• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Sommaren2005 skrev 2010-06-11 08:20:01 följande:
    God morgon till alla!

Hoppas allt är fint med er idag. Tänkte bara höra med er som gjort vul: Vilket datum räknar ni? Första mensdagen eller efter första vul? Det var så många dagars skillnad för mig så jag vill bara veta hur alla gör...

Kram på er och önskan om en fin dag!
    Jag blev väldigt besviken när jag blev flyttad på rul! För mitt vul i 7+6 stämde jättebra även på vul i 13+2 men i 18+1 så blev jag flyttad.. åt fel håll! I mitt fall så är alla mått UTOM huvudet efter mina vul och äl och huvudet är mindre..
  • gemigsinnesro

Hej, Var inne och skulle göra kub-test idag men krabaten var en aning för liten, (3 mm för kort). MEN jag som hade lite ångest över att jag inte känt så mkt gravsymtom sista tiden och trodde jag skulle få dåliga nyheter blev själaglad. Hjärtat tickade fint och krabaten låg inte still långa stunder :). Så himla skönt! Blev dock tillbakaflyttad 1 vecka men det gör inte så mkt då det stämmer bra mkt bättre med äldatumet.

• inga76

Vad härligt det låter, gemigsinnesro! Grattis! Fick du med dig någon bild?

Och skönt att höra att det kan gå bra fast man oroar sig. Idag har jag en såndär dag när jag bara är övertygad om att det inte kommer gå den här gången heller...

• rontgensyrran
    gemigsinnesro skrev 2010-06-11 19:33:35 följande:
    Hej, Var inne och skulle göra kub-test idag men krabaten var en aning för liten, (3 mm för kort). MEN jag som hade lite ångest över att jag inte känt så mkt gravsymtom sista tiden och trodde jag skulle få dåliga nyheter blev själaglad. Hjärtat tickade fint och krabaten låg inte still långa stunder :). Så himla skönt! Blev dock tillbakaflyttad 1 vecka men det gör inte så mkt då det stämmer bra mkt bättre med äldatumet.
    Grattis till att det såg bra ut på ultraljudet. Tråkigt att bli tillbaka flyttad dock. Men hellre det och allt är bra med den lille :)
  • gemigsinnesro

Jag fick med en bild men då krabaten inte ville ligga still alls är den suddig och dålig...men rolig att ha i alla fall :) Fick bilden gratis med så...   Ja det är så skönt att det lever därinne när man är nästan säker på motsatsen.

• Cat79

GRATTIS till lyckade VUL. Kajsalisa: jag är med beräknad 31 dec (30 dec enligt mina beräkningar). Då blir det en lugn nyår framför oss.

Så tråkigt att höra om ni som det inte gått bra för... varför ska det vara så svårt ??? Jag hoppas verkligen ni kämpar vidare och kommer tillbaka till tråden snabbare än snabbast.

Jag har gått in i vecka 12 nu och nästa vecka ska vi göra KUB samt så har vi inplanerade ultraljud varannan vecka (+ ett tid för hjärtljud) fram t o m v 20 - känns så skönt att vara så omhändertagen av underbara överläkare! Ikväll är det bröllopsfest för min kära vän så det blir roligt, även nykter :)

Ha en härlig helg fina människor. KRAM

• Mabaja

Nu vill jag önska er en underbar midsommar!

jag och min man åker på bröllopsresa och blir borta i två veckor!

Sköt om er allihopa!

• rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-06-12 10:23:36 följande:
    Nu vill jag önska er en underbar midsommar!

jag och min man åker på bröllopsresa och blir borta i två veckor!

Sköt om er allihopa!
    Ha en underbar bröllopsresa. Och midsommar :)
  • Cat79

Mabaja: Låter härligt med bröllopsresa, ha det så trevligt!

Hur mår ni tjejer? När är nästa som har VUL? Hoppas inga fler faller bort från denna tråd nu, vi borde fått vår beskörda del...

Hoppas helgen varit bra, jag har varit på bröllopsfest och kalas (blandade goda alkoholfria drinkar i lördags)

KRAM

• inga76

Hej på er! Önskar också Mabaja en fin bröllopsresa (fast du väl inte lär se det förrän du är tillbaka ).

Cat79 - kul med bröllop, vem var det som gifte sig? Jorå, jag mår riktigt hyggligt (tackar som frågar ). Lätt illamående ibland och ganska trött, lite ömma bröst och så, men inga dramatiska symptom på varken det ena eller det andra... Men orostrollet har slagit klorna i mig och jag fantiserar alldeles för mycket om x, nytt MA eller diverse andra hemskheter jag inte ska skita ned tråden med. Jag brukar kunna hålla mig lugn, men med detta är det svårt. Försöker att tänka att oavsett hur det går den här gången så är det väldigt positivt att jag blivit gravid igen, och så fort - det hjälper lite. Har vul 29/6, men tror att det är någon annan före mig..?

Har ni några bra oroshanteringstips, tjejer?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma