Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

WeWant skrev 2010-04-30 10:30:17 följande:
    Försvinner från denna gruppen. Missfall imorse.. Lite bruna flytningar, men symtomerna som onda bröst försvann under natten.. Bara väntan attt de ska komma igång och starta på ny kula. Tredje gången gilt !Lycka till allesammans ! Kramar
    Hoppas det är en nidis!! Tråkigt att du ska behöva uppleva det en gång till Men jag håller tummarna för att mf uteblir och bebsien mår bra!
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-04-30 10:47:27 följande:
    Nu är jag här Tog ett digitalt i morse och de härliga bokstäverna GRAVID kom upp!!! Gaaaahhhhhh JAG ÄR GRAVID!!!
    Härligt!!! Det är svårt att förstå så här i början...Vi har en på jobb som är helt sjuk på att se eller känna när folk är gravida! Hon kommer och tar på ens mage och säger typ goshigoshi goshi eller nåt annat ohörbart! Alltså hon gjorde det på mig idag!!! Alltså på bim dagen i mina vanliga stora jobbkläder magen defintivt inte större än så länge. Och mig är inte den första hon gör det på även 2 st andra här på jobb! Den ena innan hon själv visste om det!! Så sjukt!

Jag blev iaf jätteglad. Hoppas hon fick en bra känsla så att jag kommer få en liten :)
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-04-30 22:01:02 följande:
    Tack för välkomnandet in hit. Jag har ju inte fått mf innan ja +.a nu, men hoppas de går bra ändå =) Har dock fått mf innan jag +.a med mitt 2.a barn, så jag förstår hur ni mår.Hoppas vi alla får följas åt i 9månaders väntan på  och även efter-tiden =)
    Skriv gärna upp dig på listan längre bak i tråden! Såklart du är välkommen ett missfall är ett missfall oavsett när det inträffade!
  • rontgensyrran
    WeWant skrev 2010-04-30 18:17:40 följande:
    har fortfarande bara lite bruna flytningar, bara pyttelite färst blod. Men kvinnokliniken gör inga vul så där tidigt. Bara o vänta och så. Förrväntar mej ingenting.. Vill bara allt ska börja så att jag kan jobba på måndag igen, har varit hemma denna vecka med förkylning >.<
    Jag håller tummarna för dig att detta vár det enda som kommer att komma :) Och att det verkligen var en nidis. Det låter ju onekligen som det + att som smålandsjänta sa så hade hon haft exakt samma under sin tdigare gravidtet.
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-04-30 21:44:57 följande:
    Ja det är verkligen helt sjukt vad folk kan känna av att man är gravid! Jobbar på ett gruppboende och tidigare i veckan, innan jag plussade, kome en av de boende till mig och berättade att han hade drömt om mig och att jag fick ett barn. En pojk sa han så vi får väl se vad det blir! Helt sjukt, jag bara skrattade och sa kanske någon gång då jag absolut INTE hade en aning om att jag var/är gravid!
    Hoppas det stämmer härligt isf! Nu får du väl skriva upp dig på våran lista? Det är ju BIM dagen idag :D
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-05-01 10:21:08 följande:
    Hej tjejer! Tror jag klämmer in mig hos er jag!Kör ju med IVF så för oss räknar jag ju endast de försök vi gjort innan vi lyckades igen efter MF. Beräknad förlossningNovember 2010December 2010Maria204 24 december (2:a försöket efter MA)Maria A 78 24 decemberWeWant 25 decemberNo way 28 decemberAnna TheSunshine 29 december (2: försöket efter 2 MF) Januari 2011Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)Mini Söderling 2 januariRontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)Smålands jänta i storstaden 7 januari (4:e försöket efter MF)toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)Februari 2011
    Välkommen till oss!

Tänk att vi alla ska få bebisar i slutet av året/början på nästa! Känns helt otroligt, resan dit känns lång speciellt eftersom det har varit nån enstaka backe man rullat nerför. Men nu är vi på väg iaf!
  • rontgensyrran

Maria A, det som inte får hända oss i den här gruppen! Vi som redan har upplevt smärtan att förlora våran lille knodd. Jag tycker helt att detta är på tok för smärtsamt för att upplevas mer än en gång! Livet är inte rättvist!

Blöder du mycket?

Och välkommen alla nya! Skriv in er i listan ni som inte har gjort det :)

• rontgensyrran
    lilla snöflingan skrev 2010-05-02 12:15:38 följande:
    Hejsan! Jag är gravid, tror jag, eller vet, fast jag inte riktigt vågar hoppas. Fick MA i vecka 12 i början på mars. Trodde jag hade bearbetat det ganska bra, men nu känns det mesta bara tungt. Plusen är så svaga (titta gärna i mitt galleri) och av någon anledning har jag just nu väldigt svårt att tro att allt ska gå vägen. Förra gången jag plussade började tankarna direkt med hur allt skulle bli när vi skulle få barn. Nu känns plusset bara som början på en lång resa, jag vet att det är så mycket som kan gå fel och så långt kvar tills jag har min bebis. Jag vågar inte riktigt se mer än några veckor fram. Jag har världens humörsvängningar (som jag vet delvis beror på att jag är gravid) som gör att jag gråter och är ledsen, är glad och lycklig och deppig om vartannat. Jag önskar att jag kunde känna mig lika glad som jag gjorde förra gången jag plussade, kan ni hjälpa mig?
    ´Hej och välkommen! Även mina test var väldigt svaga till en början men har nu växt sig starkare. Tar ju ca 2-3 dagar innan hcg stiger på stickorna. Du kan kolla i mitt galleri om du vill på mina tester där.

Du är säkert gravid! Så grattis! Men vi alla känner tyvärr igen oss i din historia. Vi är rädda för ett nytt mf/ma. Och vågar tyvärr inte glädja sig i samma mån i denna gravíditeten som den förra. Då man inte upplevt allt det där hemska!

Men denna gruppen är ju till för oss som upplevt samma sak och finns där och stöttar varandra när vi har det kämpigt och nojar ihjäl oss!
  • rontgensyrran
    lilla snöflingan skrev 2010-05-02 12:47:04 följande:
    Det låter bra det. Jag tittade på dina test faktiskt. Det lugnade mig lite, problemet är att jag inte vet riktigt hur långt gången jag är eftersom jag inte vet vilken dag jag ska räkna som första blödningsdag i förra mensen, dessutom har jag oregelbunden mens i vanliga fall. Igår trodde jag att jag kanske var på BIM+3 men idag har jag gjort en ny beräkning så då kanske jag är på BIM-2 istället, då är det ju inte så konstigt att plusset är svagt Det konstiga är att jag trodde att jag skulle klara av att vara lika glad som förra gången, eftersom jag har insett att man inte blir mindre ledsen för ett missfall om man har oroat sig en massa eller inbillat sig att man inte är gravid. Förr eller senare måste man inse att man var gravid och förlusten blir lika stor i alla fall. Dessutom är det faktiskt mindre risk att få två missfall på rad än att bara få ett Men sen finns ju oron där för att det är något "fel på en" som gör att man får missfall. Sorry om jag typ "tar över" er tråd, kände bara att jag behövde skriva av mig lite...
    Du tar absolut inte över tråden! Utan denna tråden är till för just den anledningen att vi ska kunna ställa upp för varandra när det känns lite motigt! Och alla här känner ju igen sig i ens egna känslor eftersom de andra vart med om samma sak!

Flickor på tal om det vi snackade om att hålla tyst och berätta om sin graviditet. Det var ju inte det enklaste direkt. När jag kom till jobb igår så hade de väntat att boka "vissa" undersökningar tills jag kom igår. I vanliga fall jobbar jag med många olika arbetsuppgifter på min sektion. Och på min sektion ingår det ganska mycket genomlysningsundersökningar, eftersom vi bara är två i vårat jourlag från samma sektion så brukar det bli jag som alltid går in på dem på jourerna. Nu hade de bokat ett helt drös med undersökningar där jag skulle stå i ett rum med strålning :/

Så jag fick ju erkänna som det var att jag är gravid och vill inte gå in där. Så då var den hemligheten förstörd :/ Varför kan man inte ha ett normalt jobb där man kan vara lite hemlig i dessa situationerna.

Och just det för er nya, som ni hör på mitt "nickname" så jobbar jag på röntgen ;P
  • rontgensyrran
    kajsalisa skrev 2010-05-02 17:32:04 följande:
    Jag har en fråga tjejer. Någon som vet vilken mängd folsyra man bör få i sig per dag? Jag har ätit rena folsyretabletter i ett halvår ungefär, men dom tog slut igår. Har Mitt val kvinna hemma, som också innehåller folsyra och tog två såna idag. Vet dock inte om det är tillräckligt. Nån som vet?
    Det är fullt tillräckligt jag äter det själv 2 tabl dagligen. :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma