• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-06-10 12:29:57 följande:
    Woooo!

Samma här! Så lycklig!
    Ska strax lägga in bild.
    Shit va nervösa vi var och OJ vad hon tryckte på magen. Jag är ju så förstoppad så det gjorde så ont. Haha. Men så dök den upp där. Stilla tyckte jag. Varför rör den inte på sig. Sen sa hon "Här är huvudet och där är hjärtat". Jag: "Slår det?". "Jaja". PUH! Men rör på dig då!! Och sen satte den igång och sprattla. 62 mm stor!! Mätte huvudet på bebisen för CRL var tydligen inte bra å mäte när den är så här stor för enl CRL är jag i v 12+5 typ men enl huvudmått 12+0 idag!!! Enligt äl 11+5 och enligt förra vul 11+1! Så den har växt MKT bra. Moderkakan i framvägg och fina siffror på KUB! Hon sa: "Njut nu!" och det ska vi banne mig göra!
    Nu blir det bebis! Gud vad underbart! GRATTIS!

Ett tips är att gå efter äl fortfarande fram till rul! Jag blev sååå besviken när hon flyttade mig åt fel håll! Min mini stämde enligt äl i 7+6 och 13+2.. Men inte på rul! *morr*
  • Bjornis

Tack tack!
    Ja, tror också äl stämmer bra. Jag vet ju exakt när äl var så men det kändes så bra att den växt på så bra! Men nu vill jag ju se den IGEN. NU på en gång! Haha.
    Vi fick ändå titta i säkert 20 minuter med tanke på att den vägrade ligga på sidan. Efter massa buffande så flyttade den på sig en kortis iaf. Hehe. Coolt att man kan flytta på den genom att buffa på magen redan liksom.

• Mabaja
    Bjornis skrev 2010-06-10 13:17:53 följande:

Tack tack!
    Ja, tror också äl stämmer bra. Jag vet ju exakt när äl var så men det kändes så bra att den växt på så bra! Men nu vill jag ju se den IGEN. NU på en gång! Haha.
    Vi fick ändå titta i säkert 20 minuter med tanke på att den vägrade ligga på sidan. Efter massa buffande så flyttade den på sig en kortis iaf. Hehe. Coolt att man kan flytta på den genom att buffa på magen redan liksom.

Jag går också på äl! För övriga kroppen stämmer överens med äl, men inte huvudet som är några dagar mindre.. Får se vad 3d säger nästa månad! =)

Det är en fantastisk känsla av att ligga och titta på lille bebisen där inne när det sprattlar som aldrig förr! och sen är det kul att se min mans reaktion! Han tvingade överläkaren på vulet i vecka 14 att skriva ut bilder till honom.. och han satt typ hukad framåt så långt det gick och ställde frågor och hade jordens största ögon! HAHA. Han var så söt!

HAHA, angående att buffa på magen,. Jag fick göra två rul för att den VÄGRADE att byta position.. Den trivdes alldeles ypperligt att ha sitt huvud mot min ryggrad så bm inte kunde kolla om allt stod rätt till. haha. den sparkade och slogs en massa när hon försökte flytta på den, men vägrade att ändra position.. haha, Envis krabat!
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-06-10 13:28:52 följande:
    Jag går också på äl! För övriga kroppen stämmer överens med äl, men inte huvudet som är några dagar mindre.. Får se vad 3d säger nästa månad! =)

Det är en fantastisk känsla av att ligga och titta på lille bebisen där inne när det sprattlar som aldrig förr! och sen är det kul att se min mans reaktion! Han tvingade överläkaren på vulet i vecka 14 att skriva ut bilder till honom.. och han satt typ hukad framåt så långt det gick och ställde frågor och hade jordens största ögon! HAHA. Han var så söt!

HAHA, angående att buffa på magen,. Jag fick göra två rul för att den VÄGRADE att byta position.. Den trivdes alldeles ypperligt att ha sitt huvud mot min ryggrad så bm inte kunde kolla om allt stod rätt till. haha. den sparkade och slogs en massa när hon försökte flytta på den, men vägrade att ändra position.. haha, Envis krabat!
    Man blir lite glad när den är envis också. Jag sa att den är precis som sin mamma för har jag lagt mig på ett sätt i soffan till exempel så ligger jag så och vill inte bli puttad på. Å va härligt att din make hade en sån go reaktion. Min bara satt där helt fascinerad och höll mig i handen.

3D vill jag med göra. Ser så fräckt ut!
  • inga76

Vad kul, Bjornis! Grattis till dig med! Vad fint att den vuxit så bra och allting!

• Sommaren2005

Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!

• Mabaja
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:
    Åh, kuuuul Bjornis! Alldeles fantastiskt och underbart! Jag hade en bra magkänsla för dig Nu ska ni kunna njuta och minnas den fina bilden.

Nu beger jag mig ifrån arbetet till mitt vul... har ont i magen och fjärilar i hela kroppen... håll tummar alla ni som kan!!
    LYCKA TILL!
  • Nataliesliv
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-09 14:54:49 följande:
    Hade ett A-S med mitt 2a barn, hörde från ca v 12?? står i min press. De va rätt skönt, men ändå oroväckande om man inte hittar ljuden, vilket kan va svårt i början innan man vet hur dem ska låta.

Å oftast e man orolig i början, tills man kommit förbi de kritiska veckorna.

Jag har bara hunnit testa den två gånger, och så har jag hittat direkt. Självklart skulle det nog bli panik om man inte hittar, men hur vanligt är det? Hände det dig?

Jag är i vecka 17, så de kritiska veckorna är väll förbi, men jag är inte mindre orolig för det.

Odetta skrev 2010-06-09 15:03:23 följande:
    Hej på dig!

Vi kommer inte köpa ett sådant! Mellan varven så har jag funderat på det, men jag har kommit fram till att dem gångerna man inte skulle hitta nått hjärta så skulle jag nog bli på tok för orolig att det nog faktiskt är bättre för mig att låta bli att köpa ett sånt. Men jag gillar idee och förstår om det lugnar....jag skulle nog bli beroende av den!

Jag tycker det är fantastiskt. Kan bli så orolig ibland att jag funderar på att "låstas" ha något symptom för att åka till akuten och göra UL (vilket jag asjälvklart aldrig gjort, men vart nära många gånger, suttit och bara stortjurat för att jag är så pass orolig). Min fästman tyckte det var självklart att vi skulle köpa ett angelsound för att jag skulle kunna stilla min oro direkt och inte få panik.

Jag provade det igen igår och hittade hjärtat direkt. Måste erkänna att jag igår endast gjorde för att det är lite mysigt. Men ska försöka att inte använda det mer än när jag blir riktigt orolig.

• Bjornis
    Sommaren2005 skrev 2010-06-10 14:26:03 följande:

Tack och stort lycka till!!!
  • Odetta

Bjornis!

YESYESYES!!!!

Nu är der bara en kvar idag som vi väntar rapport ifrån

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma