Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-07-08 09:08:33 följande:
    Hej.... Lite chockad... Vi fick se hjärta slå... Mättes till 6+5.... det andra hjärtat slog också... Mättes 6+4.... Två!

GRÅTER.... chock!!
    Ja men YES YES YES.. Detta är ju fantaskitiskt. Snyggt jobbat. Kram
    Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • Happiness

Men han är ju bara för charmig din lille kille. Undra vad det blir av honom...CHARMTROLL nr ONE!!!!

• Happiness
    MCT79: Kollade testet några minuter eftr jag skrivit. Det hade torkat och då såg jag ett nästan osynligt streck. Men hur var det nu igen. Det torkade strecket säger ingenting va? Läste av det efter 15 minuter som det står på paketet.

Tog ett till nu på morgonen. Tyvärr inte med natturin. Nu är det faktsikt helt blankt. Ger dessa test lätt spökstreck? Tog ju 2 CB för några dar sen och fick sånt där tunt som antagkigen är spök...Fattar inte varför jag går upp i vikt nu..2 kilo  på kort tid utan ändring av LCHF. Fattar noll??
  • Happiness
    MCT79 skrev 2011-07-20 13:04:34 följande:
    Jag har aldrig fått spöksteck på testlagret men det finns andra som säger att de har. man ska ju inte kolla efter tiden så bortse från det tycker jag...

Om det är så att din kropp håller på startar igång med cykeln efter graviditeten så kanske det kan vara så att du samlar på dig vätska tillfälligt? Jag vet faktiskt inte.  Hade inte du hypothyreos? Kolla de värdena?
    Tack...ok då bortser jag från dessa spökisar och ser mig som icke-gravid. Tills mensen icke kommer. Precis det måste vara vätska. Sen har jag kanske inte ätit tillräckligt med fett det sista. Stress och sömn..ja bägge är det dåligt med. Hade ju svärisarna hemma. Stressit värre!

Japp har Hypo. Du har bra minne Har lagt till Liothyronin till Euthyrox (Levaxinet). Hade pressat TSH för inte så länge sen men man vet ju inte. Det kanske blir annorlunda värden när cykeln kommer igång igen...eller??Kanske krävs en högre dos då.

GRATTIS TILL 2 HJÄRTAN. Nu kan väl ingen "bara" tillbaka bildas utan det som finns det finns YES!
  • Happiness
    Evve81 skrev 2011-07-20 13:09:52 följande:
    Tror ni man någonsin slutar oroa sig som gravid??? USch jag har läst för mycket om folk vars bebisar dött i magen på slutet o.s.v. Så imorse vaknade jag såklart på höger sida istället för vänster och sedan har jag tyckt att bebis rör sig lite idag. Men vi har varit och shoppat och gått så det är nog därför. NU när jag tänker efter har jag ju känt bebis flera gånger men jag gillar INTE dessa funderar dagar
    Kände likadant. Lite som att det händer väl något nu bara för att det gått så bra hela vägen. Fast jag var orolig att det skulle hända något på förlossningen.

MEN när väl allt kommer igång ja då försvann all oro. Längtade bara efter att få se bebisen. Nu jäklar liksom. Den känslan kom ungefär 2 veckor innan förlossning. All rädsla och oro försvann att barnet skulle dö i magen eller vid förlossning. Andra "krafter" kom in istället. Så hang in there....Det kommer bli full rulle i magen ikväll Hur långt har du kvar?
  • Happiness

MCT79: Gratulationer kommer här även från mig. Nu hoppas jag du mår riktigt riktigt illa . Vilka fina bilder! Ser ju redan godbitarna klart och tydligt. KRAM!

• Happiness

Grattis Prommis! Nu får du njuta av din lille Herman! SkålNalle

• Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-03 14:54:52 följande:
    Haha nu ploppar det ut bebisar från höger och vänster när ska vi som har bebisar ta och göra nya små i magen
    Javisst börjar det suga igen... . Hatar att vara gravid, men sen *suck* jag längtar som en tokdåre efter en till. Vad är det för fel på mig? Känns ju helt onormalt..
  • Happiness
    sugarrush skrev 2011-08-04 10:25:16 följande:
    Igår träffade jag ju min läkare när jag gjorde TUL. Han sade att han ville göra en hinnsvepning på mig på BF-dagen (om jag börjat öppna mig lite) eller några dagar efter. Han var nämligen helt emot att gå över tiden i 2 veckor (som man annars får göra i vårt landsting innan de sätter igång en). Känns skönt!

Någon som har någon erfarenhet av hinnsvepning här?
    Jag var hos och gjorde hinnsvepning (det är ju att de rotar runt )dagen innan Sofia föddes. Då kände hon samtidigt att jag var öppen 2 cm. Så det är ju svårt tt säga om förlossningen startat ändå eller om det var "rotandet" som gjorde det. Tappen vänder sig sakta framåt i takt med att man öppnar sig och det kan de ju också känna.

Många får göra hinnsvepning flera gånger för att det ska lyckas och på vissa funkar det inte alls. Tycker det låter bra att han säger redan nu att han vill hjälpa dig med det. Sen om han får göra det flera gånger är ju bara bra.

Det kommer gå jätte bra! Snäll doktor
  • Happiness

Vilken häftig bild! En sån ser man inte varje dag. Riktigt häftig! Så skönt att allt är som det ska

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma