• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • inga76

Näe, fy f-n!! Vilket elände, maria! Jag beklagar verkligen. Det är så sjukt jobbigt. Hoppas att ni kan hitta tid att ta hand om varandra mitt i allt som händer. KRAM!!!

• Nataliesliv

Vill bara säga till er som är gravida lite längre gånget att köpa en angelsound. Vi är nu i vecka 17, men lika oroliga som i vecka 6. Även fast vi vart på ett par ultraljud och fått se vår fina bebis sparka där inne.
    Fick hem angelsoundet igår och det känns verkligen tryggt att när som helst kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det lugnar mig så mycket och det tror jag är jättebra för bebisen att jag inte är stressad av oron.

• PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-06-09 14:19:39 följande:
    Vill bara säga till er som är gravida lite längre gånget att köpa en angelsound. Vi är nu i vecka 17, men lika oroliga som i vecka 6. Även fast vi vart på ett par ultraljud och fått se vår fina bebis sparka där inne.
    Fick hem angelsoundet igår och det känns verkligen tryggt att när som helst kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det lugnar mig så mycket och det tror jag är jättebra för bebisen att jag inte är stressad av oron.
    Hade ett A-S med mitt 2a barn, hörde från ca v 12?? står i min press. De va rätt skönt, men ändå oroväckande om man inte hittar ljuden, vilket kan va svårt i början innan man vet hur dem ska låta.

Å oftast e man orolig i början, tills man kommit förbi de kritiska veckorna.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta
    Nataliesliv skrev 2010-06-09 14:19:39 följande:
    Hej på dig!

Vi kommer inte köpa ett sådant! Mellan varven så har jag funderat på det, men jag har kommit fram till att dem gångerna man inte skulle hitta nått hjärta så skulle jag nog bli på tok för orolig att det nog faktiskt är bättre för mig att låta bli att köpa ett sånt. Men jag gillar idee och förstår om det lugnar....jag skulle nog bli beroende av den!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Bjornis
    maria204 skrev 2010-06-09 10:56:46 följande:
    Tack för alla tummar, men det hjälpte tyvärr inte. Det blir en skrapning till, nu på fredag. Gråter Jag är trött, ledsen och tom. Känslorna känns igen... Idag är jag hemma från jobbet, men imorgon tänker jag gå på avslutningen och sedan ska jag prova brudklänningen. Ikväll ska vi träffa prästen. Allt känns så absurt! Min älskade sambo grät han också idag. HAn var verkligen inte beredd på det här. Fostret hade inte växt som det skulle och det fanns ingen hjärtaktivitet och inget flöde till det heller. Fy fan! Jag vet inte om jag kommer våga försöka igen. I alla fall tar vi en paus nu över sommaren och försöker leva i nuet.

Lycka till ni andra!
    Å usch, *ryser* Så fruktansvärt orättivst. Jag hoppas innerligt att ni får en ordentlig koll nu. Typ risk för proppar osv. Skickar massor av kramar!
  • Lallan

Maria204: Blir så ledsen för er skull, känns inte rättvist

Apropå angelsound: Har ett sådant och det var bla med hjälp av det som jag blev säker på att det gått som det gjort sist när jag inte hittade några hjärtljud. Var dock glad att jag kunde konstaera det själv och inte gick flera veckor pga att bm mfl lyckades lugna mig.

Den här gången hör jag hjärtljud men det lugnar ändå inte lika mycket eftersom att jag inte vet om jag hör båda eller bara en. Vill kolla upp med vul snart igen men har inga blödningar eller liknande så jag tror att det blir svårt. överväger kub enbart för att få se om båda lever eller inte.

• Cat79

Maria204: Så jävla orättvist livet är......... din stackare. Sänder dig varma styrkekramar och hoppas du kommer hit när du är redo igen.

• rontgensyrran

Usch idag, har jag blivit jättenojig att allt inte är som det ska att jag drabbats av ytterligare ett MA. Jag tror att det är att jag närmar mig dagen då jag fick blödningar sist och då det konstaterades att fostret dött. v 10+1, vilket motsvarar denna graviditeten på lördag.

Har fått molvärk idag igen vilket jag inte haft på några dagar och direkt får jag för mig att nåt är fel. Usch jag vill bara ta ultraljudsapparaten på jobb och köra över magen för att se om allt ser normalt ut, större och med hjärtslag. Men ska försöka stålsätta mig.

Varför är man så stark vissa dagar för att bara bli svag sekunden senare?

Man mår ju tyvärr inte bättre av att läsa om att andra drabbas av min största fasa :/ Är såå rädd för att hamna där igen.

Sådär detta blev ett total egoinlägg. Men kände att jag behövde ventilera lite *kram på er*

• Lallan
    rontgensyrran skrev 2010-06-09 20:54:16 följande:
    Usch idag, har jag blivit jättenojig att allt inte är som det ska att jag drabbats av ytterligare ett MA. Jag tror att det är att jag närmar mig dagen då jag fick blödningar sist och då det konstaterades att fostret dött. v 10+1, vilket motsvarar denna graviditeten på lördag.

Har fått molvärk idag igen vilket jag inte haft på några dagar och direkt får jag för mig att nåt är fel. Usch jag vill bara ta ultraljudsapparaten på jobb och köra över magen för att se om allt ser normalt ut, större och med hjärtslag. Men ska försöka stålsätta mig.

Man mår ju tyvärr inte bättre av att läsa om att andra drabbas av min största fasa :/ Är såå rädd för att hamna där igen.

Sådär detta blev ett total egoinlägg. Men kände att jag behövde ventilera lite *kram på er*
    Känner igen mig precis i det du skriver. Jag har ju min gräns nästa vecka då jag passerar 12+4 och vill bara se att allt ser bra ut efter den dagen. Ger ju ingen säkerhet egentligen men känns så just nu.
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-06-09 20:54:16 följande:

Det är en naturlig känsla tror jag!
    Jag fick till min glädje ett ul på dagen då jag skrapades med mitt ma, dvs 12+0.. Maskinen de använde var från stenåldern, den checkade ut från sjukhus för typ 10 år sen. Men den funkade på mig, suddigt och dant men en sprattling! Det var det viktigaste..!

Beklagar ditt missfall Maria204!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma