• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

17 veckor....nu är ni galna det är ju HUR långt som helst!!!!! Beroende på var man befinner sig i graviditeten förstås! *asg*

Jag har väll ca 180 dagar kvar jag =) hmmm det är ju faktiskt bara 25,7142857143  veckor kvar...=)

Havsklippan- Jag har tolkat din dröm ;) Du behöver en heldag med en vänn på spa, skämma bort dig, få fotvård, dricka ett glas gott nånting och tugga på en jordgubbe och så står mamma och pappa för hela kalaset ;)

Lycka till idag det kommer se fint ut!

Tredje gången gillt!?
  • miraclee
    mallanis skrev 2010-12-09 11:09:57 följande:
    17 veckor....nu är ni galna det är ju HUR långt som helst!!!!! Beroende på var man befinner sig i graviditeten förstås! *asg*

Jag har väll ca 180 dagar kvar jag =) hmmm det är ju faktiskt bara 25,7142857143  veckor kvar...=)

Havsklippan- Jag har tolkat din dröm ;) Du behöver en heldag med en vänn på spa, skämma bort dig, få fotvård, dricka ett glas gott nånting och tugga på en jordgubbe och så står mamma och pappa för hela kalaset ;)

Haha nej det går FORT!! Redan 150 dgr sen jag testade positivt ;) Känns som nån månad sen bara.

Och jag har 120 dgr kvar drygt tills jag blir igångsatt då, lite mindre. De är fan ingenting! Om en månad är jag nere på 90.. ;)
  • airamanna
    Hjärta Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett Skrattande
  • Mabaja
    airamanna skrev 2010-12-09 11:33:42 följande:
    Hjärta Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett Skrattande
    Åååh vad underbart! Nu kommer det bli en till liten bebis! :) GRATTIS!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Dag och natt
    mallanis skrev 2010-12-09 11:09:57 följande:

Haha!! Du kommer också känna så sen och undra vart veckorna tog vägen!
    Åh vad härlig din drömtolkning låter, jag kanske ska ta och kolla upp lite alternativ lite närmare! Känner mig faktiskt lite sliten och skulle behöva bli lite omhändertagen. Flört
    Myyyyss!!! Glad för din skull, stort grattis!! Vet precis känslan, det är så härligt att se det lilla hjärtat ticka på skärmen och man blir alldeles lugn i kroppen.
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-09 10:28:01 följande:
    Yep! Verkar inte bättre.. eller sämre.. hur man nu ser det ;) Haha! Nä men de verkar inte finnas någon annan utväg, så är redan inställd på igångsättning eftersom läkaren sa så bestämt att dom MÅSTE ha koll på exakt dag jag SKA föda så de finns rätt läkare på plats, både hematolog + smärtläkare från St göran där jag går.. blir ju lite krångligt om jag skulle komma in när de är dags bara, så är de fullt o så blir jag skickad nånstans där dom inte alls har koll och där mina läkare inte alls är beredda och kan stå till förfogande.. blir spännande i vilket fall ;)

Nä alltså.. 17 v har ju verkligen susat förbi!! Helt galet.. om en månad när jag ska till BM igen är jag i v 26.. då är de ju bara 12 v kvar.. hjälp?
    Tänk att de kan överleva redan i vecka 25 eller vad det är... DIT är det inte många veckor...! Jag ska boka in en tid med min BM, skulle eg gått i måndags på kontroll men vi ställde in det då eftersom vi väntar på de här svaren, men jag hoppas på att få höra hjärtljuden för första gången då om allt vill sig väl nu vill säga.
  • mallanis
    HÄRLIGT!!! =) så skönt att få se den där lill*.....!
    Tredje gången gillt!?
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 12:30:33 följande:
    Tänk att de kan överleva redan i vecka 25 eller vad det är... DIT är det inte många veckor...! Jag ska boka in en tid med min BM, skulle eg gått i måndags på kontroll men vi ställde in det då eftersom vi väntar på de här svaren, men jag hoppas på att få höra hjärtljuden för första gången då om allt vill sig väl nu vill säga.
    Ja eller efter v 23 men de är ju extreeeemt tidigt, men om 1,5 vecka tillhör jag förlossningen iallafall! Underbart!

Har ni inte lyssnat på hjärtat alls än? Jag förstår inte varför det skiljer så mycket, vi lyssnade första gången efter 14 fulla veckor.. andra gången nu i tisdags.. de e ganska mysigt! Dock hörde vi inte mycke häromdan för han bara låg o sparkade mot dopplern, han gillade den inte ;D Så fick stänga av ljudet.. haha!

Hur känns det då inför idag? Är det ngn läkare ni träffat innan?
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-09 12:54:14 följande:
    Ja eller efter v 23 men de är ju extreeeemt tidigt, men om 1,5 vecka tillhör jag förlossningen iallafall! Underbart!

Har ni inte lyssnat på hjärtat alls än? Jag förstår inte varför det skiljer så mycket, vi lyssnade första gången efter 14 fulla veckor.. andra gången nu i tisdags.. de e ganska mysigt! Dock hörde vi inte mycke häromdan för han bara låg o sparkade mot dopplern, han gillade den inte ;D Så fick stänga av ljudet.. haha!

Hur känns det då inför idag? Är det ngn läkare ni träffat innan?
    haha, jag fick höra hjärtat slå första gången i 26+4. :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-09 12:55:35 följande:
    haha, jag fick höra hjärtat slå första gången i 26+4. :)
    Haha va? Fan va de ska skilja då.. Tungan ute
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma