Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Mabaja, jag har inte hittat några andra försäkringar som täcker efter vecka 28 faktiskt. Vet du någon som täcker ännu senare så säg gärna till!

Man får flyga fram till vecka 36 för flygbolagen, men att resa under slutet av en graviditet utan försäkring känns ju mer än lovligt risky... Försäkringen täcker ju inget alls OM förlossningen skulle starta eller om man får några komplikationer. Så säg helt hypotetiskt, att du skulle flyga i vecka 34 och har fått det "godkänt" av flygbolaget. OM flygplanet måste nödlanda eftersom något hänt med bebisen, så får du själv pröjsa för kalaset... Eller om du befinner dig på resmålet och plötsligt måste in på en koll.. då är det dyyyyyrt!

Har för mig att Odd berättade att när hon fick missfall (tidigt missfall) i USA utan försäkring så gick det på 25000 spänn. Undrar då vad en förlossning skulle kosta.....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Fast.. Vi alla är nog ganska beredda. Vi i den här tråden delar ju (tyvärr) erfarenheten av att ha haft missfall, så vi alla vet ju att det kan hända. Att bli påmind om det av fler (i detta fall läkaren) känns lite onödigt, kan jag tycka.

MCT, jag vet precis hur jobbiga de där första veckorna var. Jag minns att jag mådde så dåligt emellanåt och var så orolig att jag tänkte "ska det vara såhär vidrigt jobbigt så är det inte värt det, då satsar jag hellre på adoption!"

• sugarrush

Plutten, det kan nog bli aningen eller. Jag hoppas förstås på 2-3 men det kan bli 1-2 också, utan att ngt är fel.

Fan, hormonerna tar kål på mig. Jag har just STORGRÅTIT i en timme för en aptöntig sak. Anledning: Mina systrar väljer varann som faddrar till sina förstfödda och ingen väljer mig. Jo, som andrahandsval, alltså till barn nr 2. Nu har jag grinat som fan bara för detta, FY HELVETE vad tramsig jag är. Skäms på mig!

• sugarrush

Nej men så konstigt plutten! Men digitalt visar ju senare än vanliga CB, de behöver högre hormonhalt för att reagera.
    Hoppas det beror på ngt sä enkelt! På't imorrn igen! Jag håller tummarna!

• sugarrush

Grattis Maria! Härligt att allt gick snabbt och bra!

• sugarrush

MCT, hohoho du kommer få DUBBELT så mycket av allt! Ojojoj!
    Men du vet, du kommer få dubbelt så mycket utdelning i slutändan! Så äre! 

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 09:42:58 följande:
    Mmm... dubbelt så många bajsblöjor, spyor, tvätt, skrik...... fast kanske också dubbelt så många leenden och skratt..=)
    Ja, förmodligen blir det ännu bättre utdelning än så! Tänk när de kan börja leka ihop! Då kan du luta dig tillbaks med en kopp kaffe och pusta ut... för då behöver du inte underhålla dem varje sekund, de kan ju leka med varandra!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 09:56:09 följande:
    Sant.. har inte tänkt på det där....

Funderade lite häromkvällen... undrar vad som är "jobbigast"? Att ha två i samma ålder med samma behov samtidigt.. eller att ha en tvååring och ett spädbarn som båda pockar på uppmärksamhet med har helt olika behov....  det _känns_ som det borde vara svårare med det senare.. att man blir mer splittrad?
    Jag håller med dig. Även om det blir mkt bajsblöjor och förmodligen superlite sömn ett tag så blir det nog kanon efter bara 1-2 år.
    Tänk vad smidigt och stimulerande att kunna gå på barnaktiviteter som passar perfekt till BÅDA barnen! (det är få flerbarnsföräldrar förunnat) De kommer kanske inte alls gilla samma saker när de blir äldre (de kommer ju snarare vara som syskon eftersom det är tvåäggs) men när de är små borde de stimuleras av samma saker vid samma tidpunkt. Skitbra ju!

Jag och min sambo vill ha barn tätt (om vi kan) av anledningen att de kommer kunna ha så stor glädje av varann då. Det kommer dina VERKLIGEN kunna ha! Från dag 1, typ!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 10:07:52 följande:
    Ooooom det går vägen... vågar inte drömma än! =)
    Nu har jag skrivit två långa inlägg till dig som bara försvann... HATA MIN JOBBDATOR!!!!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-07-13 10:07:52 följande:
    Ooooom det går vägen... vågar inte drömma än! =)
    Jo, nu försöker jag igen.
    Den där första trimestern är VIDRIG, lider så med dig som är där. Det kändes som om man bara väntade på ett nytt missfall... Men kämpa på, nu är det väl drygt 5 veckor kvar till du kommer in i vecka 13? Jag VET att du fixar det, du är starkare än du tror!!!! Och på vägen dit så har du ju många koller väl?

För mig var det väldigt skönt att ha VUL ungefär varannan vecka i början, jag bokade några privat och några fick jag genom sjukvården. Medicinsk behandling, som både du och jag har fått, fyller två funktioner också, både är det lugnande och så hjälper det graviditeten på traven.
    JAG VET ATT DU FIXAR DET HÄR!
    Superkram!!!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma