en liten Lillasyster så söt hon är ''visst lik sin mamma''

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten

färnevik: sicka goooa bilder på sötnöte... ska också göra 3d/4d den 28 dec :)

Längtan efter liten är stor
  • rontgensyrran

Stort grattis Lallan!! Tänk att få en varje bara så där :)  Har ni några namn på de små underverken och bild? 

Fina 3:d bilder färnevik. Ser dösöt ut den lilla tjejen :) 

• Smålands jänta i storstaden

Jaha då har vi varit inne på förlossningen igen... Tappen har blivit 1,2 cm kortare igen och öppningen inneifrån är tillbaka och är lite större... Men tack och liv gav mina SD med sig när vi kom dit och ctg visade inte så mycket mer än en livlig bebis, och ja en mer påverkad tapp. Bara att åka in igen om det blir värre... Ännu striktare vila nu, kommer snart inte kunna gå för alla muskler försvinner, än värre hur ska en förlossning gå om jag ska ligga i 6 veckor till!? Men skönt att slippa inläggning denna gången och att bebis mår bra! Bara mammas kropp som krånglar.

Hoppas ni alla underbara mammor/blivande mammor har en underbar helg!

• PåvägMotSyskon

jättefina bilder färnevik =)

smålandsjänta i storstad - usch låter inge kul me sån strikt vila, men det är ju de viktigaste att ni mår bra, så försök ta hand om dig o bebisen =)

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-04 21:20:59 följande:
    Jaha då har vi varit inne på förlossningen igen... Tappen har blivit 1,2 cm kortare igen och öppningen inneifrån är tillbaka och är lite större... Men tack och liv gav mina SD med sig när vi kom dit och ctg visade inte så mycket mer än en livlig bebis, och ja en mer påverkad tapp. Bara att åka in igen om det blir värre... Ännu striktare vila nu, kommer snart inte kunna gå för alla muskler försvinner, än värre hur ska en förlossning gå om jag ska ligga i 6 veckor till!? Men skönt att slippa inläggning denna gången och att bebis mår bra! Bara mammas kropp som krånglar.

Hoppas ni alla underbara mammor/blivande mammor har en underbar helg!
    Skönt att du och bebis mår bra trots allt! Tänk så mycket vi alla här inne i tråden fått kämpa för våra små! Först med ett eller flera mf/ma, efter det alla försöken att bli gravida. Sen all oro för att behålla, sen alla krämpor.Och sen förhoppningsvis med våra små prinsar, prinsessor i famnen. Just då kan vi förhoppningsvis koppla av och njuta av våran nya tillvaro :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma