Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

KMW skrev 2012-06-04 13:37:26 följande:
    Helt sjukt! Det har gått bra. Det trodde jag ALDRIG! Var så övertygad om att den var död.
    Perfekt storlek, 67 mm, 156 bpm och två armar och två ben. 13+0 enligt dem och bf 10 dec.
    1:10890 för DS och 1:128522 och 1:302547 på dom andra två.
    Är så sjukt lättad och totalt utmattad. Skulle behöva sova ett dygn känns det som...

Underbart att höra!!!! Så härligt att allt är bra!!
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-05 10:36:49 följande:
    Oj oj oj...vilken liten VILDING!!! Läkaren skrattade gott och fick till slut ge upp med sina försök till att mäta för lillgrodan låg ju inte still en enda sekund! Sparkade och viftade och simmade från ena sidan till den andra...SÅ UNDERBART!!

Planen nu är rik nästa och sedan tul och förlossningsplanering i v35
    Härligt att allt ser bra ut!

Själv så väntar jag med spänning till på fredag. Första titten! Känner mig hyfsat trygg att där är någon eftersom jag mår illa och känner mig tämligen gravid. Det gjorde jag i nte den gången jag fick mf. Så jag hoppas det stämmer nu med!  
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-06-05 14:03:08 följande:
    Grattis odd! Haha, visst är det kul när de sprallar! :) min gyn skrev i journalen "mycket livligt foster".. Man blir så stolt ;)

Hoppas det är sista javisst så du kan få slippa tjatet ;)

Du känner säkert rätt, småbustroll! Hur långt gången skulle du vara då?

7+0 på fredag....
  • SmåBustroll

Har nu varit och gjort UL. Ja det blev ett UL. Barnmorskan sa att utifrån min kropsform så kan vi ju prova med det förts och se om vi ser. Ovh det gjorde vi En liten böna, en vecka äldre än jag trott. Så 8+1 snarere än 7+0. Eftersom vi gjorde UL istället för VUL så såg man inte små armar och ben så supertydligt. Men man såg hjärtat KLART OCH TYDLIGT (hon hade säkert gjort VUL om jag propsat på det, men var nöjd att slippa och såg bra nog så var nöjd med UL). Så skönt.

Så nu skall jag ta och ringa min BM och be om inskrivning. Dock tror jag hon har ferie en del i sommar.

• SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-06-08 12:00:28 följande:
    Åh GRATTIS!!! Och vilken lyx med en vecka mindre att längta

Ja det var trevligt med en extra vecka!
  • SmåBustroll

Tack. Nu skall jag klura ut vad jag skall äta som mellanmål så jag inte ramlar ihop innan middag Känner att jag måste äta ofta för att inte bli yr och mer illamåeende. Skönt med lite symptom, men skönt när de går över också känner jag

• SmåBustroll

Inte kul när nära och kära lägger sig i på det sättet. Hoppas hon tar ditt mail på rätt sätt och hödanefter inte säger sånna saker till dig!

• SmåBustroll

Grattis Javisst!

Mimmi. Kram!! Hoppas det blir en vacker, varm härlig sommar så tiden till Oktober går snabbt!   

• SmåBustroll

Vet att tavegylen är gammal och välprövad. Men nu börjar de senare varit med på marknaden så länge att hyfsat uppdaterade läkare brukar okeja några av dem. Cetirizin tex. Men lite beroende på läkaren, vad de tycker. Själv tar jag/har tatt cetirizin. 

Be läkaren kolla janusinfo.se och läkemedel under graviditet för att bedömma om de tycker den är ok för dig 

10 hela veckor i morgon! Tiden går fort. Skall till barnmorskan om två veckor. Hoppas få lyssna lite på hjärtljuden då. Sen får jag nog snart berätta för min omgivning. Börjar se lite rund ut... (fast det är nog mest bara mina trööööööga tarmar, men ändå )

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma