• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • toksnippa

Tack allihopa! Jo det känns lite som man är snuvad på konfekten då man inte får sköta honom som man annars skulle fått om hon varit normalt fullgången. Men men, huvudsaken han mår så bra han bara kan och piggar / växer på sig!

Kram!

underbargava.blogg.se - Mileon 3/12-10
  • färnik

Har varit inne på bloggen och kikat, vilken liten sötnos! Jag blir alldeles tårögd av att läsa om alla barnafödslar!

• LillaMy3

Min son kom också i 35+3. Han var lite mindre än din kille, men inte så mkt. Skedde också helt utan förvarning... Låg på neo två veckor med sond och solning och andningshjälp i starten.

Är lite orolig att denna bebis också vill komma tidigt. Inte för att 35+ är toktidigt, men ändå tidigare än önskvärt. Man vill ju få ha sin lille hos sig och med sig hem, och inte dela han med diverse sjukhuspersonal i dagar/veckor. Förvisso bra att de finns där och kan sitt jobb, men det var ju liksom inte så man föreställt sig att starten på föräldralivet skulle vara....

Skönt att lillkillen mår bra och växer i vart fall!! Då kommer ni snart hem!

• LillaMy3

Hm jag tror jag oroar mig lite tidigt för att denna lill* skall komma tidigt  Är ju bara i vecka 10 än så länge....

Färnevik: Usch för att må så illa Tur att du fått tabletter så det hjälper lite i vart fall!

• Odetta
    toksnippa skrev 2010-12-05 14:50:02 följande:
    Hej tjejer, jag är så förvirrad så jag vet inte ens om jag har uppdaterat här om läget eller inte. Så jag klipper o klistrar in så hoppas jag inte att jag spammar

Efter tidig vattenavgång i v. 35 och efter tre dagar så kom vår son till världen den 3 december kl. 16.06. Han vägde 2396g och 48,5 cm lång. Förlöstes normalt.
    Vår lille Mileon ligger på barnkliniken och kommer få göra det ett tag framöver. Han sondas och har bråkig gulsot - men annars mår han så bra han kan.
    Finns mer info o bilder på bloggen.
    ÅÅHHHH GRATTIS!!!!!! Och vilket fint namn han har fått Woohooooo, beeeeeebiiiiiiis!!!!!!

*bamsekramar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    toksnippa skrev 2010-12-05 15:09:19 följande:
    Tack! Nej vi har inte fått någon förklaring alls - allt har varit "normalt" så det var bara meningen tydligen. Lite oväntat dock bara.
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH vilken liten sötnos!!!! Tittade i bloggen och åååååhhhhhhh! grattis igen...jag är SÅ avis!!!!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84

Toksnippa:
    Stort grattis woohoooo gud vad jag e sugen och avis på dig !!

Nu börjar det rinna från näsan och jag kan andras och känner mig friskare.
    Men nu lider jag av kraftig fogglossning kan inte gå längre om jag nu går för mig själv rammlar jag bara ihop på golvet utan att benen håller mig upp
    Sambon skulle åka i väg och lämnade hans mobil nummer han e jätte orolig nu och ville ta mig till sjukhhuset.
    Nu e han hemma och var jag än ska så hjälper han mig.
    TACK först förskylning sen detta ska det blir värre nu ???

Hoppas ni alla handra har det MYCKET bättre.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • kajsalisa

Toksnippa; stor grattiskram till dig och din lilla fining!!

• LillaMy3

Typiskt mig, glömde säga grattis toksnippa.

GRATTIS!!!!! Såg också den lille plutten i din blogg. Supersöt!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma