• Euphoria85

Vi som hade Bf januari/februari 2010

då fortsätter vi här då!!

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 18:27
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-12 09:23
    Sansad: 24/11 Melwin och Edwin , Enäggs, v31+1
    maammas: 28/11 Saga och Selma, tvåäggs, v29+6
    Hanide: 8/12 Lukas och Simon, tvåäggs, v 36+1
    Mumindalen: 12/12 Darko och Nikola, enäggs, v 35+0
    Fröken Fajans: 1/1 Lukas och Oskar, enäggs, v 34+3
    Orsino: 9/1 Viktor och David, tvåäggs, v39+4
    Frokenmumin 10/1, Max och Melvin, Enäggs, v31+4
    Bananflugan82: 13/1 Oliver och Ludvig, enäggs, 32+5
    Nillan82: 14/1 Erik och Isak, enäggs, v 34+5
    Mysan31: 23/1 Sandra och Alicia , tvåäggs, 37+0
    Verymuch, 30/1 Saga och Liam tvåäggs, 38+0
    Happyme666; 6/2 Benjamin och Saga, tvåäggs, 39+6
  • Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010
  • happyme666

Hejhej {#lang_emotions_smile}
    Är oxå kvar. Men hinner inte gå in här varje dag. Men desto roligare då, för då har man mer att läsa - när man har lugn & ro omkring sig förståss.
    Saga har blivit förkyld, så nu är båda twinsen det. Mindre kul...men men - svårt att undgå allt.

Nä, skall ut in runda till solen nu och försöka få lite färg, medans de två vilar och passa på medans solen ä framme, tihi  {#lang_emotions_wink}

• Mialotta

Hej,

Jag är också med och har precis hittat tråden - men som alla andra finns det lite tid. Jag tycker ÄNTLIGEN att det har börjat bli lite lättare. Våra killar har ju skrikit mkt på kvällarna mellan 17-19 och det är extremt ansträngande när man varken kan trösta eller räcker till till sina andra två barn. Nu verkar det ha gett sig peppar peppar och de känns nöjdare och gladare även på dagarna. De är 3 månader och 2 dagar och har faktiskt hyfsade rutiner, somnar vid 19 och äter en gång per natt (mellan 01 och 04) och vaknar sen runt 05.30. De sover fortfarande 4 pass på dagen och där kan det variera väldigt ibland 4*30 min och ibland sover de flera timmar i sträck. De äter fortfarande ca var 3e timme. Nu sover de och jag ska försöka få lite gjort....vi har bjudit hem folk till Valborg, första riktiga middagen sen den kom.

• Lapp

Ha ha, jag det är klart, inte är det kanske några långvariga rutiner men lite koll har man väl.
    Mer nu än förut iaf.

Kul att fler skriver!!! Jag brukar också vara den som läser...är inte så förtjust i att sitta framför datorn.
    Men jag har saknat att bolla lite tankar med någon/några.{#lang_emotions_wink}
    Ska gå och ta en fika med fler tvillingföräldrar nästa vecka här i stan. Det blir kul!

Pojkarna sover till 5-6, sen somnar de i sittern i köket vid 8-9 kanske 20 min. Sen går vi ut och går vid 10-11 och då sover de i ca 2-3 h!!! Då hinner jag njuta av vårsolen och får lite egen tid, vissa dagar bara med mig själv och vissa dagar med min son som är nyss fyllda 6 år och går på dagis 15h/v.
    Sedan på eftermiddagen får tvillingarna bara sova en halvtimme kring 15-16 tiden, så att de somnar vid 19.00
    Vi matar dem vid 11 och 3, sen sover de vidare...

Man är ju rätt trött på dagarna, när man kliver upp så tidigt, men snart är det sommarlov för de äldre barnen och då ska jag försöka att ändra lite på tiderna. Vi får se hur det går.....

Sansad- vad skönt att det ser bra ut med Melwin!

*Arvid & Gustav*
  • Mrs J

Hej!

Någon som kommer ihåg mig ?

Jag följer tråden och läser allt som skrivs men har oftast inte tid att skriva så mycket. Ska försöka att bättra mig.

Stella o Felix är nu 3 månader och 6 dgr.
    Vi har haft tur för de är otroligt snälla och nöjda bebisar som sover bra.
    Båda sover hela natten. Från 21-22 till 5-6 på morgonen. Sedan har de ett långt sovpass på dagen oftast 4 timmar, från ca 10-11 och framåt.  På em-kväll är de vakna mycket och sover kanske 30 min till en timme endast men det funkar bra då de ändå är nöjda.

De äter ersättning ca var 4:e timme. Jag slutade amma helt förra veckan. Har delammat tills dess men på slutet blev det så lite att jag inte tyckte att det var värt besväret så att säga.

Felix vägde vid 3 mån 8 kg och Stella 6.2. Felix är en liten bjässe precis lik sin storebror.

Vi har hittills varit hemma båda två men nästa vecka börjar maken att jobba så då blir det tuffare för mig.
    Vi har ju en 3-åring också som går på dagis mellan 9-14 tis-tors.

Kram på er!

• Lapp

Mrs J- Visst kommer jag ihåg dig! Vad duktig du har varit som har ammat! Det blev en vecka för mig, typ!
    Men de äldre barnen ammade jag 8 resp. 12 månader.
    Sover de hela natten!!??? Eller ger ni dem ersättning var fjärde timme på natten också, och de fortsätter att sova? Annars blir jag rätt avundsjuk{#lang_emotions_tongue_out}

Kommer ihåg er alla andra också! Det är nog bara jag som har bytt namn....fick inte tillbaka mitt gamla "Anna03"
    Det jag har problem med är att komma ihåg detaljerna med varje enskild person....namnen på er känner jag igen och det är jättekul att många av er har liknande situationer!!

Ska försöka hinna med att uppdatera med lite bilder någon dag.

*Arvid & Gustav*
  • maammas

Hej!

Idag blir Saga och Selma 5 månader! Vart har tiden tagit vägen, tänk dom blir snart ett halvår! :-O

Jag har ju berättat att Saga har skrikit i stort sett konstant sen hon föddes men den senaste veckan har hon blivit en helt annan bebis! Hon skriker NÄSTAN ingenting alls nu, hon är glad och tillfreds, det har hänt jätte mycket i hennes utveckling bara den senaste tiden och hon har börjat vara vaken nästan hela dagen, hon sover bara korta stunder. Saga har också börjat att tycka om gröten eller hon verkar älska den! Hon har även lärt sig att svälja och de tre senaste dagarna har hon ätit en hel grötpotion på kvällen. Idag har hon även fått smaka potatis och majs och den var god den med. 

Selma är tvärt emot Saga... Jag vet inte riktigt vad det är med Selma men hon sover HELA tiden, hela dagarna och hela nätterna. Det är inte mycket hon är vaken under ett dygn egentligen. Jag undrar om hon kanske har någon tillväxtperiod nu och därför sover mycket eller tänk om hon är sjuk på något sätt? 
    Det går verkligen inte bra med gröten/smakpoionerna med Selma... Jag har inte gett henne någonting på flera dagar för hon tyckte verkligen inte om det men idag hade jag köpt havregröt och tänkte att jag skulle pröva ge henne den för den ska väl vara lite mildare än banangröten, det slutade i alla fall med att efter tre skedar gört och många rysningar så fick hon sånna kväljningar att hon kräktes upp allt som hon hade i magen. Stackars barn fy vad hon tyckte att det var äkligt! Det blir att avakta med gröt och smakpotioner ett tag till och jag hoppas att det vänder! 

Jag måste säga att jag är väldigt bortskämd med hur bra mina barn sover under natten...! Nu när Saga är vaken så mycket under dagen (och Selma är bara allmänt trött) så har dom somnat för natten vid 19-20.30 tiden och sovit till 6.30-7.30 på morgonen det känns lyxigt!

Nu ska jag också gå och sova!  

• hanide

Vad kul att fler börjat skriva i tråden! Det är så himla intressant att läsa hur ni andra har det.
    I morse vaknade killarna 05.40.  Då har jag iofs stoppat i ett par nappar under natten och fått lyfta över Simon till mig vid 04-tiden. Det slutar nästan alltid med att de hamnar i vår sång någon gång under natten. Jag tror nog att vi skulle kunnat få dem att sova i sina sängar hela nätterna men det är lättja från vår sida. Vi la dem runt 19-19.30. Vi försöker att dra ut på tiden men de är oftast så trötta vid den tiden att det inte går. När de vaknar där på morgonen får de ersättning. Sen är de pigga men vi försökte idag (och igår) att lägga dem en stund till i sina sängar. Jag vet att de inte orkar vara vakna länge. Idag somnade de om vid 07 och sov 40 min till. Men det var mycket upp att stoppa nappar och prata och lägga på täcke som hela tiden sparkas av.
    Nu sover de igen. Blir nog runt 40 min igen kan tänkas.
    Simon som har haft bekymmer med sin mage mår mycket bättre. Han är nästan alltid glad numera. Lukas däremot, som har varit så nöjd, har blivit kinkig. Han spänner hela kroppen emellanåt och skriker. Stackarn. Vet inte vad det kan vara. Kan de få magont så här sent?

• Euphoria85

Hanide-  det är mysigt med bebis gos i sängen :)

Maammas - oj, ja det är nog bäst att vänta lite, kräk är inget kul.

nått har hänt med nätterna här,
    killarna somnar för natten vid 19-20
    sover till 24-01 då vill dom ha mat
    sover vidare till 05-06 då vill dom ha mat, får torr blöja med!
    sen  somnar dom oftast om igen till 08-09
    lyx :)

längtar till på söndag, då ska vi iväg och titta på ett nytt hus :)
    litet dock men fräscht :)
    jag menar nu bor vi i ett stort ruckel .... haha

dax att ta tag i dagen kanske,
    ska nog hälsa på på jobb idag,
    dom tycker det gått för lång tid sen jag var där sist :)

(: Melwin och Edwin :) sansad.webblogg.se
  • Lapp

Solen skiner!

Vad lustigt att vi nästan har samma tider för läggdags mm. Skiljer inte mycket.

Hanide- visst kan det vara magen han har problem med. Det har blivit lika hos mig! Får hjälpa till medtermometern ibland. Och vi har inte börjat med gröt...
    Ska nog köra lite plommonpure samtidigt , ett bra tips från Sansad.

Nej, nu sover en och den andra skrutten sitter i knät och vill nog sova nu, så vi ska ut.

Ha det bra

*Arvid & Gustav*
  • Mrs J

Lapp - med risk att göra dig avundsjuk så Ja, de sover hela natten utan avbrott för mat. Igår somnade båda redan vid 20 (ovanligt tidigt). Felix vaknade då 4 imorse men somnade om vid 5 efter mat och sov till kl. 9. Stella vaknade 05.30.
    Vi inser att vi har det väldigt bra med nätterna!

Svar på tråden Vi som hade Bf januari/februari 2010