Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Nej exakt, det är så hemskt oroande när man inte vet vad som är fel.... Blä! Som tur är så verkar inte jag bli smittad iaf. Känns dock som om bebisen märker att ngt är fel, den sparkar inte lika mycket som innan.

Om en vecka ska vi flytta, hur ska det gå om sambon mår såhär fortfarande, eller om han är inlagd? Hur ska jag fixa det här själv?
    Och tänk om han bara blir sämre.... Hemska tanke!

• sugarrush

Ska också in på Ikea idag och spana. De har ju rea, kanske hittar man ngt intressant!
    Prommis, var på nätet är villervalla-rean?

Hoppas ni får en bra måndag, kram!

• sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-27 16:24:56 följande:
    Hihi jag vet inte riktigt vilken tråd jag hör till längre, jag är nyplussad, ska inte ha barn i sommar/höst och har inte fått barn men jag skriver här!

Måste få ur mig det bara! Jag har ju ett VUL i morgon kl 13 påd et lilla stället där jag gjorde första utredningen. 5+1 då gissar jag... jag gör det mest för att se att det inte sitter i äggledaren innan jag åker till NY på onsdag!

Idag ramlade det dessutom ner en kallelse i brevlåda från Ultragyn Danderyd om VUL fredag den 8:e juli!!  WOHO!! Om allt går vägen är jag 6+4 då.... hoppas jag får fortsätta göra flera där sen!
    Åh vad spännande! Ojojoj vad jag hoppas att allt går vägen nu! Jag kommer verkligen tänka på dig MASSOR imorrn kl 13, och hålla tummarna så att händerna vitnar. Nu måste det fanimej gå bra! CAUSE YOURE WORTH IT, GODDAMMIT!

Fan vad gött att du får extra övervakning nu! Det hade jag också, och det var det jag kunde klamra mig fast vid när rädslan och nojorna kom farande, vilket de gjorde OFTA i början. Om de nu får för sig att inte bjussa på så många fler tidiga VUL kan du ju alltid leta upp någon privat mottagning, det borde väl finnas en hel del sådana i närheten av där du bor?

Kramelikram!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-27 16:50:47 följande:
    Taaaaack!!

Ja han sa på telefon (läkaren alltså) att jag skulle följas tätare, så det hoppas jag! Annars får jag rota runt! Fick tips om Octaviakliniken också... sämsta tänkbaratid efter julhelgen att leta VUL-tider gissar jag! Mycket semestrar och så!
    Jag fick VUL typ varannan vecka.. vilket kändes som ett lagomt intervall för mig.
    Några av ultraljuden bokade jag dock privat, dels för att sjukhuset inte ville kolla förrän i vecka 8+ vilket kändes fruktansvärt långt bort, dels för att jag inte uppnått åldern för KB-test på sjukhuset. Så mitt första var i 6+2 privat, sedan 8+3 sjukhuset, 9+5 sjukhuset, 11+5 sjukhuset och 12+2 privat (KUB-test).
    Men det var nog inte förrän vid RUL i vecka 18 som jag vågade börja hoppas på riktigt.. det tar tid att våga hoppas när man gått igenom flera missfall.

Om det är dåligt med tider i sommar kan du ju alltid boka lite tider privat redan nu och sedan boka av dem om du inte känner att det behövs när det närmar sig, eller om sjukhuset hör av sig med fler gratis-VUL.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Hihi, så härligt att dela tråd med er igen Mabaja och MCT! Klart ni ska hänga med oss!

Min bebis har varit helt GALEN idag! När jag satt vid mitt skrivbord idag sparkade den som om den ville sparka ner halva skrivbordet framför mig. Jag var tvungen att lugna den genom att lägga min hand på magen, annars så sparkade den så att det nästan gjorde ont! Så jag kunde bara arbeta med en hand!

Annars så har jag fått massor av sd idag. Normalt, jag vet, men ändå obehagligt. Känns som om någon liksom gjutit betong i magen från insidan.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Attans Mabaja. Blod i första trimestern kan få den bästa att få panik! Men sexade du igår så har vi förhoppningsvis förklaringen där. har du bokat ngt VUL?

OM bara en minut ligger MCT i gynstolen och får VUL... håller alla tummar och tår. Tror min bebis gör det också!

Känns häftigt att idag gå in i TREDJE TRIMESTERN! Vad tiden går nu! Dock är jag ändå en aning nedstämd, sambon är fortfarande sjuk och blir förmodligen inlagd på lasarettet idag. Och ingen vet vad det kan vara för fel på honom.... Tredje veckan magsjuka är påbörjad och han tynar bort... jobbigt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-28 13:01:48 följande:
    Nemen Sugar, nu har jag missat ngt, vad har hänt me sambon?

Grattis till 3e trimestern!!
    Han fick någon mystisk magsjuka för 2-3 veckor sedan.
    Kan inte äta, kan inte behålla någon mat och rasar i vikt. Läkarna hittar inget, vi har varit på akuten flera gånger och vårdcentraler och ingen hittar något alls, han är inte uttorkad, har ingen sänka, kanonbra värden och ser kärnfrisk ut på alla prover. Men han spyr eller har diarré 20-30 ggr per dygn. Till och med vatten kräks han av nu. Det har gått så långt att han har fått muskelspasmer och knappt kan gå upprätt. Och så har han feber på nätterna och krypningar i skinnet.
    Han har tappat många kg och väger nu typ 56 kg till sina 180 cm.
    Väldigt oroande och hemskt att se honom såhär.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-28 13:25:23 följande:
    Har dom gjort avföringsprov? Salmonella?
    Japp! Det kollades förra veckan men de hittade inget sånt heller. Det var min första tanke själv också.
    Alicia 72 skrev 2011-06-28 13:02:38 följande:
    Hoppas ändå att han blir inlagd! Via dropp kan man ju i alla fall hindra borttyningen medans man utreder vad det kan vara. Vilket sjukhus är det han hoppas bli inlagd på?

Alicia
    Helsingborg.
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-28 13:21:33 följande:
    Mamma hade samma sak i ca 2 veckors tid spydde inte men hade bara diarr'e hela tiden. hon vågade inte ta sig någonstans alls var tvungen att stanna hemma och bara springa fram och tillbaks från toan. kunde inte äta alls inte dricka häller då allt kom ut. Hoppas din man blir bättre gumman.
    Nej, min kille varken vågar eller kan ta sig någonstans. Inte ens för att hämta tidningen faktiskt. Han kan inte gå upprätt, får kramper i hela magen bara han försöker stå upp rakt, eller sitta. När han lägger sig ner får han spykänslor och måste till toa för att hulka.
    Fan, nu ville tydligen inte akuten skicka in honom till mag-tarmenheten heller! De ville bara ta nytt avföringsprov, denna gång för att kolla parasiter och sedan skicka HEM honom igen!!! Jag blir så trött, kan de göra en såndär tarm-skopi så man får kolla om det är ngn infektion?????´
    Gah!

Sorry för mina negativa inlägg idag men jag är så arg, ledsen och OROLIG!!!!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 13:37:48 följande:
    Hello! En fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!
    GRATTIS MCT!!!!! Jippie!!!!!!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 14:28:05 följande:
    Ihhh nu ska jag packa!!!
    Ha en underbar semester!
    Mitt bästa tips för en gravid NY-besökare - besök butiken Destination Maternity!
    Den jag besökte ligger nära central park, adress:

Destination Maternity
    575 Madison Avenue
    28 East 57th Street

P.S. Sambon fick tydligen lite dropp idag iallafall. Men skickades hem efter att de tagit prov för parasiter. Suck!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma