Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Sofy: Så himla söta.....Hoppas det gick bra med beställningen.....Nu är det bara zzzzzzzzzzzzzzzzzz som gäller.

*KRAMAR*

• Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-03 09:25:22 följande:
    TUL avklarat och nu är jag färdig med att vara gravid! Det är inte kul längre (SUPERMYSIGT dock när det inte är jobbigt) men efter TUL vill jag ha ut honom ännu hellre! Åter igen fick jag höra att det är ingen liten bebis....

39+4 idag och han beräknas väga 4113 NU! Dock fick hon inget bra mått på huvudet så snarare att hon mätte i underkant sa hon! Gaaaahhhhh! Om han stannar kvar hur ska jag då kunna få ut honom!!!!???

Drömde inatt att värkarna startade, vaknade och hade världens SD, kanske så att jag ändå hade en massa onda SD i sömnen? Åhhh snälla kropp, sätt igång! (desperat!? Jag!? Japp!!)
    Småland: Vilken bjässe du bär på.  Vad blev den beräknade slutvikten på den kurva han följer nu? De säger ju 200 gram i veckan. Det du kan göra är att be antingen din BM göra hinnsvepning eller be henne säga till MVC läkaren att utföra den, men jag är inte helt säker på att det är det bästa beslutet trots allt. Nä det bästa är att som ni nu kommit överens om vänta. Självklart ska du inte gå FÖR mycket över tiden. Om det inte har startat tills nästa gång kanske ni ska ta det upp det?

****KRAM****
  • Happiness
    Marlyn: Lycka till imorgon! Hoppas du får ett positivt besked{#emotions_dlg.flower}

MCT79: Jag har för mig att så fort jag plussade på stickan så skulle jag sluta med proggisarna vid IVF:n. Är inte hundra. Har säkert skrivit om det i någon tråd Är för trött för att kolla idag. Något säger mig att det inte är helt positivt att dem, finns någon baksida..hmmm ska kolla lite imorgon. 

Ego: Så nu är man då blond igen efter2,5 timme i frisörstolen . Hon var så gullig..La kudde bakom min rygg och hämtade grejer hela tiden. Imorgon är det BM besök. Urin ska med och sista TSH prov ska tas.

Jag sonen och hans kompis var på stan och handlade 50 kläder....men jag tycker mycket var tråkigt. Vill ju ha kjolar och klänningar. Fick köpt en del i 50: 2 klänningar, enbyxa med fot, 2 bodies, 2mössor,  Ankstjärtsstrumpebyxor, leggings, strumpebyxa, 2 pyjamasar. Tror det var alles...

Kom på att jag glömt mycket som sak stå i förlossningsjournalen bl a lavemang. Ska sätta mig ner och spåna lite till.

Såg att ni pratade om lovat kejsarsnitt. Ja det kan man få . Jag har gått på Aurora p ga förlossningsrädsla. jag är inte rädd för att det ska hända Sofia något utan mer rädd för smärtan. Har blivit lovad KS om det är det jag vill ha när jag ligger där på BB. Det ska inte bli någon dikussion...men men...Jag vet hur saker brukar funka. Om jag mot all förmodan skulle vilja ha det så blir det säkert en diskussion ÄNDÅ. Det räknar jag med trots att det står med FET stil i min journal

Orkar inte läsa igenom tråden *GODNATT ALLA OCH HOPPAS ATT VI FÅR SOVA INATT*
  • Happiness
    MCT79: Funderade lite...man skulle ta en vecka efter TD och sen sluta. Kom på att jag tyckte Carlanderska avslutade tidigt medans i Falun åt de mycket längre. Kan det finnas två läger+? Kommer inte ihåg varför de vill eman skulle sluta så tidigt. Låter knepigt i mina öron. Har kastat ut frågan i de gamla iVF trådarna.

läste någonstans att det var effekten som var ifrågasatt.......
  • Happiness
    Marlyn: Jag beklagar verkligen det som hänt dig. Tycker du verkar stark i detta trots allt. *KRAMAR OM*

Pinklove: GRATTIS TILL BF DAG!!!!!!!! Det är din och din bebis dag idag. Så roligt. Du är framme. Hoppas, hoppas du åker in tidigt imorgonbitt. Ladda på med kolhydrater nu och var inte uppe för sent ikväll om det drar igång ...önskar dig LYCKA TILL!

SMÅLAND: Ja egentligen kabn man ju bara copy-paste från ovan. Nu tycker jag det är dax för dig också....Försök att vila dig så mycket som möjligt så du har krafter till förlossningen. Det bästa är att vila och ta det lugnt innan . Bebisen kommer ju när den är klar Finns inget som kan påskynda förlossning...(förutom ta hinnor, mediciner och bard...t om hinnsvepning är tveksamt om det fungerar).
    Önskar dig stort LYCKA TILL om det nu också skulle ske inatt.

Sofy: Denna gången hoppas jag för din skull att de kommer med ett vettigt svar . De måste mäta tappen. Se om du öppnat dig inifrån. Du måste ju helt enkelt få några besked Hoppas du får stanna för oservation een längre stund nu. Önskar dig LYCKA TILL!
  • Happiness

Sen måste jag fråga alla på tråden? Vill ni ha denna tråd avstängd  eller vad är syftet med allt detta snack?

• Happiness

Våran Sofia har kommit. I söndagsmorse kom Sofia, 03:36. Hon vägde 4170 gram och var 49 cm lång. Förlossningen startade kl 22. Jag var 8 cm öppen när jag kom in till BB, kl 23. Förlossningen gick jättebra. Hon är så underbart vacker. Återkommer med min förlossningsberättelse senare. Idag är Sofia fem dagar och igår gjorde vi hörselscreening. Vill passa på att gratulera Färnevik, Smålandsjänta och Pinklove till deras guldklimpar.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma