• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

I morgon ska jag till frisören hihi vad spännande! Får se vad jag vågar göra...har ju så långt hår och klippa allt för mycket på längden vill jag nog inte...men kanske någon lugg? Haha, iiiingen aning! Ska se vad frisören säger

Och igår förresten, då kom våran mjuklift jag köpte. Tjohoo! Den är sååååå fin! Men...haha...liiiite lite stor för våran Phil & Ted vagn! Men jag har tagit ut sidostyckerna som gör sidorna hårda (den kan ju omvandlas till åkpåse) och då passade den mycket bättre  

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-12-16 13:57:00 följande:
    I morgon ska jag till frisören hihi vad spännande! Får se vad jag vågar göra...har ju så långt hår och klippa allt för mycket på längden vill jag nog inte...men kanske någon lugg? Haha, iiiingen aning! Ska se vad frisören säger

Och igår förresten, då kom våran mjuklift jag köpte. Tjohoo! Den är sååååå fin! Men...haha...liiiite lite stor för våran Phil & Ted vagn! Men jag har tagit ut sidostyckerna som gör sidorna hårda (den kan ju omvandlas till åkpåse) och då passade den mycket bättre  

*kram*
    åh jösses i morgon blir det spännande men jag tror nog frisören med vad hon/han gör som pasar dig

O härligt med att mjukliften kom gumman nu börjar det ju vara dags för dig och alla här
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
  • Odetta

Havsklippan:

Hej gumman....jag tänker så mycket på dig ska du veta! Ska hålla mina tummar för er i morgon och det ska banne mig vara ett bra resultat då!

*massor med massor med kramar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-16 11:53:52 följande:
    Oj oj, ska du kanske ringa in och kolla med BM eller läkare?
    Min barnmorska vet redan om att jag har mycket sammandragningar. Men risken är ju enbart att jag föder snart, vilket de inte hindrar ändå. Men ska till barnmorskan i morgon och funderar på att låta henne kolla om jag har börjat öppna mig. Jag får se vad hon säger imorgon. Ska vila mig nu i kväll och har tagit två panodil så får vi se om det lugnar sig till kvällen.
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-12-16 13:29:14 följande:
    att vara överaktiv kan lätt göra att magen tränar lite extra, eller snarare att kroppen blir lite tröttare och känner av träningen på ett annat sätt. Prova att ta ett bad eller en varm dusch och en alvedon...försvinner sammandragningarna och det onda så är det lugnt, då är hon inte på väg ut ännu.

*bamsekram*
    Har vart iväg nu med, men har tagit två panodil och tänkte inta soffan nu hela kvällen och ta en varm dusch sen. Sammandragningarna kommer och går hela tiden, men tycker att de är värst vid vila. Borde inte slemproppen gå först innan förlossningen drar igång??? Hoppas på det, så det inte är dags ännu.
  • mallanis

Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80
    Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?
    bubblet tror jag att jag kände första gången i v 14 eller 15... man borde skriva ner det

nu känner jag tydligt när den kickar och lever runt, det är så mysigt. Snart upplever du också det Men det är även en liten läskig känsla hihi.

Jag börjar tjocka på mig och känner inte igen min figur längre, är liksom jämnt tjock över mage och rygg osv... ngt har hänt! Dock bara 3 kg plus än så länge!
  • rontgensyrran
    Havsklippan: Skönt att höra från dig. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut för eran del imorgon. Vad bra med försäkringskassan, jag hade förresten inga problem med dem heller utan det tog tid innan de handledde mina ärenden men sen efter jag fått en utbetalning så har det flytit på. Hoppas det är positiva nyheter imorgon. Kram

På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-12-16 15:30:14 följande:
    bubblet tror jag att jag kände första gången i v 14 eller 15... man borde skriva ner det

nu känner jag tydligt när den kickar och lever runt, det är så mysigt. Snart upplever du också det Men det är även en liten läskig känsla hihi.

Jag börjar tjocka på mig och känner inte igen min figur längre, är liksom jämnt tjock över mage och rygg osv... ngt har hänt! Dock bara 3 kg plus än så länge!
    hahha redan då? Och det är din första bebis! Då kanske det var klimpen jag verkligen kände igår! =) sparkar ja jag längtar men längtar nästan mest efter att mannen ska få känna. Verkligt för mig och vi har ju sett klimpen flera gånger men ändå längtar tills han får märka av vår bebbe mer än att jag pratar konstant om den ;) hhhaha
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-12-16 15:33:40 följande:
    Havsklippan: Skönt att höra från dig. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut för eran del imorgon. Vad bra med försäkringskassan, jag hade förresten inga problem med dem heller utan det tog tid innan de handledde mina ärenden men sen efter jag fått en utbetalning så har det flytit på. Hoppas det är positiva nyheter imorgon. Kram

På väg mot syskon har väl inte vart här inne idag??? Undrar om det betyder att hon ligger på förlossningen nu kanske?
    hon har varit trött o sovit ingen bebis än men snart hoppas jag
    hon har inte kunnat sova inatt då hon mått dåligt ''vinter sjuka''
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma