• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79
    kajsalisa skrev 2010-12-08 16:25:31 följande:
    Tvättar bebiskläder... :)
    Det ska jag göra nästa vecka när jag är ledig Glad Så mysigt att vi snart har våra små!
  • Lallan

Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

• miraclee
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.
    Men GUD va söta dom va!!! Grattis återigen!! {#emotions_dlg.flower}
  • rontgensyrran
    Dag och natt skrev 2010-12-08 17:37:55 följande:
    Hmm ja det var en bra idé, nu har de inte telefontid längre. Men imorgon ska vi UL och då träffar vi ändå läkaren så då får jag veta om det är klart eller inte... Håll tummarna!! 

Jag håller både tummar och tår. Då får ni ett besked imorgon då iaf, skönt.

Åhhhh Lallan, så söta de är. Tänk att man har en sån i magen. Det hela känns mer verkligt nu när man ser en bild på dina två :D Stort gráttis igen! Och glöm inte att fylla i namn och sånt i våran BF tråd :)

• gemigsinnesro

Så söta :)!!
  • maria204

Vad söta och vilka fina tröjor! Jag köpte det tyget på Syfestivalen och hoppas på att få sy något till mitt pyre. Syr du själv?
  • Dag och natt

Nämen guuuuuud så puttinuttigt då!! Smälter ju massor här.... Drömmer
    rontgensyrran skrev 2010-12-08 19:26:10 följande:

Jag håller både tummar och tår. Då får ni ett besked imorgon då iaf, skönt.

Tack ja det känns bra att i vart fall få se om den har fortsatt att växa i samma tillväxtkurva den senaste tiden! Eller kanske ännu mer... Har känt den rätt mycket och livmodern verkar växa som den knakar iaf. Glad
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-08 18:39:46 följande:

Havsklippan;

Jag va hos min BM igår, o nämnde att jag "hört om en" som hade rätt mått + vecka vid KUB o sen blev flyttad två veckor på RUL, och lugn som hon är sa hon bara "Ja, men de har ju visat sig att flickfoster växer lite långsammare så nu vill dom ändra riktlinjerna så man inte ska bli flyttad så mycket om det är en tjej, dom växer ikapp senare.."

Samma som du skrev häromdan :) Hon verkade verkligen inte orolig alls när jag nämnde det, så jag tror inte det är ngn fara! :) Vissa bebisar är ju lite mindre. {#emotions_dlg.flower}

Våran kille däremot växer så de knakar! Och stark är han, haha! Obehagliga sparkar. Min livmoder är ju tydligen STOR också, de tycker jag är roligast när de knappt syns att jag är gravid ;)

Oh där ser man, ja jag hoppas verkligen att det kan vara en förklaring - eller ÄR förklaringen rättare sagt!! Tack för att du nämnde det, det är skönt att höra andras syn på det hela också.
  • maria204

Ha ha ha Lallan. Jag kollade din blogg. Den ligger ju redan på mina favoriter . Du är jätteduktig och har fått ursöta barn!

• miraclee
    Havklippaaan.. skrev till dig lite högre upp..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma