• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-06-09 20:54:16 följande:
    Usch idag, har jag blivit jättenojig att allt inte är som det ska att jag drabbats av ytterligare ett MA. Jag tror att det är att jag närmar mig dagen då jag fick blödningar sist och då det konstaterades att fostret dött. v 10+1, vilket motsvarar denna graviditeten på lördag.

Har fått molvärk idag igen vilket jag inte haft på några dagar och direkt får jag för mig att nåt är fel. Usch jag vill bara ta ultraljudsapparaten på jobb och köra över magen för att se om allt ser normalt ut, större och med hjärtslag. Men ska försöka stålsätta mig.

Varför är man så stark vissa dagar för att bara bli svag sekunden senare?

Man mår ju tyvärr inte bättre av att läsa om att andra drabbas av min största fasa :/ Är såå rädd för att hamna där igen.

Sådär detta blev ett total egoinlägg. Men kände att jag behövde ventilera lite *kram på er*
    Man får va ego.. o ventilera.. det är inte bra att gå omkring när man känner att man är svag. Visst man blottar sina känslor så man blir svag.. Men man får så mycket stöttningar å underbart support härinne så det är mer fördel.

Jag är i (ca) 10+1 idag å jag kan förstå dig så mycket. Ja har ej drabbats av Ma tidigare, men jag har tänkt på detta med om barnet lever eller inte så mycket, mina 2 andra graviditeter tänkte ja inte alls lika.. iaf inte 1.a.. 2.a så tänkte ja väl 1 gång när ja blödde som mens typ. men när ja såg på vul 2ggr bebisen så lugnades ja ner å tänkte inte mer på de. Men nu e ja nojjig å vill se bebisen.. speciellt när alla slänger in bilder + säger att de varit på Rul, eller tidigt ul.. Man är ju glad för dem, men man vill gärna vara 1 av dem som skriver här att allt är bra. DÅ kan jag njuta tror jag, mer.. Även om ja försöker de nu.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Bebis Bf 4-6/1-2011(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rontgensyrran

Tack för stödet flickor.

Kände ni också molvärk i 9+5? Trodde molvärken skulle försvinna ju längre man gick?

• PåvägMotSyskon
    rontgensyrran skrev 2010-06-09 21:00:50 följande:
    Tack för stödet flickor.

Kände ni också molvärk i 9+5? Trodde molvärken skulle försvinna ju längre man gick?
    livmodern växer ju, & det periodvis =)

tror inte du behöver vara orolig.
  • rontgensyrran

usch ja...man tänker ju inte riktigt klart när tankarna börjar fara runt i huvudet. Förhoppningsvis kan jag slappna av mer efter jag passerat lördag.

Såklart man normalt sätt måste kunna få känna mol/växtverk. Gå från en så lite storlek till att växa på sig rejält. Och när det växer rejält så får man ju ont, eller hur ? :)

Mitt illamående har lagt sig och jag har börjat kunna äta mer och känner lite mer hunger. Även den extrema tröttheten börjar försvinna.Så  symptomen har avtagit på det planet men samtidigt är jag fortfarande öm i tuttarna vilket jag är väldigt glad för :)

Jaja får njuta av att vara gravid så länge som det vara. *kramar till er toppenpinglor i tråden*

• PåvägMotSyskon

Det är det som kallas spökveckorna =) Då kroppen ställt in sig på alla hormoner o symtomen börjar lugna sig lite mer.. man börjar må bra helt enkelt.

vi får peppa varann i denna jobbiga vecko-kris =)

• Mabaja

Jag har molvärk i massor.. Livmodern växer ju mycket i perioder.. Så det är naturligt att känna molvärk.. Efter 9+0 kan folk känna att gravsymptomen minskar men det är ju för att gravhormonen inte behöver vara i samma mängd som tidigare och det mesta är "klart" och vips så är man inne i spökveckorna.. och då kommer ju tankarna "lever det? jag känner inget"..

Det är fullt normalt rontgensyrran! Njut av din graviditet så länge! =) För sen kommer ju foglossning, sammandragningar, uppsvällda ben och fötter och allt det andra som oxå är en del av graviditeten!

• Bjornis

Håller hårt tummarna för oss 3 som ska in och kolla vad som finns där inne imorn!

Jag har sura uppstötningar nu vilket gör mig orolig för det har jag nästan inte haft alls denna gången. Med ma:t hade jag det hela tiden. MEN det kan bero på att vi åt pizza till middag och sen la jag mig i soffan och somnade och vaknade för 30 min sen. Haha. Jaja, imorn får vi se. Jag dyker väl upp här efter lunchtid och berättar hur det gick...

• Lallan
    Bjornis skrev 2010-06-09 21:52:23 följande:
    Håller hårt tummarna för oss 3 som ska in och kolla vad som finns där inne imorn!

Jag har sura uppstötningar nu vilket gör mig orolig för det har jag nästan inte haft alls denna gången. Med ma:t hade jag det hela tiden. MEN det kan bero på att vi åt pizza till middag och sen la jag mig i soffan och somnade och vaknade för 30 min sen. Haha. Jaja, imorn får vi se. Jag dyker väl upp här efter lunchtid och berättar hur det gick...
    Håller tummarna för er!
  • inga76

Ikväll tog jag ett CB digital med veckoindikator, och fast det inte var morgonurin visade testet 2-3, vilket stämmer bra med när jag hade ÄL. Även om det inte innebär någon garanti för att allt är väl känns det skönt att hCG verkar stiga som det ska!

Lycka till i morgon alla som ska in då!

• rontgensyrran
    Bjornis skrev 2010-06-09 21:52:23 följande:

Godmorgon flickor!  Idag är det tumhållning som gäller för er tre som ska in på VUL +U-ljud! Hoppas vi får se lite bilder sen. Jag vill också in på ett VUL-U-ljud. Men ska försöka ge mig till tåls. Inte bra med u-ljuds apparater på jobb :/  Man blir så sugen att titta in och se efter....

Lycka till idag iaf! *bamsekram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma