• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

Häftigt miraclee, bara 17 veckor kvar!  Vi kommer säkert få ungefär samtidigt alltså, för jag räknar med att gå över 2 veckor även denna gången... Oskyldig

• miraclee
    färnik skrev 2010-12-09 13:03:34 följande:
    Häftigt miraclee, bara 17 veckor kvar!  Vi kommer säkert få ungefär samtidigt alltså, för jag räknar med att gå över 2 veckor även denna gången... Oskyldig
    Jaa! Helt plötsligt känns det som ingenting.. riktigt härligt! Skrattande "Brukar" man inte få liite tidigare me andra barnet?

Har även fått JOBB idag! Ringde upp ett genom en kontakt, o fick de i princip på stående fot. Ska dit imorn på lönesamtal osv, så jäkla skönt!

Jag mår ju ganska bra nu förutom huvudvärk + illamående ibland, men om jag följer mina rutiner så brukar jag må helt ok! Så jag LÄNGTAR efter att få göra något nu.
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-09 12:54:14 följande:
    Ja eller efter v 23 men de är ju extreeeemt tidigt, men om 1,5 vecka tillhör jag förlossningen iallafall! Underbart!

Har ni inte lyssnat på hjärtat alls än? Jag förstår inte varför det skiljer så mycket, vi lyssnade första gången efter 14 fulla veckor.. andra gången nu i tisdags.. de e ganska mysigt! Dock hörde vi inte mycke häromdan för han bara låg o sparkade mot dopplern, han gillade den inte ;D Så fick stänga av ljudet.. haha!

Hur känns det då inför idag? Är det ngn läkare ni träffat innan?
    Nä vi skulle ha lyssnat i måndags för första gången! Vecka 15 låter ju istället tidigt
    Men alltså vi har fortfarande inte fått nåt brev med snabbsvaret, det måste ju ha blivit nåt fel för vi gjorde provet förra onsdan och nu är det torsdag, så lång tid ska det inte ta. Men det är en jättebra läkare som vi träffade förra veckan som vi ska träffa igen och jag hoppas innerligt att han har några svar att ge oss... och även om svaret inte är klart, varför?! Läste om nån som hade moderkakan i framväggen precis som jag som hade fått sitt prov kontaminerat och därför fick vänta på den längre odlingen som tar några veckor. Kan ju ha blivit samma sak för oss.
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 13:08:12 följande:
    Nä vi skulle ha lyssnat i måndags för första gången! Vecka 15 låter ju istället tidigt
    Men alltså vi har fortfarande inte fått nåt brev med snabbsvaret, det måste ju ha blivit nåt fel för vi gjorde provet förra onsdan och nu är det torsdag, så lång tid ska det inte ta. Men det är en jättebra läkare som vi träffade förra veckan som vi ska träffa igen och jag hoppas innerligt att han har några svar att ge oss... och även om svaret inte är klart, varför?! Läste om nån som hade moderkakan i framväggen precis som jag som hade fått sitt prov kontaminerat och därför fick vänta på den längre odlingen som tar några veckor. Kan ju ha blivit samma sak för oss.
    Haha jaa, v 15 är nog lite i tidigaste laget.. men "så gör man här" tydligen. Blev lite chockad då jag räknat me de först nu efter RUL o allt va avklarat.. men kul ändå! :D

Hm.. sa dom att ni skulle få besked i vilket fall? Ni borde ändå hört något, och OM de är så att de tar längre pga moderkakan i framvägg så kunde dom ju säga de, man vill ju gärna veta så man inte bara väntar.. :/

Uppdaterar du oss hur det gått sen?
  • miraclee
    Dag och natt skrev 2010-12-09 13:09:50 följande:
    GRATTIS till jobb miraclee!!! Underbart, hoppas det går bra imorgon då!
    Taaack! Jaaa, kl 10 ska jag va där.. vore sååå skönt o komma ut o göra någe om dagarna nu när jag mår bättre, får panik av o göra ingenting.
  • airamanna
    miraclee skrev 2010-12-09 13:07:06 följande:
    Har även fått JOBB idag! Ringde upp ett genom en kontakt, o fick de i princip på stående fot. Ska dit imorn på lönesamtal osv, så jäkla skönt!
    Grattis vad roligt!!!! 
  • miraclee
    airamanna skrev 2010-12-09 13:25:03 följande:
    Grattis vad roligt!!!! 
    Taaack!! :)

Graattis själv!! Skrattande
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-09 12:59:37 följande:
    Haha va? Fan va de ska skilja då.. Tungan ute
    haha ja! och då bor vi inte jättelångt ifrån varandra! :)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • airamanna
    miraclee skrev 2010-12-09 13:26:17 följande:
    Taaack!! :)

Graattis själv!! Skrattande
    Tack, det var väldigt skönt att få se ett tickande hjärta måste jag säga :) 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma