Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Vad gulliga ni är, kära vänner! Tack för att ni bryr er om!

Mabaja, din dotter är så sjukt söt att man nästan vill röva bort henne!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-06-28 16:09:14 följande:
    Sugar;

Men då.. tänkte om de spridit sig, dvs sepsis.. men inte de :( Fy va jobbigt! Hur mycke dropp fick han nu då? :/ Hoppas allt blir bra snart!

Kramar! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, det finns ju såklart en risk för det... vi får väl se vad proverna säger. Jag  hoppas på en lättbehandlad parasit, så att vi kan få en förklaring till eländet, och så att han kan få behandling och bli frisk. 
    Tror bara han fick en påse dropp, han var inte så farligt uttorkad.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 18:02:15 följande:
    Säg åt devin att ställa sig i kö på inköpslistan! Jag kommer få tillbringa en dag med att handla åt folk....  men springer jag på nått så....

typ en raffig outset i nitar och läder... med döskallar...
    Såg du affären jag tipsade dig om. Jag köpte MYYYYYCKET där när jag var i NY förra hösten! Värsta drömaffären!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 18:18:11 följande:
    Japp jag såg den! Har printat en karta med den och det blir nog ett besök där!
    Lite nojjig bara... sist så gick jag och drog på ett köp av större bh... sen när jag väl gjorde det så tog det bara några dar så fick jag mitt MA... det har satt sig lite i skallen....
    Samma hände för mig. Jag handlade grejer och sedan så fick jag ma. Surt som fan var det. Jag gömde alla mina fina nya gravidkläder långt ner i en låda och kände mig lurad.

Men nu, när jag blev gravid igen, så var det så fantastiskt att få ta fram dem igen, när vecka 12 var passerad! Jag hade verkligen längtat efter det! Det var verkligen sååå skönt att ha lite grejer färdigshoppade när det började bli trångt, och så fin man känner sig i en gravidmage när man har lite snygga kläder som framhäver den!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-06-28 18:30:15 följande:
    Mmm...kanske ska våga... man får ju tänka lite annorlunda nu då.. jag kommer ju få mage när det blir kallare... så jeans är kanske inte dumt... så mkt billigare ut också än här hemma..
    Ja, det var verkligen billigt, H&M-priser. men MYCKET roligare grejer än vad som finns på H&M här hemma. Och så får man en personal shopper (för gravida ska ju inte bära!). Och så får man juice och så har de en uppstoppad mage i provrummen som man sätter på sig under kläderna för att se hur de ser ut om ett par månader! Helfestligt!

Jag köpte två gravid-bh:ar, flera par byxor (jeansen är verkligen snygga som sjutton!), några linnen, några långärmade tunna tröjor, en drös super-enkla klänningar med knytning underbysten och så några grejer som var så vinteranpassade att jag ite använt dem en enda gång nu faktiskt. (Men dem kan jag ju alltid ge bort dem i present till vänner som blir på tjocken.)

Våga våga våga! Du vet, någon gång kommer det ju att gå vägen, och jag tror starkt på att det är just den här gången!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Alicia: nej som tur är har har inte ehec. Man ska tydligen ha blodiga diarréer då, det har inte han.
    Den där påsen dropp gjorde jäklar i mig susen! Han har varit bättre än på läge ikväll!

Telgebo: drick lite isvatten eller kall cola, ät några dextrosol eller ngt annat sött och gå och lägg dig raklång i sängen så ska du se att de blir fart på bebisen!

• sugarrush
    Evve81 skrev 2011-07-01 08:28:28 följande:
    Gah jag blir galen på denna svamp som ALDRIG går över. Var på toa nu och då var det dessutom lite blodblandat i trosorna men så länge det inte kommer mer borde det väl inte vara någon fara? Bebis rör sig och det var inget på papperet när jag torkade mig. Kommer det mer måste jag väl ringa och kolla men annars kan det ju vara slempropp eller nåt va??
    Ingen aning.. ring förlossningen och fråga!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mabaja, vill bara säga att jag vet hur jobbig den där oron är! Tycker synd om dig! Hoppas tiden går snabbt fram till VUL! Kram!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Nikki GBG skrev 2011-07-03 10:12:40 följande:
    har en fråga angående det här med att resa när man är gravid...
    är gravid i v 5 i morgon "troligtvis" haft en sparsam blödning under ett par dagar från bim.. som jag hoppas var ofarlig..(ska till sjukhuset idag och ta hcg för de vill se så det ökar som det ska, ev vul senare i veckan beroende på vad hcg visar)
     min sambo fyller 30 och vill hemskt gärna bila ner genom europa till Italien under 10 dagar under våran semester om en vecka.. kommer då vara i v 6-7, mår än så länge bra men man vet ju inte när illamåendet dyker upp. sen är jag lite orolig eftersom jag redan har 2 tidiga missfall bakom mig.. med bil, visserligen en ny och säker audi så kommer man inte hem så fort om något skulle hända utomlands.
    jag har även diabetes typ 1 vilket innebär lite mer komplicerad graviditet.
    jag och min sambo har aldrig rest utomlands tillsammans och detta är kanske vårat enda tillfälle på ett bra tag att få resa tillsammans ensamma. jag vill unna honom detta också när han fyller 30 och allt..
    vi kommer övernatta i 3-4 olika länder och man tänker ju på det här med ehec och magsjuka..
    vad man inte ska äta osv.. jag är orolig för ganska mkt och hade helst tagit flyget ner men förstår min sambo, ny bil och självklart vill han bila då.. man ser dessutom såå mycket mer på vägen ner än man gör från ett flyg.
    vad bör man speciellt tänka på som gravid och vad ska man ha med sig i bagaget??
    Tänk på det vanliga... drick bara vatten på flaska, ingen mjukglass, undvik alltid is i dryck som du beställer (den är ofta gjord på kranvatten). Färsk sallad kan ibland vara sköljd i dåligt vatten också. Kolla att ala mjölkprodukter är pastöriserade. Kolla att köttet är genomstekt.
    Har blivit lite nojig själv nu när min kille har haft en magsjuka i flera veckor efter en turkietvistelse. Förmodligen fick han i sig ngt skit via is i drycken eller sallad som sköljdes i kranvatten.
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma