• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-12-09 08:28:32 följande:
    Lallan - åhhhh vilka godingar!!! så söta de är Gladoch quuuuita kläder!

Någon som reser mycket bil i gänget och har köpt en tummy shield ? Positivt och negativt (förutom priset) med en sådan?
    Vi har en variant av den och jag tycker den är jätte bra! Fast jag skulle nog inte köpa en tummy shild för den är alldeles för dyr, det finns billigare varianter (som våran, det är som en mjuk dyna man sätter sig på och så fäster man säkerhetsbältet med ett karborreband under magen mellan benen)

Om du inte har jätte bråttom med att införskaffa en sådan så kan du få köpa min för en liten symbolisk summa om 6 veckor, då är jag klar med den
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Pancakes

Blä, drömt massa mardrömmar om missfall ioch blod och hemskheter inatt. Vet inte hur många såna drömmar jag haft under den här graviditeten. Trodde det var färdigt nu när jag gått så här pass långt men icke! Usch, man blir helt nedstämd hela dagen.

Men Lallan, vilka underbara sötnosar! Fick mig på bättre humör :) Jösses, vad fina de är!

Airamanna, håller tummarna för dig och ditt VUL!

Odd, vilka härliga och uppmuntrande inlägg du kommer med! Du är allas vår expert :)

• mallanis
    Odetta skrev 2010-12-09 08:37:29 följande:
    Vi har en variant av den och jag tycker den är jätte bra! Fast jag skulle nog inte köpa en tummy shild för den är alldeles för dyr, det finns billigare varianter (som våran, det är som en mjuk dyna man sätter sig på och så fäster man säkerhetsbältet med ett karborreband under magen mellan benen)

Om du inte har jätte bråttom med att införskaffa en sådan så kan du få köpa min för en liten symbolisk summa om 6 veckor, då är jag klar med den
    Odd det låter SUPER det nappar jag på! Ska bara kolla med jobbet om de kanske kan tänka sig att köpa en åt mig (reser ju i jobbet...) men annars tror jag att sex veckor bort vore perfekt!  ;)

airamanna- Håller tummarna för vulet!!!  Det kommer nog se fint fint ut!

Pancakes- Bläää för sådan drömmar jag drömmer också mycket och det kan verkligen förstöra hela dagen... I natt har jag drömt om kattungar....om en liten svart vi sålde för ett halvår sedan och att den hade blivit lämnad av sin nuvarande ägare..... jösses så detaljerat man kan drömma! dock trevligare än mf även om jag var rejält förbannad i drömmen......
    Tredje gången gillt!?
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-12-09 09:06:06 följande:
    Odd det låter SUPER det nappar jag på! Ska bara kolla med jobbet om de kanske kan tänka sig att köpa en åt mig (reser ju i jobbet...) men annars tror jag att sex veckor bort vore perfekt!  ;)

Pancakes- Bläää för sådan drömmar jag drömmer också mycket och det kan verkligen förstöra hela dagen... I natt har jag drömt om kattungar....om en liten svart vi sålde för ett halvår sedan och att den hade blivit lämnad av sin nuvarande ägare..... jösses så detaljerat man kan drömma! dock trevligare än mf även om jag var rejält förbannad i drömmen......
    Kanon Kolla upp det och säg till...då har du första tjinget på den

*kram*
  • Odetta
    Pancakes skrev 2010-12-09 08:42:37 följande:
    Blä, drömt massa mardrömmar om missfall ioch blod och hemskheter inatt. Vet inte hur många såna drömmar jag haft under den här graviditeten. Trodde det var färdigt nu när jag gått så här pass långt men icke! Usch, man blir helt nedstämd hela dagen.

Men Lallan, vilka underbara sötnosar! Fick mig på bättre humör :) Jösses, vad fina de är!

Airamanna, håller tummarna för dig och ditt VUL!

Odd, vilka härliga och uppmuntrande inlägg du kommer med! Du är allas vår expert :)
    *kram*

men de (sånna där drömtydartyper) säger att om man drömmer om död så betyder det motsatsen: liv! Så även om dessa drömmar suuuger så kanske den tanken gör att det känns liiite bättre? men jo, jag vet vilken eftersmak sådanna drömmar lämnar en med...samma med otrohetsdrömmar och så...

Hoppas du sover bättre inatt vännen!

*bamsekram*
  • Odetta
    mallanis skrev 2010-12-09 09:06:06 följande:

Förresten, på tal om detaljerade drömmar!

Haha, när jag väntade lilleman så drömde jag otrooooligt livliga och detaljrika drömmar. Någon stans i mitten av graviditeten drömde jag att lilleman föddes....SOM EN MINIDYKARE!!! Jag drömde att jag födde en lite liten...kanske 10 cm stor pojkbebis som hade dykardräkt på sig och en sådan där rund bubbla över huvudet, altså en sådan där gammaldags dykardräkt med tunga skor! Jag insåg ju att bebisen var lite liten kanske och behövde växa till sig, så han fick bo i ett glas med vatten som jag bar med mig överallt!

Haha, känslan när jag vaknade var rätt....intressant. Var nyfiken hur min lilla dykare såg ut (jag såg aldrig ansiktet i drömmen eftersom han hade hjälmen på sig) samtidigt som jag var vettskrämd att han skulle komma för tidigt och bara vara 10 cm stor.

• mallanis
    Odetta skrev 2010-12-09 09:29:07 följande:
    Förresten, på tal om detaljerade drömmar!

Haha, när jag väntade lilleman så drömde jag otrooooligt livliga och detaljrika drömmar. Någon stans i mitten av graviditeten drömde jag att lilleman föddes....SOM EN MINIDYKARE!!! Jag drömde att jag födde en lite liten...kanske 10 cm stor pojkbebis som hade dykardräkt på sig och en sådan där rund bubbla över huvudet, altså en sådan där gammaldags dykardräkt med tunga skor! Jag insåg ju att bebisen var lite liten kanske och behövde växa till sig, så han fick bo i ett glas med vatten som jag bar med mig överallt!

Haha, känslan när jag vaknade var rätt....intressant. Var nyfiken hur min lilla dykare såg ut (jag såg aldrig ansiktet i drömmen eftersom han hade hjälmen på sig) samtidigt som jag var vettskrämd att han skulle komma för tidigt och bara vara 10 cm stor.

hhahh FANTASTISK dröm, syrran drömde att hon fick en krokodil men ÄLSKADE den SÅÅÅÅÅ.......  =)
    Tredje gången gillt!?
  • Odetta

Hihi, nu spammar jag lite, men jag måste berätta en sak till bara.

Jag köpte små söta nappar igår! Älskade mannen min bara skakade på huvudet för jag valde 2 jätte söta nappar när vi var och handlade och sedan skulle jag in på apoteket en snabbis och då köpte jag en napp till. DE ÄR JU SÅ SÖTA!!!

Han tycker inte jag ska köpa mer nu...och han har ju rätt, vi har ju liksom allt....men något LITET (som en napp jag ÄLSKAR nappar) måste jag bara få köpa! Haha, han bara log.

ÅH jag längtar efter vår bebis! Och det kliar i "måste-boa-fingrarna"...men lite till ska jag hålla mig. Lillebror ska få ett eget rum också, men vi vet inte riktigt vad vi ska göra med grejjerna vi har i rummet just nu (ett litet allrum just nu typ) och då blir det svårt att göra om det.

Hur har ni andra det med boandet?

• Odetta
    airamanna skrev 2010-12-09 08:37:01 följande:
    Lallan: Dom är helt fantastiskt underbara!!!!

En annan sitter här med hjärtat i halsgropen, ska på VUL om 2 timmar och är skitnervös... tänk om det inte är någon där... 
    Håller tummar och tår, det kommer att gå bra vännen!!! *kram*
  • Dag och natt

Jag har också drömt en massa under graviditeten, mest konstiga drömmar haha! Två drömmar minns jag hade små björnar som var jättesöta!! Nästan varenda dröm utspelar sig hemma hos mamma och pappa och det är även vanligt att de är med i drömmarna. Inatt drömde jag bara tokiga mardrömmar, har redan glömt bort ena av dem men den andra handlade om en onykter RYSS som drack en massa snaps (nån annan som såg Jamie Olivers program som utspelade sig i Stockholm igår - där han drack en massa snaps? ) och var bedrövligt ledsen, så jag vaknade av tårar i ögonen. Kanske speglar min nervositet för idag...

airamamma: Du ska se att det går bra idag, håller alla mina tummar och tår jag med!

odd: Har inte vågat mig på boandet ännu, vi ska ju förresten flytta 1 mars till en annan lägenhet så jag sparar mig tills dess! Även fast jag gärna skulle köpa några gulliga saker redan nu...!  

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma