• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-07 21:24:30 följande:

Härligt o höra =)) kul o se miraklet på skärmen =))

vet att när jag gjorde vul i 9+4 så va han 26,6mm.

å din bebis är alltså 4cm ca 1v senare.. Häftigt =)) ÄR typ i 9+6 idag (på ett ca)

kul å veta längden genom nån som gått på vul, på alla gravidsidor står de så olika.

Ja, det är så sjukt olika i längd på olika sajter. Den som stämt bäst på mig har varit denna:
    http://www.brooksidepress.org/Products/Military_OBGYN/Ultrasound/1st_trimester_ultrasound_scannin.htm
    FL stämmer inte alls. Min var 25,2mm i 9+1 (fast jag var i 9+4 enl äl ju) och när man kollar på olika ultraljudsbilder på nätet så är det inte alltid så att 25,2 är = 9+1 som hos min gyn utan 9+2 nånstans så det är ju sjukt osäkert att datera exakt så tidigt men man jämför sig ju så gärna med andra. Hehe. Speciellt jag! Men det står ju ofta att man får ta det +/- 3-5 dar vilket dock har stämt bra med mina vul. Hoppas bara torsdagens ul visar en stor knodd. 11+1 (11+5) då...
  • PåvägMotSyskon
    Bjornis skrev 2010-06-07 21:31:01 följande:
    Ja, det är så sjukt olika i längd på olika sajter. Den som stämt bäst på mig har varit denna:
    www.brooksidepress.org/Products/Military_OBGY...
    FL stämmer inte alls. Min var 25,2mm i 9+1 (fast jag var i 9+4 enl äl ju) och när man kollar på olika ultraljudsbilder på nätet så är det inte alltid så att 25,2 är = 9+1 som hos min gyn utan 9+2 nånstans så det är ju sjukt osäkert att datera exakt så tidigt men man jämför sig ju så gärna med andra. Hehe. Speciellt jag! Men det står ju ofta att man får ta det +/- 3-5 dar vilket dock har stämt bra med mina vul. Hoppas bara torsdagens ul visar en stor knodd. 11+1 (11+5) då...
    tack för svaret =)

ja men hm, v11  41mm. då räknar dem inte fulla veckor?

Hm, ja min borde va  nånstans från 26,6 å lite uppåt nu? är CA 9+6
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat79

Tack för er omtanke, känns så skönt. Jag har ju gått 10 fulla veckor o liten var 3,8 cm om jag ska vara exakt. Tror att vi kommer att göra KUB med och då blir det ett noggrannt ultraljud snart igen.

Jag fick ingen bild då min läkare bara fick tag i en dålig apparat, tyvärr.

Odd: Hur mår du? Håller tummar o tår att allt är som det ska.

kajsalisa: snart är det din tur och givetvis går det bra!

Vet ni var Daniela tagit vägen?

KRAM

• Bjornis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-07 21:43:44 följande:
    tack för svaret =)

ja men hm, v11  41mm. då räknar dem inte fulla veckor?

Hm, ja min borde va  nånstans från 26,6 å lite uppåt nu? är CA 9+6
    Ja de räknar 41mm + antal dagar så är man i v 11+3 så kan kotten ligga på 44mm (41+3). Smart sätt att räkna tyckte jag. 

Ja, din borde va 27 mm enligt detta sätt att räkna. Och min borde va runt 40... Hoppas hoppas!

• Mabaja
    Bjornis skrev 2010-06-07 22:29:17 följande:
    Ja de räknar 41mm + antal dagar så är man i v 11+3 så kan kotten ligga på 44mm (41+3). Smart sätt att räkna tyckte jag. 

Ja, din borde va 27 mm enligt detta sätt att räkna. Och min borde va runt 40... Hoppas hoppas!

Min var 12 mm i vecka 7+6.. och det låter ju lite konstigt?
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-06-07 22:41:10 följande:
    Min var 12 mm i vecka 7+6.. och det låter ju lite konstigt?
    Nä det låter väl helt normalt efter denna skala iaf, detta är den "snällaste" skala jag hittat. Alla andra vill att kotten ska vara så stor hela tiden så jag lever på denna som ändå gör att mina vul verkat normala. Haha. Men 8 mm plus 6 dar så eg 14 mm men min har ju mätt lite mindre båda mina vul men det är ju så svårt att ta bilder.
  • inga76

Grattis till lyckat vul, Cat! Det måste vara fantastiskt att få se den lilla räkan :). Jag har vul 29/6. Det kommer säkert att vara supernervöst, för förra gången fick vi det trista beskedet att vår ärta inte vuxit som den skulle på första vul. Fast när jag tänker på det nu känns det faktiskt inte sådär gastkramande nervöst - mer som att ifall det skulle se bra ut så blir det en glad överraskning. Men jag gissar att när det närmar sig så blir det annat ljud i skällan här.

Odd - har tänkt på dig idag och skickat hålla tummarna-tankar. Hur har det gått?

• Odetta

Hej vänner!

Pepparpeppar så är allt fortfarande lugnt här, just nu, i skrivande stund. Men jag vågar inte tro på det hela förrens läkarbesöket nästa vecka....och tills dess vågar jag nog inte skriva härinne så mycket utan går tillbaks i den andra tråden. Men jag kommer titta in här, men ja...vara lite i bakgrunden bara. Och ser allt bra ut så blir ni ju inte av med mig sen

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran

Bra odd att allt ser lugnt ut. Det är på tiden att det är din tur nu. Jag håller tummarna för dig och tänker på dig mycket vännen.

Mabaja, min var på VUL 15 mm då var jag enligt läkaren 7+5 (enl mig 7+4) Bild finns att se för er som inte redan har sett den :)

Kajsalisa, jag längtar så tils ditt VUL, sjukt att längta efter nån annans VUL, men jag vill så gärna att du saka se din efterlängtade bebis som växt precis lagom. Sen får du visa upp underverket genom att lägga ut nån härlig bild.

Cat79, vet inte vart hon har tagit vägen. Vi får ropa på henne....DANIELA var är du????

• Happiness

Hej tjejer! Så här tidigt i graviditeten .....ja då är det många frågor som snurrar i huvudet. Jag har VUL den 23 juni och jag väntar med att hoppa över till er fina tråd ( ta åt dig nu Kajsa )tills jag fått sett bönan och att den sitter på rätt plats.

Hoppas vi ses då alla fantastiska blivande mammor!!!

**************VARJE PLUSS RÄKNAS!!!!!*******************
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma