lilla snöflingan skrev 2010-05-02 12:47:04 följande:
Det låter bra det. Jag tittade på dina test faktiskt. Det lugnade mig lite, problemet är att jag inte vet riktigt hur långt gången jag är eftersom jag inte vet vilken dag jag ska räkna som första blödningsdag i förra mensen, dessutom har jag oregelbunden mens i vanliga fall. Igår trodde jag att jag kanske var på BIM+3 men idag har jag gjort en ny beräkning så då kanske jag är på BIM-2 istället, då är det ju inte så konstigt att plusset är svagt Det konstiga är att jag trodde att jag skulle klara av att vara lika glad som förra gången, eftersom jag har insett att man inte blir mindre ledsen för ett missfall om man har oroat sig en massa eller inbillat sig att man inte är gravid. Förr eller senare måste man inse att man var gravid och förlusten blir lika stor i alla fall. Dessutom är det faktiskt mindre risk att få två missfall på rad än att bara få ett Men sen finns ju oron där för att det är något "fel på en" som gör att man får missfall. Sorry om jag typ "tar över" er tråd, kände bara att jag behövde skriva av mig lite...
Du tar absolut inte över tråden! Utan denna tråden är till för just den anledningen att vi ska kunna ställa upp för varandra när det känns lite motigt! Och alla här känner ju igen sig i ens egna känslor eftersom de andra vart med om samma sak!
Flickor på tal om det vi snackade om att hålla tyst och berätta om sin graviditet. Det var ju inte det enklaste direkt. När jag kom till jobb igår så hade de väntat att boka "vissa" undersökningar tills jag kom igår. I vanliga fall jobbar jag med många olika arbetsuppgifter på min sektion. Och på min sektion ingår det ganska mycket genomlysningsundersökningar, eftersom vi bara är två i vårat jourlag från samma sektion så brukar det bli jag som alltid går in på dem på jourerna. Nu hade de bokat ett helt drös med undersökningar där jag skulle stå i ett rum med strålning :/
Så jag fick ju erkänna som det var att jag är gravid och vill inte gå in där. Så då var den hemligheten förstörd :/ Varför kan man inte ha ett normalt jobb där man kan vara lite hemlig i dessa situationerna.
Och just det för er nya, som ni hör på mitt "nickname" så jobbar jag på röntgen ;P