Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

MCT, stackare. Håll ut, om några veckor blir det förmodligen mycket bättre.

• sugarrush

Kjaam: ja vi har köpt respisence andningslarm. Testade på mig själv och det funkade jättebra och var väldigt enkelt att förstå sig på. Köpte det (nytt och ouppackat) på tradera så det blev en hel del billigare än i affären. Tradera är en riktig guldgruva!

Ni som mår illa, jag lider med er! Det var det symptomet som varit jobbigast på hela graviditeten för mig. Hoppas det blir bättre snart!

MCT, grattis, redan i vecka 10!! Känns som om det går jättefort ju!

• sugarrush

Kjaam: beklagar verkligen! Så sorgligt! Största kramen till dig!

• sugarrush

Shit, känns som man är nygravid igen! Illamående, superyrsel, trött som fan och växtvärk i ligament eller vad det nu är. Och konstant hungrig! Men nu är det bara att härda ut! (plötsligt låter det där erbjudandet om induktion på BF riktigt lockande... )

• sugarrush

Hmm känner igen det där. Nu har jag antingen början på en seriös förkylning (inte omöjligt eftersom sambon är förkyld) eller halsbrännan from hell.. Jaja, bara 9 veckor kvar.
    Hur mår du än så länge Safireee?

• sugarrush

AngelicaJo, grattis till nya graviditeten! Förstår att det känns läskigt i början, tror alla härinne har haft det så... Man blir ju sådan efter att ha haft mf. Men den här gången ska det gå bra! Även för dig Mabaja! Sådeså, lyssna nu på tant Sugar!

• sugarrush

Lycka till SoMa! Hoppas på (minst ett) pickande hjärta därinne!

• sugarrush

Grattis SoMa! Nu jäklar blir det bebis!

• sugarrush

Usch, har åkt på en förkylning! Inte kul alls! Så ont i halsen, feber och täppt. Och i helgen har jag besök av 10 pers så jag har verkligen inte tid att vara krasslig, har så sjukt mkt att fixa: måste handla, städa, montera en spjälsäng, tippskydda ett par möbler då några av gästerna är små barn.. Hur ska jag orka??????

• sugarrush

Tack söta ni! Ja fasen vad förkylningar kommer otajmat! Har tagit mig iväg o handlat, nu ska jag vila. Strepsils, Alvedon och fishermans friend är min räddning idag!

AngelinaJo, vi gjorde också KUB privat för att få en fingervisning. Jag var inte speciellt orolig, men jag ville verkligen ta reda på så mycket som möjligt om vårt barn. Vi fick bra siffror så vi gick aldrig vidare med fvp, lägre risk än vad min ålder hade som standard (jag är 32 år). Du kan ju alltid börja med ett KUB, de allra flesta upptäcks ju trots allt genom detta ofarliga test. Och därefter, fundera vidare på om du vill göra fvp/mkp. Lycka till!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma