• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-12-09 13:27:28 följande:
    haha ja! och då bor vi inte jättelångt ifrån varandra! :)
    Nä verkligen inte! Tungan ute Dom borde ju egentligen ha lite lika överallt.. inte v 15 på ena o v 26 på andra..
  • Dag och natt
    miraclee skrev 2010-12-09 13:15:55 följande:
    Haha jaa, v 15 är nog lite i tidigaste laget.. men "så gör man här" tydligen. Blev lite chockad då jag räknat me de först nu efter RUL o allt va avklarat.. men kul ändå! :D

Hm.. sa dom att ni skulle få besked i vilket fall? Ni borde ändå hört något, och OM de är så att de tar längre pga moderkakan i framvägg så kunde dom ju säga de, man vill ju gärna veta så man inte bara väntar.. :/

Uppdaterar du oss hur det gått sen?
    Absolut, kommer in ikväll och skriver hur det gick. Nä läkaren sa förra veckan att han trodde att vi skulle få veta den här tisdan som var.... Så han kanske är lika förvånad han...!
  • Bjornis
    Odd: Får man inte eda om man äter trombyl? Jag äter ju Albyl minor (på eget bevåg, men det står i min journal). Tänkte äta det fram till förlossningen. Kanske man ska säga till om det på fl då...?

Havsklippan: Lycka till nu!!
    Miraclee: Grattis till jobbet. Vilken grej!
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-09 15:33:57 följande:
    Odd: Får man inte eda om man äter trombyl? Jag äter ju Albyl minor (på eget bevåg, men det står i min journal). Tänkte äta det fram till förlossningen. Kanske man ska säga till om det på fl då...?

Havsklippan: Lycka till nu!!
    Miraclee: Grattis till jobbet. Vilken grej!

Nix....inte om du äter det ända fram till förlossningen. Dem sa att det har nått med blödningsrisken att göra...

Normalt är ju rekomendationen att man slutar i v36+0 med Trombyl (ja, eller albyl minor då) just för att effekten säkert ska hinna ur kroppen. Men min läkare tyckte att med tanke på mitt höga HB så ska jag äta mina T ända fram.

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • mallanis

åhh ni kloka nu tar ni ju precis upp det jag tänkte fråga om.... Käkar också albyl minor (också på eget bevåg) tog först 1/3 men har nu gått ner till 1/4  men funderade just på om man ska behöva äta det hela graviditeten... eller om det är dags att sluta... Men Björnis du äter altså fortfarande!  och Odd du hade ju iof Trombylen men hur högt HB har du? jag låg bara på 113 sist men käkar ju järntabletter...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Miracle- Gött med jobbet! Grattis ...
    Uch ingen bra jobbdag idag är bara på fl..... *skäms men ska skärpa mig i morgon *  Skäms

Tredje gången gillt!?
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-12-09 16:10:48 följande:
    Miracle- Gött med jobbet! Grattis ...
    Uch ingen bra jobbdag idag är bara på fl..... *skäms men ska skärpa mig i morgon *  Skäms
    ta det lugnt.. jag är en dålig mamma som hänger på fl hela dagen! ;)

Nej då lite nytta har jag gjort, fått tid till läkare för mina svampiga bröst och fått tid för dop till wilda! Sen har jag fått igång en ljusstake till här hemma! När Wilda vaknar ska vi ut i vintermörkret så kanske dags att klä på sig och inte knata runt i pyjamas HELA dagen! ;)
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • airamanna
    Mabaja, Havsklippan, mallanis
    Tack för uppmuntrande ord och Grattis till min lilla mini, känns som sagt väldigt skönt idag
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-12-09 15:47:33 följande:

Nix....inte om du äter det ända fram till förlossningen. Dem sa att det har nått med blödningsrisken att göra...

Normalt är ju rekomendationen att man slutar i v36+0 med Trombyl (ja, eller albyl minor då) just för att effekten säkert ska hinna ur kroppen. Men min läkare tyckte att med tanke på mitt höga HB så ska jag äta mina T ända fram.

*kram*

Ah! Tack för svaret. Ja har också läst att man ska sluta med albylen tidigare men jag vågar inte!
    Jag har ju också högt hb (132 i v 37+5 utan nåt tillskott alls). Nåja hade inte tänkt ta eda iaf. Ehum. Hade inte TÄNKT det iaf. Haha. Men då vet jag att jag inte SKA det heller. Bra bra.

Mallanis: jupp äter fortf. Det har varit min livlina känns det som. Jag tror verkligen att det gjort nytta. Äter ca 1/4/dag. Men jag har ju som sagt superhögt järnvärde och låg precis på gränsen för utredning för mina järndepåer....
  • PåvägMotSyskon

tjohoo nu är (3)barnsmamma hemma igen =))) NU vet jag vikt o längden på hennes stor/lill-kille men ja överlåter de till henne o säga
    Ska se bild på lillgodingen snart, bara hennes dator slutat krångla Solig känns som julafton.. å då har jag kvar min busbebis som kommer snart

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥Nyårs Prins 2010♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma