• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Då har jag varit på besök hos bm idag, första "riktiga" sedan inskrivningen. 25+0 i dag.

Allt såg bra ut;  SF-mått 25, fosterljud 148. Viktuppgång knappt 3 kg (avsevärt mindre än "standard" som tydligen ska vara 6-8kg?, men ett under att jag gått upp alls med tanke på att jag fortfarande kräks varenda dag... Och jag hade ju lite att ta av sedan innan, så det är okej tycker jag. Flört BM var dock inte lika nöjd så jag skulle ev få näringsdrycker utskrivna av dietist. Egentligen handlar väl det hela dock inte om vikten, utan att jag ska få i mig tillräckligt med näring för att iaf må hyfsat. Hade jag mått bra i övrigt men inte gått upp, hade det inte varit ngt att bekymmra sig över )

Besöket tog hela 1½ timme, det fanns mkt att prata om gällande mitt mående osv. Hon var lite bekymmrad över det, både fysiskt och psykist. Hon gillade inte heller att jag fortfarande är så orolig och inte tror att jag ska få ngn bebis... Oskyldig
    Nu blir det besök hos henne så ofta som var annan vecka fram tills det är dax, och sedan blir det TUL någongång runt v 30-32.

• rontgensyrran

Grattis Soffan till nya jobbet. Är det som ssk då eller? Är du färdig utbildad nu då? Och vilkenj avdelning isf? Är ju nyfiken :)

Grattis till lyckat vul och Ul också förresten till er som varit på dem.

Hoppas havsklippan hör av sig snart med ett bra besked.

En annan sitter och funderar på vad man ska välja för barnvårdscentral. Den absolut närmsta eller nån som ligger lite längre bort men har flashigare hemsida hahahaha....

• Bjornis
    färnik skrev 2010-12-09 17:07:25 följande:
    Då har jag varit på besök hos bm idag, första "riktiga" sedan inskrivningen. 25+0 i dag.

Allt såg bra ut;  SF-mått 25, fosterljud 148. Viktuppgång knappt 3 kg (avsevärt mindre än "standard" som tydligen ska vara 6-8kg?, men ett under att jag gått upp alls med tanke på att jag fortfarande kräks varenda dag... Och jag hade ju lite att ta av sedan innan, så det är okej tycker jag. Flört BM var dock inte lika nöjd så jag skulle ev få näringsdrycker utskrivna av dietist. Egentligen handlar väl det hela dock inte om vikten, utan att jag ska få i mig tillräckligt med näring för att iaf må hyfsat. Hade jag mått bra i övrigt men inte gått upp, hade det inte varit ngt att bekymmra sig över )

Besöket tog hela 1½ timme, det fanns mkt att prata om gällande mitt mående osv. Hon var lite bekymmrad över det, både fysiskt och psykist. Hon gillade inte heller att jag fortfarande är så orolig och inte tror att jag ska få ngn bebis... Oskyldig
    Nu blir det besök hos henne så ofta som var annan vecka fram tills det är dax, och sedan blir det TUL någongång runt v 30-32.
    Å vilken bra bm du verkar ha!! Va skönt.  Gött när de tar saker på allvar och även tar sig tid!

Ang att vara orolig så är jag också fortf orolig. Mer nu än för nån vecka sen. Kan va att min bror och hans frus dotter dog i magen precis runt bf. Jag vågar inte ens tänka tanken att bebisen ska följa med oss hem. Det kommer säkert bli en chock om den får göra det? Visst, allt är klart men jag har inte vågat tänka tanken att vår bebis ska sova där i spjälsängen eller att vi ska få användning av vagnen. Jag tar en dag i taget och därav har jag ju iofs inte heller nån förlossningsrädsla. Kan de få ut en levande unge ur mig får de gärna klyva mig på mitten om de måste! Både komiskt och sorgligt på samma gång.
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-09 17:17:47 följande:
    Grattis Soffan till nya jobbet. Är det som ssk då eller? Är du färdig utbildad nu då? Och vilkenj avdelning isf? Är ju nyfiken :)

Grattis till lyckat vul och Ul också förresten till er som varit på dem.

Hoppas havsklippan hör av sig snart med ett bra besked.

En annan sitter och funderar på vad man ska välja för barnvårdscentral. Den absolut närmsta eller nån som ligger lite längre bort men har flashigare hemsida hahahaha....
    Hahahaha, gillar smeknamnet.. Soffan ;) Nej gud nej! Jag har låååångt kvar, blir på hemtjänsten.. jag gav de bara en chansning o ringde, vill ju göra NÅNTING om dagarna nu när jag e piggare (för de mesta) o ja, de gick ju undan. Som USK blir de då iallafall, helt ok lön! 135 kr timmen, kan icke klaga! De e ju nånting iallafall dom få månader som är kvar innan de är dags..

Såg förresten att Ines pappa ska vara med vid förlossningen? Vad roligt!

(Ska ta mitt sega arsle o svara på ditt mail..)
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:24:52 följande:
    Hahahaha, gillar smeknamnet.. Soffan ;) Nej gud nej! Jag har låååångt kvar, blir på hemtjänsten.. jag gav de bara en chansning o ringde, vill ju göra NÅNTING om dagarna nu när jag e piggare (för de mesta) o ja, de gick ju undan. Som USK blir de då iallafall, helt ok lön! 135 kr timmen, kan icke klaga! De e ju nånting iallafall dom få månader som är kvar innan de är dags..

hahahaha...ditt arsle är definitivt inte segare än mitt. Hur länge fick du vänta på mitt mejl??? hahahaahaa..jodå det ska han. Han har ju sagt det från början. men verkar mycket mer intresserad av det nu. Han ska förresten antagligen komma hit och käka pizza och glo på film på lördag. Hade vart bra om man kunde behålla en vänskapsrelation, för jag vill ju trots att jag ska ha ensamvårdnad att han ska ha god relation till sitt barn. Om nån undrar så är vi INTE på väg att bli tillsammans igen. Kommer inte bli vi två igen.

Men även bästa vänninan som är gravid ska ju vara med under förlossningen. Funderar på att videofilma det för att sedan i ensamhet kunna titta på det, är ju på tok för nyfiken för att inte se vad som händer där nere, och är rädd att man med tiden glömmer bort vissa delar.
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:24:52 följande:

Du förresten, hur blir det med in SGI om du går in och börja jobba nu? Jobbade du fulltid innan du började skolan?
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-12-09 17:31:24 följande:
    Du förresten, hur blir det med in SGI om du går in och börja jobba nu? Jobbade du fulltid innan du började skolan?
    Den baseras fortfarande på mitt gamla heltidsjobb innan studier, tack o lov. Inga jobb under 6 mån räknas men om jag jobbar mer än 6 mån så blir de ny SGI..
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-12-09 17:33:28 följande:
    Den baseras fortfarande på mitt gamla heltidsjobb innan studier, tack o lov. Inga jobb under 6 mån räknas men om jag jobbar mer än 6 mån så blir de ny SGI..
    Vad skönt! Det sista man vill är ju att börja strula med försäkringskassan. Så roliga är de inte att ha att göra med :)
  • maria204

Det är så härligt att komma in här efter en skitdag på jobbet och läsa alla positiva saker. Idel glädje! 

Jag behöver verkligen jullov nu. Är inne i supertröttperioden och dessutom nolltålamodsperioden. För att trösta mig själv klickade jag snabbt hem tre(!) klänningar och två(!) underklänningar från Ellos. Undrar om mannen blir glad... 

Om en vecka ska jag på mitt förhoppningsvis sista VUL. Är då i v.10+5. Om allt ser bra ut ska jag luta mig tillbaka och njuta! 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma