• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness
    Odetta skrev 2010-12-03 22:28:26 följande:

Happiness:

Förresten, hur mår lilla Sofia? Ska hon fortfarande få heta det? Är hon en snäll inneboende? Hur mår DU?

*kram*

Hej vännen! Ja nu är det jätte längsen vi hördes av och det är ju inte utan att saknaden sätter in . Hur mår du och din lille i magen? Eller lille och lille han var väl ganska stor ? Har du fått fler TUL? Fick du tid för igångsättning?

Här går tiden sakta framåt. Har fått två SF mått, som också ligger på översta kurvan. Har fått några samtal med Aurora BM. Hon var så himla gullig. Hon pratade om olika saker man kan göra utan att för den saken göra kejsarsnitt. Kan få det "lovat" i journalen. Så att om man vill så får man det under förlossningen. Kanon! Sen kan man få ha en BM hos sig hela tiden under förlossningen. Under nästa besök ville hon gå igenom i detalj händelse förloppet från förra förlossningen. Ska ha med journalen.  Har varit i kontakt med en doula...men jag känner mig tveksam inför det. Mannen och jag ska gå Annas profylax och det tror jag faktiskt kan vara till en större hjälp.

Sofia mår jätte bra (namnet finns kvar ). Har du bestämt dig för namn? Men för några veckor sen misstänktes det att jag läckte foster vatten och jag fick åka till Östra för en koll. Fick bl a hosta ordentligt när de gjorde en gyn undrsökning för att se om det sipprade vatten från livmodermunnen, men som tur var sa läkaren att de inte såg nått. Tyvärr sätter väl sånna här händelser lite spår och jag har blivit lite extra nojjig och uppmärksam. Har inte läst i tråden så mycket. Hur ser dina värden ut. Allt OK? Nu väger jag 87 kg, Hb 137, blodtryck 115/70. Det har också funnits misstankar om UVI ena provet visade på bakterier så jag fick göra om provet och då visades det sig negativt. Fråga mig det var möjligt men skönt att slippa ta antibiotika.

Hoppas alla ni andra har det bra och jag skickar kramar till er. Näste kvinna ut är väl 2barnsmamma skickar extra tankar till dig. Ska bli super spännande och se vad din lille landar på i vikt. Lyckospark där bak
    *******************************************KRAMAR TILL ER ALLA***********************************************
  • toksnippa

Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Finns mer info o bilder på bloggen.

underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • Happiness
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:
    Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Stort GRATTIS till sonen! Skönt att höra att allt gick bra. Fick ni någon förklaring på den tidiga vattenavgången? Återigen ett stort GRATTIS. KRAM!{#emotions_dlg.flower}
  • miraclee
    Happiness skrev 2010-12-03 22:02:46 följande:
    Hoppas du ¨år sova länge och tungt inatt Hur mår du annars? Har HG börjat ge vika? Ska hoppa in i mag tråden och se om du lagt in någon bild på magen. Spänd på om det hänt något.....

Själv hade jag hoppades jag på att magen skulle vara mindre denna gången, men jag har tagit 2 st SF mått och då ligger vi på övre kurvan.....menmen får hålla tummarna att den dalar. Hur går det med ditt TSH? Fick i fredags reda på att mitt börjar skena iväg nu från 0,6 till 1,5....inte bra alls i mina ögon. Så jag har ökat dosen från 75 till 100 (får väl se vad doktorn säger om det ) Haha!

Har du varit iväg på skidor än? Vi var i Oslo igår till inatt...blev så himla sugen på att åka lite, men vi var "bara" där och lyssnade på Aha. Vi ställer in Funäsdalen i år. Det var ett litet helvete för magen att sitta 60 mil i bil nu. Sammandragningar som tusan, så vi får ta daxresor till Ulricehamns skidanläggning. Jaja bättre än inget...men åka det SKALL jag. Kraaam!
    Sådär, nu är jag väl halvt om halvt människa igen. Puh! Vi kom hem kl 3 natten mot lördag, vaknade 12 igår på dagen. Inge bra sömntider för mig nu, jag fungerar bäst om jag lägger mig runt 22 och går upp runt 05.30, så igår hade jag jordens huvudvärk + illamående igen. Har faktist varit bättre nu i veckan, har börjat återgå till ett liv utanför lägenheten - så skönt! Orkar dock inte så mycket, men är iallafall inte bara sängliggandes! :)

Joo, en liiten bula syns.. fortfarande undrar jag varför det inte syns mer. Min bakvända livmoder är ju numer "framåt" enligt alla läkare + BM.. men då borde de ju synas mer?

Oj, på hur lång tid har den stegringen skett? Låter klokt att höja till 100, det är ju liksom nästa steg från 75 :) Tror det blir kanon! Senaste TSH jag fick reda på var ju för 1 mån sen när jag låg inne, då hade jag som gången innan, vad var det? Hmm.. 0,05 va? (lite glömsk..) Har varit dålig på att ta levaxinet nu faktist, skäms på mig! :( Men ska köra igång igen nu.

Nej, inga skidor än - men vi åker upp till Sälen den 26e dec :) Längtar SÅÅÅ mycket! Ska bli så skönt att få spendera kvalitetstid med min man, fika, mysa framför brasan, äta god mat, åka lite skidor och njuta av vår kanske sista resa som ensamma ;) Blir ju ingen påskresa för oss i april som det brukar bli, konstigt va? Haha ;)

Usch, va tråkigt att det inte blir något Funäs :( Jobbigt med sammandragningar, tror det är något jag klarat mig utan? Eller så märker jag dom bara inte. Ibland dock känns magen stenhård en stund innan det släpper, de är ju nog det iofs.. men inga onda! Har du det?

Jag ska till BM på tisdag, ska bli roligt :) Första efter RUL!

Vilken vecka är du i nu? Hur känns det annars?

Saknat dig här, KRAM!
  • toksnippa
    Happiness skrev 2010-12-05 15:06:57 följande:
    Stort GRATTIS till sonen! Skönt att höra att allt gick bra. Fick ni någon förklaring på den tidiga vattenavgången? Återigen ett stort GRATTIS. KRAM!{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Nej vi har inte fått någon förklaring alls - allt har varit "normalt" så det var bara meningen tydligen. Lite oväntat dock bara.
    underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • Happiness
    toksnippa skrev 2010-12-05 15:09:19 följande:
    Tack! Nej vi har inte fått någon förklaring alls - allt har varit "normalt" så det var bara meningen tydligen. Lite oväntat dock bara.
    Ok ja men då är ju allt som det ska. Det är väl så då att vissa föder lite tidigare helt enkelt. Skönt att allt gått bra. Om du vill och när du orkar får du gärna berätta om din förlossning. Grattis igen!
  • Mabaja
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:

STORT STORT GRATTIS och lycka till med lilleman! Fint namn! Det gillade jag verkligen! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • färnik

Jättegrattis Toksnippa med familj! Nu ska jag gå in och läsa på bloggen! =)

• maria204

Grattis Toksnippa! 
    Min förste son låg också inne på neonatal i några veckor och fick sondmatning osv. Jag vet hur skönt det är att allt är bra, men också hur jobbigt det kan vara att bli snuvad på de där sista veckorna, och framförallt att inte få ta med sig sin lille kille hem direkt.  Hör gärna av dig om du undrar något eller vill prata av dig. 

Hoppas att jag inte väckte känslor hos dig som du inte har...

Kram och stort grattis!  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma