• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Dom är absolut ljuvliga Lallan. Ooooh så fina!!!

• Lallan
    maria204 skrev 2010-12-08 19:43:34 följande:
    Vad söta och vilka fina tröjor! Jag köpte det tyget på Syfestivalen och hoppas på att få sy något till mitt pyre. Syr du själv?
    Tack, har varit in i din blogg och snokat tidigare. Sydde dom och matchande mössor o filtar till bebbarna.
    maria204 skrev 2010-12-08 19:45:30 följande:
    Ha ha ha Lallan. Jag kollade din blogg. Den ligger ju redan på mina favoriter . Du är jätteduktig och har fått ursöta barn!
    jaja, ibland kanske jag ska läsa hela tråden innan jag börjar svara.

Tack tack och apropå bf-tråden så måste vi bara komma på namn först det har inte riktigthunnits med när jag legat inne o sambon varit hemma med dom andra två.
  • Bjornis
    Lallan: Wow! Gud så söta och outfitsen gör ju inte det hela sämre. Så gulliga!
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

Men käraste vännen...vilka små bedårande gosproppar!!!!! Ååååhh jag blev alldeles gråtmild nu, vi har ju följt varandra så länge nu och nu är dem här och dem är ju bara så fina dina små! GRATTIS igen vännen...tusen gånger om!!!

Vad ska dem heta?

*bamsekramar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

LALLAN: Åååååh vad söta dina bebisar är! och så gulligt att de håller handen!

Hur mår du nu? Har allt gått bra? och hur är det att vara tvillingmamma?

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • PåvägMotSyskon
    Lallan skrev 2010-12-08 19:19:49 följande:
    Hoppas att allt gått bra för 2(3)barnsmamman idag

Här är mina små troll, pojken till vänster och flickan till höger. Vi kämpar på för att få dom att gå upp i vikt. Idag är dom 6 dagar gamla men ligger under födselvikten. Förhoppningsvis har det börjat vända men det lär behövas några fler sömnlösa nätter innan man kan slappna av.

men herregud lallan.. hur kan man skapa så fina barn??? visst är de fantastiskt vad vi bär på??!!!

ammar du bara eller ger du ersättning något som komplitering?

med min första son så fick han komplitering amning+ersättning för han va så stor när han föddes, men med tiden så kunde ja bara amma.
    Dem kommer öka snart, amma på så gott du kan, s ordnar det sig
    ♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
  • LittleJunia

LALLAN- Vilka sööööta barn! jag blir helt såld!! Så myspysigt med tvillingar!!!! GRATTIS till dig!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Älskade Ludvig 080404 och liten i magen BF 110401(¯`°?.¸ ღ♥ ♥+
  • Odetta

Blä....obekväm igen. Lillebror ligger på tvären och det är bara sååååå obehagligt! v32 nu...bara 6 veckor kvar *peppar mig själv*

Vad har ni andra hittat på för kul idag annars då?

Själv har mannen och jag varit på bio med lilleman! Det var "förskolebio" på stora biografen här så biljetterna kostade 20 kr styck och det visades "Toy Story 3"....gissa om lillkillen DIGGADE konceptet!!! Han satt som fänglsad på sin plats, åt sitt popcorn och utbrast "ojojoj" och "tiiittaaaa" mellan varven. Sötaste plutten liksom!

*kram på er*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • miraclee

Är det nån härinne som har koll på förlossningsplanering på spec mvc?

Jag ska ju bli kallad dit nu för min hematolog vill att jag sätts igång lite före BF för att kunna ha koll på mig, att jag får föda på rätt sjukhus (KS Solna eller KS Huddinge) så att rätt läkare finns på plats därifrån när det är dags. Dom vill INTE under några omständigheter att jag kommer in "hux flux" och ska föda, så jag kanske blir skickad till någe annat sjukhus pga platsbrist osv. Hon sa att min hälsa kommer i absolut första hand när det gäller min blödningsrisk och dom vill helst inte snitta mig om det absolut inte måste göras. Om jag inte sätts igång på en bestämd dag så kan "mycket allvarliga komplikationer" tillstöta och de va big nono enligt henne.

Hur går samtalen till? Tror ni man blir nekad igångsättning pga sjukdom?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma