• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:
    Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!
    Håller tummarna för dig! *kramar*
  • Bjornis
    Odetta skrev 2010-06-10 16:03:34 följande:
    Bjornis!

YESYESYES!!!!

Nu är der bara en kvar idag som vi väntar rapport ifrån
    Solig Tack!
    Ja nu hoppas vi på fina nyheter från sommaren!
  • Happiness

September 2010
    MB73 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja, 30 september (3e försöket efter MA)

November 2010
    Nataliesliv 20 nov (1a försöket efter MF)

December 2010
    Majmamman08, 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84, 14 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Lallan 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 24 december
    Maria A 78 24 december
    Bjornis 25 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Ebebis08 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way 28 december
    Anna TheSunshine 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79: 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 BF 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)

Januari 2011
    Kajsalisa 2 januari (2:a försöket efter MA)
    PåvägMotSyskon 5-6 Januari.
    Rontgensyrran 6 januari (3:e försöket efter MA)
    Mami82 6 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    toksnippa 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01, 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla, 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ 17 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

Februari 2011
    Odd 7 februari (första försöket efter 4 mf på raken)                                                                
    Inga76 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

• inga76

Happiness - vad tråkigt, jag beklagar verkligen att ditt frö inte ville stanna! Hur mår du? Kram!!!

• Happiness
    inga76 skrev 2010-06-10 19:14:34 följande:
    Happiness - vad tråkigt, jag beklagar verkligen att ditt frö inte ville stanna! Hur mår du? Kram!!!
    Jag vet inte....känner mig tom och lessen. Det var nog så nära en graviditet jag kunde komma. Jag har ingen plan "B". Vi får försöka för egen maskin jag och mannen. Vem vet under har hänt. Kommer INTE lägga mig ner och dö fast det känns lockande just nu.

Funderar i banor som Trombyl. Kanske stimulerad cykel. Läkaren ska ringa den 16 juni. Hoppas blödning kommer igång snabbt nu och hCG försvinner. Suck! Ja ni vet vart ni har mig...jo i MF-tråden
  • Bjornis
    Happiness skrev 2010-06-10 19:21:32 följande:
    Jag vet inte....känner mig tom och lessen. Det var nog så nära en graviditet jag kunde komma. Jag har ingen plan "B". Vi får försöka för egen maskin jag och mannen. Vem vet under har hänt. Kommer INTE lägga mig ner och dö fast det känns lockande just nu.

Funderar i banor som Trombyl. Kanske stimulerad cykel. Läkaren ska ringa den 16 juni. Hoppas blödning kommer igång snabbt nu och hCG försvinner. Suck! Ja ni vet vart ni har mig...jo i MF-tråden
    Nä usch va TRÅKIGT!
    Jag äter albyl minor nu (lite egen medicinering men med gyns medgivande) och jag tror sten hårt på detta. Sen fick jag även progvagitorer trots att jag inte testat nåt av det. Det har känts tryggt och bra. Lycka till i framtiden! Skickar kramar
  • PåvägMotSyskon
    Nataliesliv skrev 2010-06-10 14:29:20 följande:

Jag har bara hunnit testa den två gånger, och så har jag hittat direkt. Självklart skulle det nog bli panik om man inte hittar, men hur vanligt är det? Hände det dig?

Jag är i vecka 17, så de kritiska veckorna är väll förbi, men jag är inte mindre orolig för det.

Odetta skrev 2010-06-09 15:03:23 följande:
    Hej på dig!

Vi kommer inte köpa ett sådant! Mellan varven så har jag funderat på det, men jag har kommit fram till att dem gångerna man inte skulle hitta nått hjärta så skulle jag nog bli på tok för orolig att det nog faktiskt är bättre för mig att låta bli att köpa ett sånt. Men jag gillar idee och förstår om det lugnar....jag skulle nog bli beroende av den!

de hände väl i början mest när man kan börja höra ljuden smått, typ v11-12? sen lärde man sig lite mer vart den är.. å speciellt att den är längre ner än man tror!
    Men jag tyckte om den, härligt o höra.

Man är väl alltid orolig, men runt rul så oroar man sig väl mest för att h*n ska vara sjuk.. oron släpper iaf för mig massor när den kritiska tiden är över. Men visst allt kan ju hända, men man kan ju inte gå runt o va orolig heller.. de e ju inte bra för varken bebisen eller den som bär.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Sommaren2005

Taadaaaaaa!!!

Tusen tack för era gulliga tankar medan jag har varit borta. Här är det goda nyheter. Det var olidligt innan vi fick se ett osedvanligt ( ) vackert litet, litet hjärta ticka. Både maken och jag grät förtjusta. Det var så fint. Jag fick ett litet foto med hem Blev flyttad från 7+2 till 6+4 (vilket jag iofs hade på känn eftersom symptomen kom igång så sent) men det känns bara fint. 30e januari, hör på det. Rena poesin  Hur gör ni, går ni på vul-datum eller sista mens?

Men det känns lite kluvet när jag läser ifrån happiness samtidigt... Åh, varför kan vi inte alla få dela denna lycka, varför kan den inte få landa hos oss allihop? Livet är inte rättvist och jag önskar det fanns ord som kunde smeka och lindra. Men jag vet, det finns inte. Skickar tusen tankar och kramar till dig. Vet du, jag tror också att under kan ske.

Nu ska jag lägga mig på kudden och vila ut.
    KRAMAR!!

• Daniela01
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 20:37:05 följande:
    Taadaaaaaa!!!

Tusen tack för era gulliga tankar medan jag har varit borta. Här är det goda nyheter. Det var olidligt innan vi fick se ett osedvanligt ( ) vackert litet, litet hjärta ticka. Både maken och jag grät förtjusta. Det var så fint. Jag fick ett litet foto med hem Blev flyttad från 7+2 till 6+4 (vilket jag iofs hade på känn eftersom symptomen kom igång så sent) men det känns bara fint. 30e januari, hör på det. Rena poesin  Hur gör ni, går ni på vul-datum eller sista mens?

Men det känns lite kluvet när jag läser ifrån happiness samtidigt... Åh, varför kan vi inte alla få dela denna lycka, varför kan den inte få landa hos oss allihop? Livet är inte rättvist och jag önskar det fanns ord som kunde smeka och lindra. Men jag vet, det finns inte. Skickar tusen tankar och kramar till dig. Vet du, jag tror också att under kan ske.

Nu ska jag lägga mig på kudden och vila ut.
    KRAMAR!!
    Stort grattis!! Vilka underbara nyheter !! :D
  • PåvägMotSyskon

sommaren2005 Grattis till de lyckade vul =) (å ni andra jag glömt? o gratta!!Solig

Happyness Jag är så hemskt ledsen att det ska behöva hända... Men som sommaren säger. Under sker & man måste bara tro, å jag tror på er.{#emotions_dlg.flower}

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma