Bjornis skrev 2010-06-08 20:38:35 följande:
Mabaja: Ok, ska sluta känna.

Har ju haft den underbara förmånen att peta på livmodertappen två ggr om dagen hela jäkla tiden också då jag stoppar in progesteronvagitorer! "Shit, oj, va låg den är idag." "Nu är den lite hård ska den va det?". Hahaha. MEN jag har lärt mig att livmodertappaen säger NADA om hur det är därinne iaf.
Vilken söt man du har. Men det låter väl bara mänskligt att inte kunna jobba när man får jobbiga nyheter. Säger ju en hel del hur mkt det betyder för honom.
Jag minns min egen sorg när vi såg den orörliga bönan på skärmen men kommer ALDRIG glömma min mans min. Börjar nästan gråta nu när jag tänker på det. Han såg så förstörd ut. Det var han som "tjatade" sig till att vi skulle börja försöka bli gravida så han har varit sugen längre än jag. Och när det sen gick som det gick. Plus att jag kände mig misslyckad för att den inte levde... Nä, det där är en upplevelse jag inte vill överlåta till någon annan, fiende eller ej.
jag känner igen mig såå i din historia om hur misslyckad man känner sig eftersom det döda ligger i MIN kropp!
Jag hade även lite dåligt samvete eftersom det var jag som tjatade till att han skulle bli medgörlig om en bebis. Jag förstår inte att han fortfarande är min efter allt mitt tjat! Fick besked om att min mamma var döende i lungcancer för två år sen och då insåg jag hur viktigt det var för mig att bilda en egen familj. I mars 2009 tog jag ut min p-stav trots att han tyckte att det var tidigt. Men när det tog 10 veckor innan jag fick min mens så insåg han att man blir faktiskt inte gravid 2 veckor efter att staven kommit ut!
Sen dog min mamma och då kom hans barnlängtan ikapp mig.. så två veckor efter begravningen var det äl och sen ett plus!
Det tråkiga var ju att det var dött redan när pluset kom. och att vi fick veta i vecka 12.. och inget fanns kvar för det hade tillbakabildats! utan det enda som fanns var en växande livmoder..
Ja ja, nog om mig. Jag tror att det tog mycket på min mans krafter när det blev så svart på vitt att vi inte hade något i magen men väntat på en bebis! Sen att det inte funkade med tabletter heller utan slutade med en skrapning.. INTE roligt!
Sen att inte kunna få en komplikationsfri graviditet efter det! men nu vet jag vad det faktiskt betyder för min man!