Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

plutten02 skrev 2011-07-14 07:16:23 följande:
    Nä hönni!!! Det var nog spökstreck på båda mina CB test både måndag och tisdag. Idag var det inte ens någon tillstymmelse till något +.

Och testlagrets stickor är hur blanka som helst fortfarande.

Vad ska jag göra nu???

Vänta in mensen eller kan man ha sån tur att mensen hoppar över denna månaden så jag kan börja testa för ägglossningen kanske???
    Nej men vad tråkigt!
    Det kan ju ha varit en kemisk graviditet, tyvärr... alltså att ägget blev befruktat men det fick inte riktigt fäste i livmodern, så du började liksom bli gravid och hcg började stiga men så lossnade det.  
    Fy vad synd, det suger verkligen att få upp hoppet sådär och så blir det inget... Mitt tredje missfall var ett sådant, inte kul. Tyvärr är det nog bara att vänta och se vad som händer, var det en kemisk så kommer mensen snart.  
    Stor kram!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Angående symptom som kommer o går - såhär har jag fått det förklarat för mig:

Hormonerna ökar men kroppen vänjer sig också vid hormonpåslaget. Så en dag mår kanske kroppen skit av hcg 250, medan nästa dag har kroppen "vant sig" vid det, och man mår mkt bättre. Några dagar senare är hcg på 1500, och då reagerar kroppen igen och man mår skit, men några dagar senare har kroppen vant sig, igen, och man mår bättre.
    Och det är individuellt hur starkt kroppen reagerar på hormonerna och hur snabbt man "vänjer sig".

Vet inte helt om det stämmer, men det kändes väldigt logiskt iallafall.

• sugarrush
    LYCKA TILL MABAJA!!!!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-07-14 14:13:51 följande:
    Det gick bra! 13 mm stor och ny tid om tre veckor. Då ska de även kolla att min cysta gått ner. Var på 34 mm i diameter så det var inte konstigt att jag har lite ont på vänster sida.
    Fasen vad roligt vännen! Jätte-grattis till lillasyskonet i magen!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-07-15 07:56:23 följande:
    Alltså jag är irriterad. Fick ett sms igår av en kompis som frågade om jag var gravid vilket jag bekräftade. Då börjar hon mala om hur avundsjuk hon är på alla som får tätt och hur synd det är om henne med sina missfall. Sen visar det sig att hon är gravid med tredje barnet i v 13. Så hon kommer ha tre barn inom loppet av fyra år! Vad har hon att gnälla över? Ja hon har två ma och två mf inräknat i de här fyra åren. Jag fattar inte varför jag ska må dåligt över att få tätt för att hon vill ha ännu tätare mellan sina. Sen förstår jag inte varför man planerar när nästa ska komma under tiden man är gravid.

Hur hade ni tänkt och tyckt?
    Vadå jag fattar inte?
    Hon ÄR alltså gravid. Men är avundsjuk på alla som är gravida..? Eh, va?
    Och sedan så klagar hon på att hon är avis på alla som får barn tätt, när hon fått tre på fyra år... ja herredudanemej...

Känner mig dock grymt träffad av det där att berätta om sitt missfall när man egentligen borde visa stöd...
    Min syrra blev gravid bara några veckor efter jag fått mitt första mf. När hon ringde i v.7 och berättade att hon var gravid så satt jag hemma, sjukskriven, och blödde ut vårt foster. Hon visste inte om mitt mf för jag hade inte orkat berätta ännu. Så, när hon berättade att hon var gravid var det verkligen jättesvårt att vara genuint glad, eller jo, jag var ju glad för hennes skull, men jag var så upptagen av min egen sorg. Att hålla tyst om missfallet var liksom inget alternativ eftersom hon hade tänkt komma och hälsa på mig bara några dagar senare...

Efteråt var hon JÄTTEARG på mig som berättade, som "förstörde" hennes glädje. Hon frågade mig om hjärtat hade slagit innan fostret dog och ja, det hade det ju, så det sade jag att det hade. Det gjorde henne extremt orolig förstås, men jag tänkte inte så långt, att jag borde ha ljugit om sådana detaljer för att lugna henne.... Än idag klandrar jag mig själv för att jag inte lindade in det bättre.... med det var en svår tid.

Fan, jag blir fortfarande så ledsen att jag börjar gråta när jag pratar om det här. Jag BORDE visat stöd bättre. Men jag var så jävla självupptagen. Och hon är nog fortfarande bitter på mig, även fast jag bett om ursäkt i efterhand.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, jag rekommenderar också ett angelsound. Jag tror jag hörde hjärtljuden för första gången i vecka 10+ eller 11+ med det.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-15 12:51:13 följande:
    Men du hon borde ha visat stöd för dig med.. its a two way street. så känn dig inte allt för skyldig.. När man går igenom nåt sånt så e de inte lätt att styra sina känslor å hur man reagerar..

Jag bröt ihop helt när min svägerska berätta att hon va gravid. hon berätta nyheten på de som skulle varit min bf med den gravidet jag fick MA i v12. Jag va givetvis glad för hennes skull men kunde inte hantera de då. jag bad om ursäkt efteråt och tur som de förstod hon. men som sagt man kan inte styra hur man reagera. spec inte när man är mitt uppe i ett missfall då de e som jobbigast..

Kram på dig!    
    Tack snälla snälla snälla Kjaam. Fasen vad glad jag blir över ditt stöd, det här har ju liksom blivit som en tagg i hjärtat på mig, som jag inte riktigt vet hur jag ska bli av med.

Jag är ju jätteglad att hon fått sin bebis nu, och att vi kommer få jämngamla kusiner. Men hur hon behandlade mig just då, när jag befann mig i missfallshelvetet, tyckte jag var rätt... hårt.. Jag är fortfarande jätteledsen över det, och hoppas den känslan kommer blekna med tiden.
    Jag är medveten om att jag gjorde fel, och jag har bett om ursäkt i efterhand. Men ja, det verkar inte riktigt ha någon verkan, vår relation är stel och konstig nu, vilket jag verkligen tycker är skit-trist.

Skönt att din svägerska är lite mer förstående!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-07-15 16:50:26 följande:
    Ja hon är gravid i v 13... Men först klagade hon på att det är så synd om dem som har massa mf i bagaget och det är orättvist att just de har svårt att få barn. och att hon är avundsjuk på alla som får tätt. Ja hon har två mf och två ma- jag fattar att det är tufft. MEN har man varit gravid 9 ggr under fyra år och resulterar i tre barn (inkl nuvarande grav) kan jag tycka att kroppen kanske är sliten och inte orkar bära på ett barn och därför leder till tråkigheter. En grav tar ju mycket stryk på kroppen... Så först ger hon mig dåligt samvete för att vi blivit gravida och sen är hon längre gången än mig. Jag fattar inte meningen med det hela... Jag blir mest piss off iom att jag och Daniel inte har jättelätt för att bli gravida medan hon bara behöver titta på sin karl och så är hon gravid. och vi blir inte "spontant" gravida utan måste gå på äl-test och räkna dagar och hit och dit.

Nej jag tycker att man ska uppskatta det man har. Jag är som sagt väldigt glad över Wilda och får jag inte fler så fine jag har Wilda!

När jag fick mitt ma fick jag ett sms från samma tjej om att hon var gravid... Då svarade jag att det var kul för henne men att jag ville gratulera när jag kände glädje. Det blev ramaskri! Hon pratade inte med mig förrän 1.5 månader innan ungen kom...
    Ja, man lär sig verkligen att uppskatta det man har.
    Jag tycker att erfarenheter av mf gör att man lättare kan "ta" om någon reagerar hårt när man berättar om sin graviditet. Man har ju liksom lärt sig att det inte har med en själv att göra, eller ens graviditet, utan om deras egna tuffa erfarenheter.

Jag förväntar mig inte alls att folk ska bli överlyckliga över att jag är gravid, när jag berättar. Missfall är ju jättevanligt, så självklart finns det folk i ens omgivning som blr påmind om att de haft missfall. Därför är jag alltid lite försiktig när jag berättar.
    Och när jag pratar om graviditeten försöker jag alltid nämna hur tacksam jag är över att vi kan få barn. (Även om jag har ryggont, inte kan sova, har foglossning, måste ta sprutor varje dag etc. så är det petitesser jämfört med min enorma tacksamhet.)
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Ha en fin vecka tjejer, nu sticker jag o sambon på semester. Ses om 1,5 vecka! (Vid det laget kommer Prommis ha fött barn och MCT kommer ha sett sina spralliga twins i magen än en gång!)
    Kram!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma